ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات جدید نشان می دهد ۹۲ درصد دانشجویان مطالعه روی کاغذ را به نمایشگر الکترونیکی ترجیح می دهند

بر اساس تحقیقات جدیدی که تحت رهبری پروفسور دانشگاه American University صورت گرفته، محققین به این نتیجه رسیده اند که ۹۲ درصد از دانشجویان، مطالعه کتاب های فیزیکی را به e-book ترجیح می دهند. پروفسور Naomi Baron در این تحقیق ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

بر اساس تحقیقات جدیدی که تحت رهبری پروفسور دانشگاه American University صورت گرفته، محققین به این نتیجه رسیده اند که ۹۲ درصد از دانشجویان، مطالعه کتاب های فیزیکی را به e-book ترجیح می دهند.

پروفسور Naomi Baron در این تحقیق نظرات دانشجویان بیش از ۳۰۰ دانشگاه در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ژاپن، آلمان و اسلواکی را مورد استفاده قرار داده است.

دانشجویان در این تحقیق به ۲ دلیل عمده برای ترجیح دادن کتاب های کاغذی به نسخه های الکترونیکی اشاره کرده اند. دلیل نخست اینکه هنگام مطالعه e-book موارد بیشتری برای اختلال در تمرکز و حواس پرتی وجود دارند، از جمله تنظیمات، نوتیفیکیشن ها و بخش های دیگر دستگاه الکترونیکی. دلیل دوم نیز به این موضوع باز می گردد که مطالعه کتاب روی نمایشگر، ممکن است به خستگی چشم و حتی سردرد منجر گردد.

البته علاقه به کتاب های کاغذی تنها به دلیل بالاتر بودن راندمان این نوع از مطالعه نیست و موارد احساسی نیز در این موضوع نقش دارند. برای نمونه می توانیم به دانشجویان کشور اسلواکی اشاره کنیم که ۱ نفر از هر ۱۰ نفر آنها در تحقیق مورد بحث، بوی خوشایند کاغذ و کتاب را در زمره دلایل خود اعلام کرده اند.

از سوی دیگر اما جای نگرانی برای طرفداران reader الکترونیکی نیز وجود ندارد، چرا که پروفسور Baron می گوید عمق درک کاربر به ابزاری که مطالعه روی آن صورت می گیرد بستگی ندارد. در نتیجه مطالعه یک متن استاندارد روی نمایشگر و کاغذ، به یک اندازه در قوه ادراک کاربر تاثیر گذار خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • mm98
    mm98 | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    لعنتی کیندل تو ایران گیر نمیاد.

مطالب پیشنهادی