ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرچمدار جدید اچ تی سی one m10
تکنولوژی

پرچمدار جدید اچ تی سی مجهز به فوکوس خودکار هیبریدی بسیار سریع است‌ [شایعه]

یکی دو هفته قبل بود که اولین اطلاعات درز کرده در خصوص پرچمدار ۲۰۱۶ اچ تی سی، که فعلاً با نام مستعار Perfume شناخته می شود، را در اختیارتان قرار دادیم. در آنجا گفتیم که موبایل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

یکی دو هفته قبل بود که اولین اطلاعات درز کرده در خصوص پرچمدار ۲۰۱۶ اچ تی سی، که فعلاً با نام مستعار Perfume شناخته می شود، را در اختیارتان قرار دادیم.

در آنجا گفتیم که موبایل جدید تایوانی ها به احتمال فراوان با دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه تکنولوژی اختصاصی اولترا پیکسل و مجهز به فوکوس اتوماتیک لیزری بسیار سریعی به بازار عرضه شود.

حالا افشاکننده مشهور، LlabTooFeR، مدعیست که به اطلاعات تازه ای در مورد دوربین های جلویی و پشتی این اسمارت فون، که گفته می شود دیگر پیشوند M را در نام خود نخواهد داشت، دست یافته.

LlabTooFeR در توییتش آورده که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی Perfume مجهز به سنسور IMX377 سونی است. سنسوری که اندازه پیکسل های آن برابر ۱.۵ میکرون خواهد بود. این همان سنسوری است که پیش از این در نکسوس های 5X و 6P شاهد حضورش بودیم. البته حالا در این مدل خاص ابعاد پیکسل ها از ۱.۱۲ میکرون معمول، به ۱.۵ میکرون افزایش یافته است. حسگر IMX377 نسبت به نمونه های قبلی خود توانایی جذب نور بیشتری را داراست که این خود منجر به ثبت تصاویر بهتر در محیط های کم نور می شود. (بررسی نکسوس  5X در و نکسوس 6P در دیجیاتو)

twitter

این افشا کننده، شرکت سامسونگ را به عنوان سازنده سنسور دوربین جلویی پرچمدار امسال اچ تی سی معرفی می کند. طبق گفته او این سنسور ۵ مگاپیکسلی علاوه بر تکنولوژی انحصاری ISOCELL سامسونگ، از ابعاد پیکسل ۱.۳۴ میکرونی برخوردار است. او می افزاید دوربین جلو نیز از نوع اولتراپیکسلی خواهد بود.

اما نکته جالب این توییت ذکر نام دو روش مختلف فوکوس خودکار برای دوربین پشتی است. طبق ادعای این افشاکننده، دوربین پشتی محصول جدید اچ تی سی مجهز به ترکیبی از فوکوس لیزری و فوکوس تشخیص فازی است. به عبارت دیگر به نظر می رسد که Perfume از فوکوس اتوماتیک هیبریدی بهره می برد.

پیش از این، شرکت سونی نیز برای تولید جدیدترین موبایل Xperia خود از فوکوس اتوماتیک هیبریدی بهره برده بود. البته در آنجا فوکوس تشخیص فازی با تکنولوژی تشخیص کنتراست هوشمند ترکیب شده بود تا سرعت فوکوس به کمترین میزان، یعنی ۰.۰۳ ثانیه برسد. هنوز مشخص نشده که دست پرورده جدید اچ تی سی می تواند به این رکورد رسیده و حتی آن را کاهش دهد یا خیر.

در کنار تمام این مشخصات هیجان انگیز، یک مسئله هنوز بی پاسخ مانده؛ این که آیا Perfume اچ تی سی به لرزشگیر اپتیکال مجهز خواهد بود یا نه؟ آخرین نکسوس ها (که از سنسوری مشابه بهره می برند) فاقد این ویژگی مهم هستند. گوگل معتقد است که پیکسل های بزرگ حسگر IMX377 نیاز به چنین قابلیتی را مرتفع می سازد. باید دید اچ تی سی هم با این نظر موافق است یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • M_B
    M_B | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

    خداحافظ M9Plus?
    و سلام One M10??

  • reza
    reza | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    هه به سونی میندازی هه سونی هم شد گوشی اچ تی سی فقط یه گوشی بد داد بیرون امسال بهترین گوشی میشه

  • احمد
    احمد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    هه . چیزی که تو میان رده ی sony m5 بکار رفته بود.

  • reza
    reza | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    عالی عالی فقط کاشکی لرزشگیر داشته باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی