ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگران: تا 15 سال دیگر آیفون جای خود را به یک هدست «واقعیت ترکیبی» می دهد

جن مانستر از تحلیلگران شرکت Piper Jaffray چندی قبل یادداشتی تحقیقاتی را در اختیار برخی مشتریان این شرکت قرار داد که براساس آن، اپل مشغول کار روی نوعی سیستم واقعیت افزوده/مجازی است که ممکن است عاقبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

جن مانستر از تحلیلگران شرکت Piper Jaffray چندی قبل یادداشتی تحقیقاتی را در اختیار برخی مشتریان این شرکت قرار داد که براساس آن، اپل مشغول کار روی نوعی سیستم واقعیت افزوده/مجازی است که ممکن است عاقبت آیفون را از رده خارج کند.

گجتی که ظاهرا قرار است جای این موبایل را بگیرد نوعی دستگاه واقعیت ترکیبی یا چیزی شبیه به آن خواهد بود اما آنطور که مانستر اعلام کرده، چنین اتفاقی دست کم تا 15 سال دیگر اتفاق نمی افتد.

دستگاه های واقعیت ترکیبی نوعی از پوشیدنی هستند که با استفاده از تعدادی حسگر داخلی و دوربین تصاویر هولوگرافیک را با زندگی واقعی ترکیب می کنند.

به باور مانستر اسمارت فون ها عاقبت جای خود را به این دستگاه های مبتنی بر واقعیت افزوده/مجازی می دهند اما آنطور که این تحلیلگر اعلام نموده، علیرغم تمام پتنت هایی که اپل در این رابطه به ثبت رسانده و فعالیت هایی که در زمینه تحقیق و توسعه انجام می دهد، شرکت مورد بحث به این زودی ها سخت افزار یاد شده را ارائه نخواهد کرد.

وی در مقابل ابراز امیدواری کرده که در سال آینده میلادی، شاهد عرضه تجهیزات و گجت های واقعیت افزوده/مجازی باشیم که بر پایه آیفون و آیپد طراحی شده اند.

مانستر اعلام داشته که در سال 2018، اپل روشی را ارائه خواهد داد که به موجب آن توسعه دهندگان می توانند دستگاه های مبتنی بر واقعیت مجازی/افزوده بسازند و سپس در قالب برنامه ای مشابه به همان چیزی که اپل هم اکنون برای تولید کنندگان لوازم جانی دارد، گواهی استفاده از آنها همراه با آیفون تحت عنوان «Made for iPhone» یا «ساخته شده برای آیفون» اعطا خواهد شد.

مانستر در ادامه اینطور گفته است: ما باور داریم که ده سال دیگر از حالا، «واقعیت» صرف دیگر برای نسل جدید کفایت نمی کند و حتی امروز نیز مفهومی تحت عنوان «واقعیت ناکافی» در اسمارت فون ها کاملا مشهود است و واقعیت ترکیبی قطعا این توانایی را در اختیار کاربران قرار می دهد اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    با این سرعتی که تکنولوژی داره پیش میره 5 سال دیگرو هم نمیشه پیش بینی کرد دیگه چه برسه 15 سال.

مطالب پیشنهادی