ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

امتیازات Unravel؛ خلاصه ای بر نکات مثبت و منفی

همیشه در میان هیاهوی آثار پرخرج صنعت گیمینگ، عناوینی بدون سر و صدا عرضه می شوند که با ویژگی های خاص خود موفقیت های گوناگونی به دست می آورند. Unravel را می توان در این ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

همیشه در میان هیاهوی آثار پرخرج صنعت گیمینگ، عناوینی بدون سر و صدا عرضه می شوند که با ویژگی های خاص خود موفقیت های گوناگونی به دست می آورند. Unravel را می توان در این دست آثار قرار داد؛ عنوانی که در نمایشگاه E3 سال گذشته معرفی شد و توجهات زیادی را به خود جلب نمود.

امروز انتظارات به پایان رسید و شاهد انتشار بازی برای پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان هستیم. در این مطلب سعی داریم ضمن قرار دادن امتیازات عنوان مورد بحث، نگاهی به نقدهای آن داشته و نکات مثبت و منفی اش را جمع آوری کنیم.

یکی از نکات مثبت نمایش های اولیه آنرول به طراحی هنری و دلربا آن باز می گشت. بر اساس نقدهای منتشر شده، عنوان نهایی نیز توانسته این قاعده را حفظ کرده و شاهد گرافیکی جذاب هستیم. Brian از DarkStation آنرول را یکی از زیباترین بازی های عمرش قلمداد کرده است.

unravel-3-noscale

Caitlin Cooke از وبسایت Destructoid نیز اذعان داشته که محیط های بازی تکراری نمی شوند و بازیکن در این زمینه احساس خستگی نمی کند. حتی سایت هایی که نمره پایینی دادند، این بخش بازی را ستوده اند. در این بین می توان به Colm Ahern، منتقد وبسایت God is a Geek، اشاره کرد. وی محیط های آنرول را به قدری زیبا توصیف کرد که بازیکن می تواند از آنان به عنوان تصویر پس زمینه سیستم عامل خود استفاده کند.

بزرگترین انتقادات بازی مربوط به بخش گیم پلی آن است. تقریبا تمام وبسایت ها به آسان بودن پازل های بازی و نبود چالش در آن اشاره کردند. اما تفاوت زیاد نمرات به دیدگاه های افراد باز می گردد. در واقع برخی منتقدان، با اشاره به دیگر بخش ها مانند داستان، موسیقی و... این سادگی را متناسب با اتمسفر بازی دانستند.

Unravel-PS4-001

داستان احساسی یکی از اصلی ترین شعار های بازی بود. خوشبختانه آنرول در این زمینه به شدت موفق عمل کرده و با موسیقی خوب خود و شخصیت اصلی به یاد ماندنی، تجربه ای شخصی و بی نظیر را برای بازیکن به ارمغان می آورد. البته در این بین، منتقدانی از شیوه روایت داستان ناراضی بودند؛ اما بیشتر آنان نظر مثبتی نسبت به بازی داشتند. Luke George از Hardcore Gamer در وصف بازی گفت:

آنرول اثری است که از همان ابتدا جای خود را در دل پیدا می کند. در بازی شگفت زده می شوید، می خندید و گریه می کنید. مهم نیست گیمر هستید یا نه، تجربه آنرول به همه پیشنهاد می شود.

در پایان، می توان به این نتیجه رسید که اگر به دنبال یک عنوان با بخش پلتفرمینگ قوی یا معماهای گوناگونی هستید، آنرول گزینه خوبی به شمار نمی رود. اما اگر خواهان یک تجربه شخصی کوتاه با داستانی بی نظیرید، می تواند بهترین گزینه باشد. نمرات بازی را به صورت زیر است:

DarkStation - 100
Destructoid - 100
NZGamer - 95
Game Rant - 90
Post Arcade (National Post) - 90
Twinfinite - 90
Playstation Universe - 90
Hardcore Gamer - 90
IGN - 83
USgamer - 80
Game Informer - 78
GameTrailers - 75
GameSpot - 70
God is a Geek - 55

میانگین امتیازی بازی تاکنون به صورت زیر بوده:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mehrdad
    mehrdad | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    خدا بگم چیکارت کنه ea با این قفل جدیدت
    داریم از بازی زده میشیم
    کدوم درامد ماهی 5 تا بازی رو میشه خرید
    -ـ-

  • shahryar
    shahryar | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    این بازی در سایت Metacritic با ۴۲ بررسی بر روی ps4 نمره ۸۱ گرفته

  • مایکروسافت
    مایکروسافت | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    چرا روی ایکس باکس نمره های افتضاحی گرفته ؟؟؟

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

      به خاطر اینکه بررسی های نسخه ایکس باکس وان کمتر بوده / هیچ متا معیار خوبی برای مقایسه یه بازی توی پلتفرم های مختلف نیست ممکنه یه پلتفرم بررسی های بیشتری بگیره بعد اون بررسی ها مثبت تر باشن یا شاید منفی تر برای مثال God is a Geek تنها نسخه ps4 رو بررسی کرده و پایین امتیاز رو داده یعنی 54 یا polygon فقط نسخه ایکس باکس وان رو بررسی کرده و امتیاز 60 داده و ....

      • sorush33
        sorush33 | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

        تعداد نقد ها با نمرات میانگین "نسبت" داره.این طور نیست که بازیی کمتر نقد شه،امتیاز کمتری هم میگیره
        بازیی هایی هم که نقد بیشتری میگیرند همون اندازه که شانس ارتقای میانگین متا رو دارن شانس سقوط متا هم دارن

        پایین بودن نمرات یک بازی مولتی پلتفرم برای کنسول اکس وان مسئله جدیدی نیست

مطالب پیشنهادی