ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از فرامین صوتی عاقبت به اپل تی وی اضافه شد

جدیدترین نسخه بتای سیستم عامل tvOS اپل که روز گذشته در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت قابلیتی را به اپل تی وی آورد که کاربران مدتهاست انتظارش را می کشند و آن چیزی نیست جز دستورات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

جدیدترین نسخه بتای سیستم عامل tvOS اپل که روز گذشته در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت قابلیتی را به اپل تی وی آورد که کاربران مدتهاست انتظارش را می کشند و آن چیزی نیست جز دستورات صوتی.

یکی از بزرگ ترین گلایه هایی که در مورد نسل چهارم اپل تی وی مطرح می شد، لزوم وارد کردن فرامین به صورت متنی بود. این واقعیت که سخت افزار استریم ویدئوی شرکت ساکن کوپرتینو از سیری پشتیبانی می کرد اما قابلیت دریافت فرامین صوتی برای سرچ سریع را نداشت بسیار عجیب به نظر می رسید.

حالا به لطف ارائه نسخه سوم بتا tvOS 9.2، کاربران اپل تی وی قادر خواهند بود که از راه دور به سیری فرمان بدهند تا متنی را درون کادرهای جستجو که پیشتر به واسطه سوایپ ها و کلیک های متعدد روی حروف انجام می شد، وارد نمایند.

پشتیبانی صوتی سیری نام های کاربری و کلمات عبور را هم شامل می شود و علاوه براین می توان از آن برای وارد کردن کلمات در داخل کادرهای جستجو نیز استفاده کرد.

در آپدیت جدید همچنین امکان سرچ اپ استور از هر نقطه ای در داخل اینترفیس اپل تی وی نیز فراهم است و برای این منظور تنها کافیست که دکمه سیری را نگه دارید و فرامینی مانند «در اپل استور به دنبال پلکس بگرد» یا «چه بازی هایی در اپ استور هستند؟» [البته به زبان انگلیسی] را به آن بدهید.

آپدیت تازه tvOS امکانات دیگری نظیر پشتیبانی از کیبوردهای بلوتوثی، مجموعه عکس آی کلاود و قابلیت Live Photos را هم در خود دارد که کاربران مدتهاست خواهان اضافه شدنشان هستند.

این آپدیت همجنین به کاربران امکان می دهد اپلیکیشن های مورد نظر خود را در داخل فولدرهای مجزا روی صفحه هوم اپل تی وی گروه بندی نمایند. انتظار می رود که آپدیت جدید در بهار امسال به اپل تی وی بیاید و گفته شده که تاریخ رسمی عرضه آن در مراسم 25 اسفند اپل اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    لازم به ذكر است كه در سيستم عامل فعلي اپل تي وي، پشتيباني از دستورات صوتي، براي پيدا كردن فيلم‌هاي سينمايي (آيتيونز) وجود دارد.

مطالب پیشنهادی