ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و یک شرکت فعال در زمینه پزشکی با کینکت به جنگ «ام اس» می روند

ام اس یا اسکلروز چندگانه نوعی بیماری خود ایمنی است که میلیون ها نفر از مردم دنیا به آن مبتلا هستند و به همین خاطر است که واحد تحقیقات مایکروسافت با یک شرکت پزشکی به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

ام اس یا اسکلروز چندگانه نوعی بیماری خود ایمنی است که میلیون ها نفر از مردم دنیا به آن مبتلا هستند و به همین خاطر است که واحد تحقیقات مایکروسافت با یک شرکت پزشکی به نام نوارتیس (Novartis) وارد همکاری شده تا کاری برای این بیماران انجام دهد.

با شروع بیماری ام اس، سیستم ایمنی فرد مبتلا حمله ای تدریجی را علیه نورون ها یا یاخته های عصبی خود فرد آغاز می کند و به پیوندهای موجود میان آنها آسیب می زند و در نهایت حرکت بخش های مختلف بدن، کارکردهای شناختی و مواردی از این دست را دچار اختلال می کند.در حال حاضر امکان پیش بینی رفتار این بیماری در فرد مبتلا وجود ندارد و پزشکان نمی دانند که آیا یک بیمار ام اسی بر اثر گذشت زمان بهتر می شود یا بدتر، به همین خاطر ام اس کیفیت زندگی افراد مبتلا را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد.

همین امر همکاری مایکروسافت و نوارتیس را به دنبال داشت و دو شرکت را تشویق کرد که ابزاری برای کمک به متخصصات حوزه پزشکی و سلامت بسازند تا آنها را در تشخیص رفتار ام اس یاری دهد.

دو کمپانی یاد شده از کینکت مایکروسافت به عنوان ابزاری خاص تحت عنوان Assess MS یا ارزیابی کننده ام اس استفاده کردند که می تواند حرکات بدن بیمار را با دقت مانیتور کرده و مورد ارزیابی قرار دهد تا مشخص کند که آیا بیماری در حال پیشرفت است یا نه.

بیماران می توانند با مراجعه به پزشک، مجموعه ای از تمرینات بدنی را دریافت نمایند که مشخص می کنند آیا به ام اس مبتلا هستند و آیا علائم بیماری در آنها در حال شدت یافتن است یا خیر.

اما تا به امروز، پزشکان برای تشخیص این مسائل صرفا می توانستند به مشاهدات خود وابسته باشند؛ بدان معنا که نتایج تست غالبا تحت تاثیر زمان بود و عملکرد بیمار را به شکلی ضعیف ارزیابی می کرد.

البته لازم است اضافه نماییم که این دستگاه صرفا همان کینکت متصل به اکس باکس وان نیست و در مقابل نسخه ای اصلاح شده از آن است که الگوریتم های کاملا جدیدی برایش تعریف شده و برای تشخیص علائم ام اس و مقایسه حرکت بیمار با عملکرد قبلی اش به یادگیری ماشینی وابسته است.

این دو تیم، بعد از سال ها تحقیق و توسعه مدلی کاربردی از دستگاه مد نظر خود ساخته اند که با پیشرفت فرایند یادگیری ماشینی و اصلاح الگوریتم های تعریف شده برای آن قطعا بهتر از امروز می شود و امید می رود که به زودی آن را در مطب پزشکان شاهد باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی