ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ: پروژه Internet.org همچنان در هند پابرجاست

امروز در خبری نوشتیم که رگولاتوری کشور هند، ارائه خدمات اینترنتی رایگان اما محدود فیس بوک به نام Free Basics و سرویس های مشابه به آن را ممنوع اعلام کرده و اظهار داشته این گونه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

امروز در خبری نوشتیم که رگولاتوری کشور هند، ارائه خدمات اینترنتی رایگان اما محدود فیس بوک به نام Free Basics و سرویس های مشابه به آن را ممنوع اعلام کرده و اظهار داشته این گونه برنامه ها از قوانین شبکه ی کشور آنها تخطی می کنند.

در ظاهر اینگونه به نظر می رسد که چنین توقیفی می تواند به ضرر برنامه ی Internet.org فیس بوک که هدف آن ارائه اینترنت رایگان به کشورهای فقیر است، تمام شود اما مارک زاکربرگ امروز در پستی اعلام نمود که این امر باعث نمی شود این برنامه از کشور هند برچیده گردد. او صریحا نوشته: «ماموریت ما ساختن جهانی آزاد و متصل به اینترنت است و همین طور در راستای هدف خود پیش خواهیم رفت و کشور هند نیز همچنان در لیست خدمت رسانی ما باقی خواهد ماند.»

مدیر عامل شبکه اجتماعی فیس بوک همچنین اظهار داشته: «با اینکه تصمیم امروز دولت هند موجب ناامیدی ما شد اما من به شخصه با مسئولین وارد مذاکره خواهم شد و تا جائی تلاش خود را ادامه خواهم داد که این ممنوعیت ها از میان برداشته گردند و Free Basics و سرویس های مشابه آن بتوانند در هند و دیگر کشورهای دنیا ارائه شوند و همه مردم جهان به اینترنت دسترسی داشته باشند.»

بد نیست بدانید Free Basics خدمات اصلی و کلیدی Internet.org است اما این سازمان پروژه های دیگری نیز دارد که می توانند بدون تخلف از دستورات جدید رگولاتوری مخابرات هند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند. این پروژه ها شامل سیستم های اینترنتی ماهواره ای و مبتنی بر پهپاد هستند که در آزمایشگاه ارتباطات شرکت مذکور توسعه یافته اند.

با اینکه هنوز معلوم نیست سرویس Internet.org در کشور هند می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد یا خیر، باید گفت این شرایط می تواند زمینه ساز مشکلات مشابه آن در دیگر کشورهای دنیا بشود. این سرویس در حال حاضر در 38 کشور دنیا عرضه گشته و بیشتر آنها نیز به واسطه Free Basics به اینترنت وصل می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی