ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات دولتی آمریکا: کامپیوتر ماشین های خودران گوگل حکم راننده آن را خواهد داشت

اداره ملی ایمنی حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا در اقدامی که مرحله ای بسیار مهم برای ماشین های خودران گوگل و البته کل صنعت اتومبیل های خودران محسوب می گردد طی نامه ای اعلام کرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

اداره ملی ایمنی حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا در اقدامی که مرحله ای بسیار مهم برای ماشین های خودران گوگل و البته کل صنعت اتومبیل های خودران محسوب می گردد طی نامه ای اعلام کرد که کامپیوتر موجود در ماشین های خودران این شرکت می تواند به مثابه «راننده» وسیله نقلیه در نظر گرفته شود.

این اقدام می تواند در نهایت به هموار شدن مسیر برای ورود انبوه ماشین های گوگل به سطح خیابان ها بیانجامد که هیچگونه فرمان یا پدالی ندارند. 

در بخش هایی از این نامه وفق دادن تکنولوژی ماشین های خودران با قوانین فعلی آمریکا مشکل دارد با این همه، اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، می شود از نامه اینطور استنباط کرد که قوانین در مورد «هرچیزی اعمال می شود [نه هر کسی] که عمل رانندگی را انجام می دهد.»

در مورد ماشین گوگل، بخشی از خودرو که به آن سیستم رانندگی خودکار گفته می شود این کار را انجام می دهد. البته این قانون گذاری فعلا در سطوح مقدماتی اش است اما به درخواست گوگل از اداره ملی ایمنی حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا مربوط می گردد که پیشتر می خواست بداند برخی مفاد استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری چطور در مورد ماشین های خودران آن اعمال خواهند شد.

این قوانین چندین دهه است که در آمریکا پیاده سازی می شوند و با فرض این تدوین شده اند که یک راننده انسانی کنترل ماشین را در اختیار دارد و پشت فرمان نشسته است.

اما این قانون ها با چشم انداز گوگل در مورد آینده ماشین های خودران در تضاد است چراکه پیشرفته ترین اتومبیل های این شرکت فاقد فرمان و پدال هستند.

اداره ملی ایمنی حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا همچنین یادآور شده است که در بسیاری موارد، قوانین به گونه ای تدوین نشده اند که در مورد ماشین های خودران اعمال شوند و لازم است که اقدامات دیگری برای تغییر آنها صورت پذیرد.

برای مثال، چون در برخی قوانین به کنترل خودرو از طریق دست یا پا اشاره شده است و سیستم رانندگی اتوماتیک ماشین های خودران نه دست دارد و نه پا، ماشین های گوگل نیز طبیعتا با آن بخش از قوانین همخوانی ندارند.

در دیگر بخش های این قوانین آمده است که راهنماهای گردش به راست و چپ وقتی فرمان ماشین صاف شد باید غیرفعال شوند. اما ماشین های گوگل فاقد فرمان هستند و این قانون درمورد آنها اعمال نمی شود. هرچند احتمال می رود که این نگرانی ها در آینده نزدیک مرتفع شوند.

در هر حال، ماز پیچیده پرسش های حقوقی در مورد ورود ماشین های خودران به خیابان ها به بزرگی موانع و چالش های موجود در تکنولوژی هایی است که هم اکنون برای این ماشین ها وجود دارد.

Karl Brauer یکی از تحلیلگران صنعت خودرو در این باره گفته است: اگر اداره ملی ایمنی حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا آماده باشد تا هوش مصنوعی را به عنوان یک جایگزین عملی برای دستگاه های تحت کنترل انسان به خدمت بگیرد به راحتی می تواند فرایند ورود این ماشین ها به سطح خیابان را تسهیل نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی