ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یاهو با تیغ جراحی به جان پیکره خود افتاده؛ «ماریسا مایر» هنوز در تلاش برای برگرداندن اوضاع است

بر اساس اظهارات چندین منبع معتبر و موثق، تعدیل نیروها از امروز در یاهو آغاز شده و در اتاق های کنفرانس در بخش های مختلف مقر اصلی این شرکت، اعضای واحد منابع انسانی آماده هستند تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بر اساس اظهارات چندین منبع معتبر و موثق، تعدیل نیروها از امروز در یاهو آغاز شده و در اتاق های کنفرانس در بخش های مختلف مقر اصلی این شرکت، اعضای واحد منابع انسانی آماده هستند تا به خیل عظیمی از کارمندان بگویند که اخراج شده اند.

منابع مذکور می گویند این تعدیل ها به شکلی گسترده و عمیق صورت خواهند گرفت و در حدود ۱۵ درصد از پرسنل غولِ اینترنتی مورد بحث به بیرون از درها هدایت خواهند شد؛ رقمی که بر اساس محاسبات، با ۱.۵۰۰ شغل در عرصه های مختلف از جمله "رسانه" و "فروش" برابری می کند.

واحد جستجو نیز یکی از مغضوب ترین قسمت ها به حساب می آید، جایی که به اعتقاد «ماریسا مایر»، مدیر عامل وقت، از عوامل اصلی پیش گیری از رشد محسوب می گردد. گفتنی است مایر هم اکنون، از چندین مشاور همچون «McKinsey & Co»، «گُلدمن ساکس» و «Qatalyst Partners» کمک می گیرد تا از تصمیماتی سخت، مثل تعدیل پرسنل و یا رسیدگی به وضعیت سرمایه گذاری صورت گرفته در کمپانی چینی علی بابا گذر کند.

ماریسا طی چندین سال گذشته، همواره تلاش داشته تا وضعیت را در یاهو دگرگون سازد و ورق را برگرداند و حتی در روزهایی که به نظر می رسد او ابداً‌ در این امر موفق نیست بازهم از کوشش دست نمی کشد؛ تلاشی که باعث شده وی در حلقه ای بسیار پیچیده قرار گیرد، تا جایی که برخی یاهو را همچون ماری گره خورده می دانند که در حال بلعیدن خودش بوده و از این طریق به کام نابودی می رود.

ناگفته نماند که اوضاع هر ساعت رو به وخامت بیشتری می رود و حالا هیئت مدیره در یک سو قرار گرفته اند و مدیر عامل در جبهه ای دیگر؛ در هفته ی پیش و وقتی گزارش مالی یاهو منتشر شد، هیئت مدیره و سرمایه گذاران شاخص این کمپانی بدون هیچ پنهان کاری و به شکل علنی، عنوان داشتند تمایل دارند هسته ی کسب و کارهای اصلی و مبتنی بر اینترنت شرکت را واگذار کنند، اما مایر همزمان با این اظهارات بازهم در پی راه حلی برای خروج از بحران بود.

«کارا سوییشر» (Kara Swisher)، از ژورنالیست های کهنه کار دنیای تکنولوژی و وال استریت ژورنال، در رابطه با شرایطی که در بالا تفسیر شد، در سایت «ریکد» نوشته: «گویی ماریسا مایر از مریخ است و هیئت مدیره ی یاهو اهل ونوس هستند.»

مایر ظاهراً تمایلی به رهبری کردن فرآیند فروش کسب و کارها و سایر امور حساس مرتبط به این موضوع ندارد و قصدش هم بر این نیست که ابداً‌ این فرآیند را ساده تر سازد و در مقابل اش با جدیت ایستاده. در این رابطه یکی از خریداران دارای انگیزه بالا نیز گفته: «او (اشاره به ماریسا مایر) حتی به تلفن های ما پاسخ نمی دهد.» و به این ترتیب نام های بزرگی مثل ورایزن، AT&T و... در صف انتظار و در پشت درهای بسته مانده اند.

هفته ی پیش، ماریسا مایر گفته بود مذاکرات فروش در دست مدیرانی مستقل قرار دارد، اظهار نظری که بعید است صحت داشته باشد، زیرا همه ی آگاهان می دانند در چنین مواقعی و در چنین مذاکراتی مدیر عامل مجموعه نقشی کلیدی را ایفا می کند و نقل و انتقالات بدون موافقت وی امکان پذیر نیستند.

اما با همه ی این تفاسیر اخراج ها آغاز شده اند، مایر فهرستی از «سرمایه گذاری ها، کارهایی که برای نگهداری مجموعه لازم است و مواردی که باید کنار گذاشته شوند» تهیه کرده و در حال گرفتن تصمیماتی سخت برای بقای یاهو است. باید دید او تا چه زمان می تواند در مقابل دیگر اعضای هیئت مدیره ایستادگی کند و آیا از تلاش برای حفظ پیکره کمپانی دست می کشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Viento
    Viento | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    یه برند نوستالژی دیگه ک داره ب هر دلیلی از دور رقابت میره کنار ،

    "یاهو" هرچی ک بودی و هرچی ک خواهی بود، دوست داریم ، و همیشه توی خلطرات ی نسلی بهترین جایگاه رو داشتی

  • anti-mayer
    anti-mayer | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    از اول میدونستم گند میزنه تو کمپانی اول اقدامش تعطیلی یاهو چت روم بوم بود
    من به خاطر مسائل شخی اینو بیان نمی کنم
    شرکتی به جزیات اهمیت نمیده کلایاتشم مشکل می خوره الانم که مسنجر ساحته گند زده بدتر
    اپل هنوز ایفون 4 ای ابدیت می کنه پس اهمیت به جزییات خیلی مهمه

مطالب پیشنهادی