ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت های جدید برای پلتفرم پوشیدنی اندروید در راهند؛ مُد Doze و دریافت مجوز اپلیکیشن ها

گوگل همین تازگی ها از ارائه آپدیتی قابل توجه برای پلتفرم پوشیدنی اندروید خبر داد که امکانات و قابلیت های مفیدی را برای ساعت های هوشمند مبتنی بر آن به ارمغان می آورد. در میان آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

گوگل همین تازگی ها از ارائه آپدیتی قابل توجه برای پلتفرم پوشیدنی اندروید خبر داد که امکانات و قابلیت های مفیدی را برای ساعت های هوشمند مبتنی بر آن به ارمغان می آورد. در میان آن تغییرات می توان به پشتیبانی رسمی اسپیکر برای برقراری تماس های صوتی از طریق این پوشیدنی ها اشاره نمود و همچنین تعدادی ژست حرکتی جدید که قطعا مفید واقع می شوند.

تا به امروز تنها نسل دوم ساعت هوشمند موتو 360 این آپدیت را دریافت کرده است و هنوز خبری از محصولات دیگر نیست. در مطلبی که همزمان با ارائه این آپدیت منتشر گردیده، قابلیت هایی به چشم می خورند که ظاهرا قرار است در آینده به دستگاه های مبتنی بر Android Wear راه پیدا کنند.

در کنار خصوصیاتی که می دانیم قرار است همراه با این آپدیت به موتو 360 بیایند، موتورولا همچنین توضیح داده که این ساعت هوشمند به مد Doze مجهز خواهد شد و اپلیکیشن های آن نیز به صورت مجزا از کاربر درخواست مجوز خواهند کرد.

البته گنجانده شدن مد Doze و دریافت مجوز برای اپلیکیشن ها در آپدیت Android Wear کاری منطقی و کاملا عقلانی است. همانطور که در مطلب مربوط به انتشار این آپدیت آمده، مد Doze به دستگاه پوشیدنی شما کمک خواهد کرد که در میزان مصرف باتری خود صرفه جویی کند.

این صرفه جویی نیز به واسطه کم شدن روشنایی نمایشگر ساعت اتفاق می افتد که مانع از خورده شدن شارژ باتری آن در زمان فعال بودن قابلیت always-on screen یا «صفحه نمایش همیشه روشن» می شود.

در مورد افزوده شدن امکان مجوزخواهی اپلیکیشن ها هم باید بگوییم که از این پس کاربران دستگاه های مبتنی بر پلتفرم پوشیدنی اندروید [در این مورد خاص، موتو 360] می توانند کنترل بیشتری روی اطلاعاتی داشته باشند که با اپلیکیشن های نصب شده روی گجت خود به اشتراک می گذارند.

موتورولا همچنین اعلام کرده که اپ Moto Body Running به زودی به موتو 360 استاندارد (نسل دوم) می آید. لازم است خاطرنشان کنیم که گوگل هنوز هم در مورد مد Doze یا مجوز خواهی اپلیکیشن ها در Android Wear ابراز عقیده نکرده است بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا چنین قابلیت هایی به تمام دستگاه های بهره مند از پلتفرم یاد شده می آیند یا تنها بخشی از آنها.

البته منطقی تر آن است که تمامی ساعت های هوشمند این قابلیت های تازه را دریافت کنند اما برای حصول اطمینان از این مساله لازم است که اندکی صبور باشیم. گفتنی است گوگل اعلام کرده که این آپدیت قابل توجه ظرف هفته های آتی در اختیار دستگاه های مختلف قرار می گیرد.

Moto-360-Marshmallow-840x396

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • :l
    :l | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    گوگل بی شعور چرا واسه Huawei watch عرضه نکرده

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    اینطور که معلومه بحران بروزرسانی ساعت های هوشمند اندرویدی هم مثل موبایل های اندرویدی وجود داره چون برای مثال این آپدیت ها برای موتو ۳۶۰ نسل قبل ارائه نشده در حالی که اختلافش با نسل جدیدش حدود یک سال بیشتر نیست... بقیه شرکت ها هم که هیچ خبری نشده!

مطالب پیشنهادی