ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمازون از موتور بازیسازی Lumberyard رونمایی کرد؛ پلتفرمی با هدف ادغام سرویس های ابری و Twitch

کمپانی آمازون شاید بیشترین شهرت خود را مدیون خرده فروشی محصولات مختلف باشد، اما سرویس های ابری آن ها هم کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند. در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن ها و وبسایت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

کمپانی آمازون شاید بیشترین شهرت خود را مدیون خرده فروشی محصولات مختلف باشد، اما سرویس های ابری آن ها هم کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند. در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن ها و وبسایت های محبوب جهان با استفاده از سرویس های ابری آمازون به کار خود ادامه می دهد و در همین حال نیز، آمازون به یکی از بهترین سایت های استریم بازی های ویدیویی به نام Twitch دسترسی دارد.

اما کمپانی غول خرده فروشی قصد دارد که از تمام سرویس های خود به صورت یک جا بهره ببرد و در همین راستا، از موتور بازیسازی Lumberyard رونمایی کرده است؛ موتوری رایگان که به توسعه دهندگان اجازه ساخت بازی های کلان بودجه و ادغام سرویس های مختلف آمازون را می دهد.

آمازون اعلام کرده که Lumberyard بیش از هر چیز روی اجتماعی کردن روند ساخت بازی های ویدیویی متمرکز است. کمپانی مورد بحث می خواهد که بازیسازان روی ساخت بازی های منحصر به فردی تمرکز کنند که از ابتدا، مورد حمایت جامعه Lumberyard قرار می گیرد و دیگر خبری از پیچیدگی های ساخت یک موتور بازی شخصی سازی شده یا مشکلات مختلف سرور نخواهد بود. به محض ثبت نام، استودیوی سازنده می تواند به قابلیت هایی دست یابد که امکان ساخت و ادیت انیمیشن ها، فریمورک های دوربین، ابزارهای صوتی و چیزهایی از این دست را مهیا می کند.

lumberyard-room

مطمئنا موتور جدید، تا حد زیادی برای توسعه دهندگان کاربرد خواهد داشت، اما گیمرها چه نفعی از این ماجرا می برند؟ به گفته آمازون، توسعه دهنده می تواند با استفاده از المان های ابری Lumberyard، تعداد سرورهای مورد نیاز خود را انتخاب کند و آمازون به صورت خودکار تمام محتویات را مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود که در تجربه آنلاین و چندنفره بازی، خللی ایجاد نشود.

بعد از این نوبت به سرویس Twitch می رسد. در حالی که آمازون اخیرا نگاه چندانی به سرویس استریم بازی خود نداشته اما به نظر می رسد که قرار است آن را تا حد زیادی ارتقا دهد. در کنار سایر قابلیت های کلیدی Lumberyard، استودیوهای بازیسازی حالا می توانند ویژگی های مربوط به Twitch را نیز در بازی خود جای داده و با ارتباط مستقیم با مخاطبان، از آن ها پشتیبانی کند.

با قابلیت ChatPlay پلتفرم Twitch، آمازون این اجازه را به توسعه دهندگان می دهد که قابلیت های Real-Time یا همزمان در بازی خود قرار دهند و کاربران به رای دادن درباره موضوعی خاص درون بازی یا ارسال هدیه به یکدیگر تشویق کنند. به کمک قابلیت JoinIn نیز مخاطبان یک استریم زنده می توانند با یک کلیک، وارد بازی شخص استریم کننده شوند و با وی به بازی بپردازند.

Lumberyard در حال حاضر برای ساخت بازی روی پی سی و کنسول بهینه شده، اما آمازون می گوید که بزودی از واقعیت مجازی و بازی های موبایل نیز پشتیبانی می کند. اگرچه موتور بحث رایگان است اما کمپانی آمازون از تعداد کاربران فعال روزانه یک بازی درآمد خود را کسب خواهد کرد؛ روشی که به پروژه های کوچکتر اجازه می دهد تا سریع تر به موفقیت برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    یعنی در حدی هست که با یونیتی رقابت کنه ؟

مطالب پیشنهادی