ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حرکات موزون و هماهنگ 540 ربات در جشن سال نوی چینی [تماشا کنید]

مردم چین آداب و رسوم مخصوص خود را دارند که تقریبا نمی توان آن را به هیچ فرهنگ و سنت دیگری شباهت داد. در راستای همین سنت ها، مراسم و جشنواره های متنوعی نیز دارند ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

مردم چین آداب و رسوم مخصوص خود را دارند که تقریبا نمی توان آن را به هیچ فرهنگ و سنت دیگری شباهت داد. در راستای همین سنت ها، مراسم و جشنواره های متنوعی نیز دارند که سرشار از رنگ و شادی است. یکی از جالب ترین و بزرگ ترین مراسمی که در سرزمین اژدهای سرخ برگزار می گردد، جشن سال نوست.

سال نو چینی که ترکیبی از گاهشمارهای خورشیدی و قمری است، یکی از مهم ترین تعطیلات سنتی این کشور به شمار می رود و عموما 15 روز ادامه دارد و در نهایت با جشن فانوس به پایان می رسد. چینی های بودایی در این روز از خوردن گوشت پرهیز می نمایند و همچنین اعتقاد دارند روشن کردن آتش یا استفاده از چاقو در این روز ویژه، خوش یمن نیست. پیرو همین امر، غذاهای خود را از روز قبل برای این مراسم آماده می نمایند.

چینی ها اعتقاد دارند با موسیقی و اجرای حرکات موزون می توانند بدیمنی این روز را از بین ببرند از این رو جشن سال نو همیشه با آهنگ و حرکات هماهنگ همراه است.

تا امسال همیشه این حرکات توسط انسان ها و به سبک سنتی برگزار می شد اما در سال جاری که به اعتقاد چینی ها سال میمون نام دارد، آنها ابتکار به خرج داده و از تکنولوژی نیز در این امر کمک گرفته اند. به این صورت که برای پایکوبی های این شب 540 ربات برای حرکات موزون آموزش دیده اند.

همان طور که می توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید، تمامی این ربات ها بسیار زیبا و برنامه ریزی شده همراه با موزیک و نور حرکاتی هماهنگ را اجرا کرده و منظره زیبایی را رقم می زنند.

پیش از دعوت شما به تماشای این ویدئو بد نیست بدانید در باور مردم سرزمین اژدهای سرخ، سال میمون سال مملو از جنب و جوش و رویدادهای غیر قابل پیش بینی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی