ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت روسیه در پی ممنوعیت استفاده از ویندوز در کشور خود است

دولت روسیه تصمیم دارد استفاده از ویندوز مایکروسافت را در این کشور ممنوع اعلام کرده و مالیات برای شرکت های تکنولوژیک خارجی را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد. همچنین خبر رسیده که روسیه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

دولت روسیه تصمیم دارد استفاده از ویندوز مایکروسافت را در این کشور ممنوع اعلام کرده و مالیات برای شرکت های تکنولوژیک خارجی را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد. همچنین خبر رسیده که روسیه تصمیم دارد یک سیستم عامل بومی برای کامپیوترهای شخصی ارائه دهد تا هم شرکت های داخل این کشور تشویق به فعالیت بیشتر در زمینه تولید چنین سیستم عاملی شوند و هم کاربران روسی از پلتفرمی وطنی بهره گیرند.

شاید با مطالعه پاراگراف فوق تصور کنید که این خبر در حد یک شایعه است ولی باید بگوییم که این مطلب را ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و یکی از مقامات دولتی این کشور به نام «جرمن کلیمنکو» (German Klimenko) در مصاحبه اخیر خود اعلام نموده اند. آقای کلیمنکو باور دارد که شرکت های تکنولوژیک خارجی، همانند شرکت های داخلی به دولت روسیه مالیات پرداخت نمی کنند.

german-klimenko
جرمن کلیمنکو

حال کلیمنکو در تلاش برای وضع قانونی در روسیه است که شرکت هایی نظیر اپل و گوگل را مجبور به پرداخت مالیات ۱۸ درصدی جهت فروش اپ و سرویس های آنلاین به کاربران کند. وی در همین رابطه می گوید:

«هر جای اروپا زمانی که از گوگل پلی یا اپ استور خرید کنید، مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده و بر مبلغ خرید اضافه می شود اما در کشور ما چنین نیست.»

این تمام کاری نیست که آقای کلیمنکو در پی انجام آن است. او می خواهد ویندوز مایکروسافت را نیز از روسیه بیرون کرده و به جای آن از سیستم عامل های بومی توسعه یافته بر بستر لینوکس بهره گیرد. وی می گوید در آینده انجام این تغییر اجتناب ناپذیر خواهد بود و دولت روسیه هم اکنون منابع بسیاری برای انجام چنین کاری در دست دارد.

این اولین باری نیست که روسیه تصمیم گرفته استفاده از ویندوز را در کشور خود ممنوع کند. حدود یک سال و نیم پیش هم چنین همهمه ای ایجاد گشت اما دولت این کشور قادر به نادیده گرفتن ویندوز نشد.

دولت روسیه اکنون علت ممنوعیت استفاده از ویندوز را مشکلات و نقص های امنیتی آن دانسته و بیان کرده مایکروسافت در صورت لزوم می تواند اطلاعات حساسی را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد.

در سال های اخیر روسیه تلاش های بیش از اندازه ای داشته تا نیازهای تکنولوژیک خود از منابع خارجی را کاهش داده و آنها را به سوی بومی سازی پیش ببرد. حال باید دید سرنوشت حضور اپل، گوگل و مایکروسافت در روسیه چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    در ضمن در جواب بعضیا اول متن خبر رو کامل بخون با دقت بعد نظر بده ...

  • آریا
    آریا | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    روسیه داره شبیه کره شمالی میشه کم کم. اینها نتیجه دیکتاتوریه. هر چه بعد از فروپاشی شوروی روسیه به جامعه جهانی نزدیک شد با طولانی تر شدن زمامداری پوتین الان داره پسرفت میکنه. ارزش روبل داره اندازه ریال ایران میشه. مردم روسیه باید یه فکری به حال این پوتین بکنن وگرنه به همون بلای دوران کمونیستی دچار میشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی