ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس می خواهد برای چندمین بار در پنجم اسفند فالکون 9 را روی دریا فرود بیاورد

اگر پیگیر اخبار مربوط به فضا باشید حتما می دانید که کمپانی اسپیس اکس تاکنون سه بار تلاش نموده تا راکت فالکون 9 خود را روی سطح شناور در دریا فرود بیاورد و هر سه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

اگر پیگیر اخبار مربوط به فضا باشید حتما می دانید که کمپانی اسپیس اکس تاکنون سه بار تلاش نموده تا راکت فالکون 9 خود را روی سطح شناور در دریا فرود بیاورد و هر سه مرتبه نیز با شکست مواجه شده. البته در سری آخر، راکت به درستی روی سطح تعیین شده نشست اما به دلیل ضعف یکی از پایه هایش، تعادل خود را از دست داده و منفجر گشت.

در حال حاضر اپراتور ماهواره ای SES بیانیه ای منتشر نموده که نشان می دهد اسپیس اکس در نظر دارد برای چندمین بار در تاریخ 5ام اسفند ماه راکت مورد بحث خود را روی دریا فرود بیاورد.

این ماموریت به واسطه ارسال ماهواره SES-9 به مدار زمین و توسط راکت فالکون 9 کمپانیِ ایلان ماسک انجام خواهد پذیرفت و گویا شرکت یاد شده تصمیم دارد هنگام برگشت این راکت را روی سطح دریا فرود بیاورد. البته اینبار از آنجایی که راکت تقریباً همه ی سوخت خود را برای رساندن ماهواره پیش تر اشاره شده به مقصد مصرف خواهد کرد و انرژی کافی برای بازگشت به سکوی پرتاب اولیه را نخواهد داشت تصمیم بر این گذاشته شده که یکبار دیگر فرود روی دریا آزموده شود.

اپراتور SES در مورد زمان دقیق این پرتاب در تاریخ اعلام شده حرفی به میان نیاورده و فقط اشاره نموده اگر به هر دلیلی - فنی یا نامناسب بودن شرایط جوی - این ماموریت در پنجم اسفند انجام نشود، آن را به روز بعد یعنی 6ام اسفند ماه موکول خواهند نمود.

این پرتاب فرصت خوبی برای اسپیس اکس به شمار می رود تا بتواند پس از فرودهای ناموفق قبلی، این مرتبه موفقیت خود را به همگان نمایش داده و نامش را در تاریخ ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    منم نظرم اینه موفق میشه دعا میکنم بشه اینده ی بشریت دست این ادمه

  • mr
    mr | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    غیب گفتی عزیز؟

  • آریا
    آریا | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    اینبار موفق میشه

مطالب پیشنهادی