ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از اورکلاک پردازنده های سری اسکای لیک جلوگیری به عمل می آورد

برخی از پردازنده های سری اسکای لیک اینتل به شکل لاک شده در سیستم ها یا جداگانه به کاربران فروخته می شوند اما به لطف سازندگان مادربرد، اشخاص قادر می شدند تا لاک ارائه شده از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

برخی از پردازنده های سری اسکای لیک اینتل به شکل لاک شده در سیستم ها یا جداگانه به کاربران فروخته می شوند اما به لطف سازندگان مادربرد، اشخاص قادر می شدند تا لاک ارائه شده از سوی اینتل را نادیده گرفته و پردازنده های خود را اورکلاک کنند.

حالا اینتل خبر داده که به واسطه یک بروز رسانی نرم افزاری BIOS در مادربردها تصمیم دارد پردازنده های ارزان قیمت خود را دوباره لاک کند تا کاربران قادر به اورکلاک کردن آنها نباشند.

در دسامبر ۲۰۱۵ کمپانی ازراک (ASRock) برای BIOS مادربردهای سری Z170، یک به روز رسانی ارائه داد که توسط آن کاربران می توانستند کلاک پردازنده اسکای لیک را بالاتر ببرند. همین موضوع باعث شد تا کاربران به جای خرید نمونه های مدل بالاتر از پردازنده های اینتل، به نمونه های متوسط رضایت داده و سپس آن را اورکلاک کنند.

اینتل در بیانیه ای رسمی به وب سایت «PC World» گفته: «آپدیت جدیدی که مهیا شده در کنار موارد دیگر بر این موضوع تمرکز دارد که از اورکلاک شدن پردازنده ها جلوگیری به عمل آورد. پردازنده هایی که این اتفاق برایشان رخ داده مشمول گارانتی این شرکت نخواهند بود و میزان فشاری که هر چیپ می تواند تحمل کند مشخص شده است.»

همین موضوع به معنای آن است که در آینده نزدیک و با خرید سری جدید مادربردهای ساخته شده به دست «ازراک»، کاربران قادر به اورکلاک پردازنده های ارزان قیمت سری اسکای لیک نخواهند بود. سایر کاربرانی که پیشتر این مادربورد و نمونه های مشابه را تهیه کرده اند می توانند به راحتی این آپدیت نرم افزاری را نادیده گرفته از پردازنده ارزان قیمت یا میان رده خود استفاده ای بهتر کنند که البته گارانتی آنها را باطل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arsham
    arsham | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    همون موقع معرفی پردازنده های اسکای لیک عده ای از افراد با بررسی شماره سریال های پردازنده ها و رشته هاشون گفته بودن که اورکلاک نمیشه

مطالب پیشنهادی