ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرانسه به فیسبوک دستور داد ارسال اطلاعات کاربران به آمریکا را متوقف نماید

پیشتر به موجب توافق دراز مدتی که میان اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفت، انتقال اطلاعات به آنسوی اقیانوس اطلس بلامانع اعلام گردید، اما به موجب قانونی که اخیرا تصویب گردید، این قانون ملغی شد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

پیشتر به موجب توافق دراز مدتی که میان اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفت، انتقال اطلاعات به آنسوی اقیانوس اطلس بلامانع اعلام گردید، اما به موجب قانونی که اخیرا تصویب گردید، این قانون ملغی شد و به دنبال آن، سازمان حفاظت از داده های فرانسه به فیسبوک دستور داده که فرایند ارسال اطلاعات کاربران فرانسوی به آمریکا را متوقف نماید.

این نهاد که در فرانسه با عنوان CNIL شناخته می شود در جریان فرمان روز دوشنبه خود اعلام کرد که فیسبوک سه ماه فرصت دارد تا دنبال نمودن فعالیت کاربران غیرعضو را متوقف نماید مگر آنکه برای این منظور رضایت آنها را دریافت کند.

در ماه اکتبر دادگاه قضایی اروپا اعلام کرد که توافق صورت گرفته برای انتقال اطلاعات فراقاره ای میان اروپا و آمریکا که به نام پیمان Safe Harbor شناخته می شود به خاطر سهل انگاری آمریکا در حفاظت کامل از حریم خصوصی کاربران ملغی شده است.

هفته گذشته نیز مهلت زمانی سه ماهه اروپا برای برقراری توافق جایگزین بر سر این مساله، پایان یافت و با وجود آنکه مقامات آمریکایی و اروپایی هفته گذشته از ایجاد یک چهارچوب جدید در این راستا خبر داده بودند، این مساله عملی نشد.

ملغی شدن معاهده Safe Harbor در واقع مبنای اصلی دستور تازه CNIL را تشکیل می دهد، هرچند که فیسبوک اظهار داشته انتقال این اطلاعات همراستا با قوانین اتحادیه اروپاست.

یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی در این باره گفته است: حفاظت از حریم خصوصی مردمی که از فیسبوک استفاده می کنند در کانون تمامی فعالیت های ما قرار دارد. ما امیدواریم تا در آینده وارد مذاکره با CNIL شده و به نگرانی های این سازمان پاسخ دهیم.

گفتنی است که سازمان یاد شده همچنین به فیسبوک دستور داده است تا کاربران غیر عضو را مطلع سازد که در زمان بازدید از یکی از صفحات این شبکه اجتماعی با استفاده از کوکی ها فعالیت هایشان را دنبال می کند.

این نهاد قانونگذار اضافه کرده است که کاربران فیسبوک باید بتوانند انتخاب کنند که آیا داده هایشان در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار گیرد یا خیر و این شرکت باید «نگهداری داده های شخصی کاربران فراتر از چهارچوب زمانی مورد نیازش را متوقف نماید چراکه این عمل در تضاد با قوانین فرانسه است.»

در پایان باید اضافه نماییم که فیسبوک مدتی است به خاطر مسائل مرتبط با حریم خصوصی در اروپا زیر ذره بین نهادهای قانونی قرار گرفته است. در ماه نوامبر، دادگاهی در بلژیک به این شرکت دستور داد تا از کاربرد کوکی ها برای دنبال کردن فعالیت های اینترنتی کاربرانش دست بردارد و این یعنی، کاربران بلژیکی حالا مجبورند حتی برای دیدن صفحات عمومی فیسبوک هم به آن لاگین نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی