ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با مکلارن P1 GTR؛ سریعترین خودرو هیبریدی جهان [تماشا کنید]

شرکت انگلیسی مک لارن که به دلیل حضور در مسابقات فرمول یک برای سالیان سال مشهور است و دومین تیم قدیمی این رقابت ها پس از شرکت فراری به شمار می رود، چند سالی است ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

شرکت انگلیسی مک لارن که به دلیل حضور در مسابقات فرمول یک برای سالیان سال مشهور است و دومین تیم قدیمی این رقابت ها پس از شرکت فراری به شمار می رود، چند سالی است که به ساخت سوپرخودروهای شهری روی آورده و به عنوان یک خودروساز رده بالا شناخته می شود.

گرچه شرکت مک لارن در اوایل دهه 90 میلادی با ساخت اولین هایپرکار صنعت خودروسازی با نام F1 که رکورد سریع ترین خودروی شهری با حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعت را برای سالیان متوالی در اختیار داشت، در این زمینه تجربه افتخار آمیزی دارد.

1

حال پس از 20 سال این شرکت دوباره برگشته است و جانشین مدل افسانه ای F1 یعنی P1 را به صورت تولید محدود 375 تایی روانه خیابان کرده است.

این خودرو به دلیل بهره بردن از نیروی الکتریسیته به عنوان یک خودروی هیبرید نیز شناخته می شود و از سریع ترین های زمان ما به شمار می آید.

اما شرکت مک لارن تنها به این بسنده نکرده است و نسخه مخصوص پیست این خودرو را با تولید محدود 40 تایی نیز مهیا کرده است. قیمت هر کدام از نسخه های مخصوص پیست 2 میلیون پوند است و همه آن ها به مشتریان خاص مک لارن فروخته شده است.

2

در ادامه نگاهی به محل نگه داری و آماده سازی هیولای مخصوص پیست مک لارن می اندازیم.

بال بسیار بزرگ و ثابت قرار گرفته در عقب مک لارن P1 GTR. قابلیت کاهش نیروی درگ وارد به این خودرو را دارد. و اساس طراحی آن به صورت مستقیم از بخش مربوط به طراحی نمونه های فرمول یک شرکت به این مرکز آمده است. سیستم اگزوز هم از تیتانیوم و اینکونل ساخته شده است.

6

تمام 40 دستگاه نمونه تولیدی از مک لارنP1 GTR در برنامه مخصوصی که توسط شرکت ارایه می شوند، به پیست های مخصوص اتومبیل رانی در سرتاسر دنیا می روند. و صاحبان آن ها توانایی در دست گرفتن این اژدهای بی شاخ دم را دارند.

گرچه شما می توانید مک لارن را در گاراژ خود نگه داری کنید و به هر پیستی که توانایی حضور این خودروی مسابقه ای را دارد سرک بکشید.

4

P1 GTR حدود 660 کیلوگرم نیروی رو به پایین یا دون فورس در سرعت 150 مایل بر ساعت تولید می کند و در حدود 10 درصد از نسخه شهری بیشتر است. این امر تنها در صورت وجود پکیج آیرودینامیکی  مخصوص مک لارن بدست آمده.

در داخل کابین همه وسایل اضافی نسخه شهری برای سبک تر شدن هرچه بیشتر این خودرو حذف شده اند و تنها دو صندلی مخصوص فیبرکربنی به همراه کمربندهای 6 اتصاله میزبان شما خواهند بود.

5

حتی آینه مدل مسابقه ای متفاوت از نسخه شهری است و بر روی ستون های A قرار گرفته است تا به کاهش نیروی درگ کمک کند.

موتور 3.8 لیتری V8 به همراه یک موتور الکتریکی، قدرتی معادل 1000ps یا 986 اسب بخار تولید می کند. هیولای مک لارن از صفرتا100 را در زیر 2.8 ثانیه طی می کند و به راحتی به سرعت هایی در حدود 200 مایل (320 کیلومتر) بر ساعت می رسد.

3

مکلارن در این خودرو از تکنولوژی هیبرید نه برای کاهش مصرف و کاهش آلایندگی بلکه برای افزایش قدرت و عملکرد موتور درون سوز استفاده کرده است.

MC-2

هرچند باید گفت که نمونه خیابانی توانایی پیمایش کاملا برقی با آلایندگی صفر را نیز دارد، اما در نمونه مسابقه ای GTR همه چیز فدای سرعت، قدرت و عملکرد شده است.

MC-3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی