ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از Snapdragon Wear 2100 ویژه ابزارهای پوشیدنی پرده برداشت

کوالکام امروز از تراشه ها و چیپست هایی تازه پرده برداشته، که عاقبت شامل پلتفرمی اختصاصی ویژه ابزارهای پوشیدنی نیز می شوند. در زمان حاضر، بسیاری از ساعت های هوشمند مبتنی بر "اندروید Wear" از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

کوالکام امروز از تراشه ها و چیپست هایی تازه پرده برداشته، که عاقبت شامل پلتفرمی اختصاصی ویژه ابزارهای پوشیدنی نیز می شوند. در زمان حاضر، بسیاری از ساعت های هوشمند مبتنی بر "اندروید Wear" از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۴۰۰ بهره می گیرند، که به صورت پیش فرض برای استفاده در اسمارت فون ها و تبلت ها طراحی شده.

اکنون کوالکام می خواهد چیپست مذکور را، با تراشه ای تازه جایگزین نماید که تحت نام «اسنپدراگون پوشیدنی ۲۱۰۰» (Snapdragon Wear 2100) رونمایی کرده. Wear 2100، از نظر ابعاد ۳۰ درصد کوچک تر از اسنپدراگون ۴۰۰ به حساب می آید و ضمناً‌ مصرف انرژی اش نیز ۲۵ درصد کاهش یافته، که این امر می تواند سبب گردد اسمارت واچ شما طول عمر باتری بهتری پیدا کند.

روی این چیپست یک مودم LTE برای ارتباطات سریع تر تعبیه گشته و در یک کلام باید بگوییم بر اساس آن در آینده ای نزدیک شاهد ساعت های هوشمند بهتر و کاراتری خواهیم بود.

در کنار تراشه ای که در بالا به آن پرداختیم، کوالکام از اولین مودم LTE گیگابیتی خود برای تلفن های هوشمند نیز پرده برداری کرده و آن را تحت عنوان X16 به جهانیان معرفی نموده است. به یقین اکثریت شما می دانید که اینترنت گیگابیتی بر بستر شبکه های موبایل هنوز در بسیاری از نقاط جهان در دسترس نیست، اما مودم مذکور محصولی آینده نگرانه به حساب می آید که زیر ساخت ارتباطات سریع تر را فراهم می سازد.

کوالکام خاطر نشان می کند، با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه که توسط این مودم در اختیار خواهید داشت، قادر خواهید بود روی موبایل خود محتوای مربوط به واقعیت مجازی را به صورت زنده بارگذاری کرده، ویدئوها و فیلم های HD را قبل از یک پرواز و تنها ظرف چند لحظه کوتاه دانلود نمایید و در مجموع دنیایی بسیار سریع تر از گذشته و دارای محدودیت های کمتر را تجربه کنید.

مودم اکس ۱۶، روی یکی از چیپست های جدید اسنپدراگون ۶۱۵، ۴۳۵ و ۴۲۵ که همین امروز معرفی شدند عرضه خواهد گشت. سیستم-روی-چیپ های مورد اشاره ترکیبی از محصولات اقتصادی و میان رده هستند، که می توانید در نیمه دوم سال جاری منتظر حضورشان در موبایل های جدیدی باشید که به بازار خواهند آمد.

هر سه چپیست تازه وارد کوالکام از هسته های پردازشی Cortex-A53 بهره می برند و مدل های ۶۲۵ و ۴۳۵ هشت هسته ای بوده و از دوربین های ۲۴ مگاپیکسلی پشتیبانی به عمل می آورند، در حالیکه مدل ۴۲۵ چهار هسته ایست و حداکثر با دوربین های ۱۶ مگاپیکسلی سازگاری دارد. این تراشه ها را نمی توان مواردی فوق العاده و هیجان انگیز به حساب آورد، ولی بدون شک نقشی بزرگ در رشد تکنولوژی و سرعت یافتن ارتباطات در کشورهای در حال توسعه ایفا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی