ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورایزن در تکاپو برای خرید یاهو

سال گذشته ورایزن شرکت AOL را با عقد قراردادی به ارزش 4.4 میلیارد دلار خریداری کرد و بسیاری به سرعت اظهار نمودند که مبلغ معامله بیشتر از ارزش واقعی AOL است. اما آن شرکت هرچه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

سال گذشته ورایزن شرکت AOL را با عقد قراردادی به ارزش 4.4 میلیارد دلار خریداری کرد و بسیاری به سرعت اظهار نمودند که مبلغ معامله بیشتر از ارزش واقعی AOL است. اما آن شرکت هرچه که بود، اوضاع نامساعد امروز یاهو را نداشت و حال و روزش به مراتب بهتر از این شرکت بود.

برای نمونه، این کمپانی پیشتر چند وبسایت خبری از قبیل تک کرانچ، انگجت و هافینگتون پست را خریداری کرده بود و از طرف دیگر، کسب و کارش از تبلیغات یکی از آن بخش هایی بود که ورایزن به شدت نسبت به خریداری اش ابراز تمایل می کرد.

واحد ویدئویی AOL نیز همینطور است و حالا هر دوی این قسمت ها بخشی از سرویس استریم ویدئوی ورایزن به نام Go90 را تشکیل می دهند.

اخیرا همانطور که در جریان هستید، یاهو حسابی به دردسر افتاده و برای باقی ماندن در صحنه راهکارهای مختلفی را آزموده است؛ از اخراج نیروها گرفته تا پایین آوردن مقیاس طرح ها و برنامه هایش و در نهایت اعلام این خبر که آماده است در ازای دریافت بالاترین پیشنهاد به زیر پرچم شرکت دیگری برود.

در دهه 2000 میلادی، این شرکت از غول های اینترنتی پیشتاز محسوب می شد و تقریبا هر کسی از سرویس میل و مسنجر یاهو استفاده می کرد. اخیرا اما، کاربران سرویس های یاد شده بیشتر از اپلیکیشن هایی نظیر یاهو وِدِر، فلیکر، نیوز داجست و موارد دیگر استفاده می کنند تا سرویس پیام رسان و ارسال ایمیل آن.

کسب و کار یاهو در این بخش آنقدر خوب بود که حتی در سال 2013 Tumblr را در ازای پرداخت یک میلیارد دلار خریداری کرد. با این همه، شرکت تحت سرپرستی ماریسا میر حالا ابدا اوضاع خوبی ندارد و ممکن است به پیشنهاد خرید ورایزن روی خوش نشان دهد و دست کم بخشی از دارایی های خود را به این شرکت واگذار کند.

یاهو نیز درست مانند AOL دارایی های متعددی در حوزه تبلیغات و ویدئو دارد که می تواند در پیشبرد اهداف ورایزن برای سرویس استریم Go90 موثر باشند.

لوئل مک آدام مدیرعامل ویرایزن در جریان برنامه  Mad Money کانال CNBC که به میزبانی جیم کرامر برگزار می شود در مورد برنامه های شرکتش برای خرید یاهو صحبت کرد.

او اظهار داشت که اگر آنها به قیمت مورد توافق برسند، می توانند برخی از دارای های یاهو را در کنار AOL به کار بگیرند. ورایزن بعد از خریداری AOL به یک ناشر اینترنتی بسیار بزرگ بدل گردید با این همه، اگر آنها یاهو را خریداری کنند آنگاه نام خود را به عنوان بزرگ ترین ناشر اینترنتی به ثبت خواهد رساند و سود خوبی را از این حوزه به جیب می زنند.

مک آدام پیشتر اعلام کرده بود که هیئت مدیره و خودش با یاهو مذاکراتی داشته اند اما تا به الان هیچ چیز نهایی نشده است. ظاهرا آنها هنوز هم در حال مذاکره با یاهو هستند تا آن را خریداری کرده یا دست بخشی از دارای های این شرکت را برای پیشبرد اهداف خود به دست آورند.

اما اگر ورایزن هم یاهو را خریداری نکند، AT&T ممکن است وارد عمل شود چراکه آنها هم به دنبال راه اندازی سرویس استریم خود برای دستگاه های موبایل هستند و یاهو قطعا گزینه خوبی برای رسیدن به این هدف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    در دهه ۲۰۰۰ میلادی Aol هم غولی بود ولی الان همین چند سال پیش مایکی میخواست ۴۰ یا ۵۰ میلیارد واسه خرید یاهو هزینه کنه که خود یاهو دست رد زد ولی الان چقدره در کل امان از این شرکتهایی که زیرساختشون رو اینترنت یه روزی میرن آسمونها یه روزی هم اینجوری واقعا ارزشگذاری کارشناسی این؟ ?

مطالب پیشنهادی