ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

dash cam دوربین داشبوردی و نقشه تصویری دنیا
تکنولوژی

خالق اندروید به دنبال ایجاد نقشه تصویری آنلاین از جاده های دنیاست

اندی روبین به عنوان کسی که سیستم عامل محبوب اندروید وجود خود را مدیون اوست، در سال ۲۰۱۴ گوگل را ترک گفت و تا به امروز اطلاع چندانی از کارهایش نداشتیم، شایعاتی وجود داشت مبنی بر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

اندی روبین به عنوان کسی که سیستم عامل محبوب اندروید وجود خود را مدیون اوست، در سال ۲۰۱۴ گوگل را ترک گفت و تا به امروز اطلاع چندانی از کارهایش نداشتیم، شایعاتی وجود داشت مبنی بر این که او به دنبال توسعه یک ابزار اندرویدی است.

اما آن طور که از اخبار جدید برمی آید، او نقشه ای بزرگتر در سر دارد. رابین در طی گفتگوهایی با وبسایت Wired آشکار کرده که در حال کار بر روی یک dashcam خاص است.

dashcam که در برخی کشورها چون روسیه بسیار محبوب است، یک نوع دوربین خاص خودروهاست که روی داشبورد اتومبیل نصب شده و از مسیر پیش رو تصویربرداری می کند. اغلب از این گجت ها برای تشخیص مقصر در تصادف ها بهره گرفته می شود.

رابین می خواهد طرحی را پیاده کند که بر اساس آن صاحبان خودروها در سرتاسر دنیا بتوانند در قبال دریافت یک dashcam رایگان، تصاویر گرفته شده با آن را به اشتراک بگذارند. هدف نهایی از چنین کاری ایجاد یک نقشه تصویری آنلاین از سرتاسر دنیاست.

از تصاویر گرفته شده dashcam خودروها می توان برای تعیین وضعیت ترافیک خیابان ها و جاده ها در هر لحظه استفاده کرد. حتی می توان با آنها یک سرویس Street View آنلاین راه اندازی نمود.

اطلاعات ناوبری که می توان از نقشه گوگل استخراج کرد بسیار کارآمد است، اما باز هم هیچ چیز جای یک تصویر زنده از وضعیت جاده و خیابان ها را نمی گیرد.

گرچه باید اذعان کرد که اجرای چنین سیستمی با چالش های بزرگی چون بحث حریم خصوصی و موارد حقوقی متعدد روبرو خواهد شد. خالق اندروید در صحبت های خود هیچ اشاره ای به این موانع نکرده، اما به نظر می رسد که او امیدوار است بتواند بر آنها فائق شود. هنوز هیچ زمان مشخصی برای اجرایی شدن این طرح اعلام نشده و هیچ تضمینی هم برای عملی شدن آن وجود ندارد.

در کنار این ایده، روبین در حال کار بر روی یک اکوسیستم متشکل از سخت افزار و نرم افزار است که به صاحبان ایده در سرویس هایی چون کیک استارتر، برای عملی ساختن ایده هایشان یاری می رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی