ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار نتایج بنچمارک چیپست اسنپدراگون ۸۲۰

در انتهای سال میلادی ۲۰۱۵ بود که بالاخره کوالکام از پرچمدار چیپست های خود به نام اسنپدراگون ۸۲۰ پرده برداشت. حال این چیپست در محصولی ناشناس در یک بنچمارک مورد بررسی قرار گرفته است. این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

در انتهای سال میلادی ۲۰۱۵ بود که بالاخره کوالکام از پرچمدار چیپست های خود به نام اسنپدراگون ۸۲۰ پرده برداشت. حال این چیپست در محصولی ناشناس در یک بنچمارک مورد بررسی قرار گرفته است.

این دستگاه ناشناس از نمایشگری ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره برده و ۴ گیگابایت رم نیز در آن قرار گرفته.

همانگونه که می دانید اسنپدراگون ۸۲۰ به یک پردازنده ۶۴ بیتی و ۴ هسته ای مجهز شده است. این در حالیست که وظیفه پردازش گرافیکی در این چیپست بر عهده پردازشگر Adreno 530 قرار دارد. در مورد چهار هسته پردازنده نیز باید گفت که دو عدد از آنها با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز کار کرده و ۲ عدد دیگر با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز مشغول کارند.

Snapdragon-820-CPU-GPU-benchmark_3-w600

Snapdragon-820-CPU-GPU-benchmark_2-w600

در بنچمارک GFX این موبایل ناشناس و مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ موفق شده به ۳۱.۵ فریم بر ثانیه دست پیدا کند که رتبه ای پایین تر از چیپ Maxwell Tegra X1 از انویدیا است. از سوی دیگر در قیاس با نمونه قبلی اسنپدراگون با شماره کد ۸۱۰، این رقم تقریبا دو برابر شده چرا که چیپست قبلی (در نکسوس 6P) می توانست به ۱۷ فریم بر ثانیه دست پیدا کند.

اسنپدراگون ۸۲۰ چیپست بسیار پر قدرتی است که امسال به شکل مستقیم با اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ به رقابت خواهد پرداخت. جالب اینجاست که در ماه جاری سامسونگ گلکسی اس ۷ را با هر دو نمونه چیپست های یاد شده به شکل رسمی معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • مرتضی
    مرتضی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    این که بنچمارک گرافیکیه ، نه بنچمارک هسته مرکزی پردازنده . بعد پیکسل c این وسط چی میگه ؟ گوشی رو با تبلت مقایسه میکنن آخه ؟

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, مطلب بسیار جالبی هس , البته نکته ای در این جدول نموداری مقایسه هس که شاید اکثر افراد بهش توجه نکنن ! در این شکی نیس که پردازشگر گرافیکی آدرنو530 قدرتمند و کارآمد هس اما ضعیف ترین مدل پردازشگر گرافیکی مالیT880یعنی مدل4 هسته ای که در میت8 هوآوی اس را با آدرنو530 اسنپدراگون820مقایسه کردن ! این در صورتی هس که بدون شک در بدبینانه ترین حالت ممکن یکی از قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی خواهد بود در سال 2016 فعلی یعنی شاهکار جدید شرکتARM مالی T880 مدل14 هسته ای که مخصوص پردازش های فوق سنگین گرافیکی هس و برای این منظور طراحی شده که به شکل قطعی شده در چیپست پردازنده فوق قدرتمند سامسونگ اکسینوس8890/m1 که به جای هسته های قدرتمند جدید کورتکسA72 شرکتARM از هسته های بهتر و کارآمدتر بانام mongoose که اختصاصی سامسونگ هس استفاده میکنه هس و شاید در محصولات دیگر چیپست پردازنده هم شاهدش باشیم, در این جدول اگه این مدل14هسته ای قدرتمندتر پردازشگر گرافیکی مالیT880قرار داشت وضع مطمئنن فرق میکرد , همشون عالی هستن و از اینجا به شرکت های سازندشون آفرین میگم

  • بازدید کننده
    بازدید کننده | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    با سلام و خسته نباشید
    سایت شما مطالب خوبی داره، ولی خسته شدیم بابا
    ی کاری کنید وقتی خواستیم لینک صفحه رو در صفحه بعدی باز کنیم در صفحه اصلی باز نشه
    ضمنا وقتی روی scroll bar کلیک میکنیم ی صفحه جدید باز میشه
    ممنون

    • مهرداد
      مهرداد | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

      وقتی میایی تو صفحه جدید
      یه کلیک بکن ، درست میشه

  • آریا
    آریا | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    اوه اوه انویدیا رو بین!!

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

      انودیا عالی هس البته بیشتر در دنیای کامپیوتر

مطالب پیشنهادی