ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماهواره ViaSat-3، اینترنت یک ترابیتی به مناطق خاص کره زمین ارائه می دهد

کمپانی آمریکایی ViaSat در همکاری جدیدی با شرکت بویینگ، قصد دارد تا سه ماهواره جدید که اینترنت پر سرعت به مناطقی خاص می برند را بسازد. ViaSat قصد دارد طی چند ماه آینده، نسل پیشین ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

کمپانی آمریکایی ViaSat در همکاری جدیدی با شرکت بویینگ، قصد دارد تا سه ماهواره جدید که اینترنت پر سرعت به مناطقی خاص می برند را بسازد. ViaSat قصد دارد طی چند ماه آینده، نسل پیشین ماهواره های خود، ViaSat-2 را به وسیله موشک فالکون 9 از SpaceX به فضا پرتاب کند.

ViaSat-3 اما قابلیت های بسیار بیشتری دارد. هر یک از سه ماهواره قدرت ایجاد شبکه 1 ترابیت بر ثانیه ای خواهند داشت، تقریبا سه برابر قدرت ViaSat-2. کمپانی نام برده قصد دارد تا به مناطق خاصی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا، اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه ای ارائه دهد.

گفته شده که کار روی دو ماهواره آغاز شده و از سوی دیگر نیز، بویینگ خود را آماده کرده تا در انتهای سال 2019 ماهواره اش را پرتاب کند. علاوه بر استفاده های ثابت و زمینی، گفته می شود که ثبات اینترنت در پروازها نیز از این طریق افزایش پیدا می کند.

جالب است که ViaSat مدعی شده آن ها می توانند سرعتی اینترنتی ارائه دهند که حداقل، دو برابر از مجموع سرعت تمامی 400 ماهواره موجود در مدار کره زمین بیشتر است. حتی گفته شده برخی مناطق مثل سکوهای نفتی نیز می توانند سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه هم دریافت کنند.

با این حال، بویینگ و ViaSat در این رقابت دست تنها نیستند. SpaceX و Virgin Galactic نیز هر کدام مشغول برنامه ریزی برای طرح مشابهی هستند. گوگل و فیسبوک هم با بالون و پهپادهای شان قصد اینترنت رسانی به سرتاسر دنیا را دارند. بنابراین، اگرچه طرح مطمئنی به نظر می رسد اما هنوز چندین سال تا رسیدن به چنین روزهایی فاصله داریم که تمام دنیا به اینترنت متصل شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    امیدوارم وقتی که پای اینترنت و ماهواره به اسمان ایران وارد شد ببینیم مسولان برای فیلتر کردن و پارازیت انداختن چه برنامه هایی دارن!به خصوص که ماهواره که دیگ نیازی هم به دیش نداره !!چهره ها دیدن داره

مطالب پیشنهادی