ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پورت کردن اپلیکیشن iOS برای ویندوز ۱۰ حالا ۵ دقیقه زمان می برد

اخیرا توسعه دهنده ای به نام «دیوید بورلا» (David Burela) یکی از بازی های محبوب آیفون و آیپد تحت عنوان «Canabalt» را با استفاده از پروژه Islandwood برای ویندوز ۱۰ پورت کرده است. اگر به خاطر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

اخیرا توسعه دهنده ای به نام «دیوید بورلا» (David Burela) یکی از بازی های محبوب آیفون و آیپد تحت عنوان «Canabalt» را با استفاده از پروژه Islandwood برای ویندوز ۱۰ پورت کرده است.

اگر به خاطر داشته باشید در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵، مایکروسافت اعلام کرد که تصمیم دارد ابزاری را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد که توسط آن بتوانند اپلیکیشن های iOS و اندروید خود را به ویندوز ۱۰ پورت کنند.

maxresdefault (2)-w600

این ابزار (برای iOS) پروژه Islandwood نام دارد. اکنون توسعه دهنده یاد شده خبر می دهد که ابزار مایکروسافت برای پورت کردن اپلیکیشن ها جذاب و ساده است و به سرعت کار پورت کردن را انجام می دهد و او نیز توانسته در پنج دقیقه بازی «Canabalt» را برای ویندوز ۱۰ پورت کند.

توسعه، آزمایش و نهایی سازی اپلیکیشن ها کاری بسیار زمان بر است و در این بین بخش موبایل مایکروسافت به علت فقدان اپلیکیشن ها، موفق به جذب مخاطبین کافی نشد. حالا هم به علت نبود مخاطب، توسعه دهندگان حاضر نیستند برای پلتفرم این شرکت اپلیکیشن توسعه دهند.

در هر حال اکنون به نظر می رسد که اهالی ردموند راه حلی مناسب برای مشکل کمبود اپلیکیشن های خود یافته اند و اینطور که توسعه دهندگان خبر می دهند، کارکرد این پروژه نیز مطلوب بوده.

در این میان باید گفت نام ابزاری که مایکروسافت برای پورت کردن اپ های اندرویدی به ویندوز در دست توسعه دارد «Astoria» است و عرضه آن با تاخیر همراه بوده. برخی حتی گمانه زنی کرده اند که مایکروسافت توسعه این پروژه را به طور کلی لغو کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    به عنوان يك توسعه دهنده اپل، بعضا براي تبديل اپ‌‌هاي ساده نوشته شده توسط خودم، براي سازگاري با سيستم عامل iOS نسخه جديد، ساعت‌ها وقت گذاشته‌ام. يعني در همان محيط iOS، اپليكيشن نوشته شده توسط خودم، مثلا در iOS7 بخوبي كار مي‌كرده و در iOS8 مشكلاتي داشته.
    زمان پنج دقيقه، براي پورت كردن به سيستم عامل جديد، يك مورد استثنايي است.
    شايد تنها براي بازي‌هايي كه با ابزار SceneKit اپل نوشته شده‌اند، كاربرد دارشته باشه.

  • هادي
    هادي | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    البته اين كه شما مثال زديد يك نمونه كوچك هست، يه بازي فوق العاده ساده سبك run، با گرافيك ساده و معروفيتش فقط به اهنگ هاي زيباي موقع بازي هست، درضمن هيچ كاربرد انلاين و بازي انلايني نداره....اگر برنامه يا بازي يكم پيچيده تر باشه و بخواد امكانات انلاين هم داشته باشه، اونوقت ديگه اين ابزار اصلا به اين راحتيا جوابگو نخواهد بود

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    نمیخاین بخشِ نظرات رو درست کنین هنوز؟
    یه سال گذشت هنوز درست نشده...
    هر بار میخام نظر بدم پشیمون میشم...
    دیگه زیادی لفتش دادین :|

مطالب پیشنهادی