ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشی از وضعیت بازار اسمارت فون ها در آمریکا: کاهش سهم اپل و کم شدن فاصله با سامسونگ

با آن که بازار اسمارت فون های هند از لحاظ فروش بالاخره بازار آمریکا را به زیر کشید و خود را به عنوان دومین بازار بزرگ موبایل دنیا بعد از کشور چین مطرح کرد، اما ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

با آن که بازار اسمارت فون های هند از لحاظ فروش بالاخره بازار آمریکا را به زیر کشید و خود را به عنوان دومین بازار بزرگ موبایل دنیا بعد از کشور چین مطرح کرد، اما هنوز هم بازار آمریکا بهشت تولید کنندگان تلفن های هوشمند رده بالا و پرچمدار به حساب می آید.

پس عجیب نیست اگر ببینیم در چنین بازاری، بیشترین سهم فروش را موبایل سازی در اختیار دارد که تمام محصولاتش جزو رده بالاها و گرانقیمت ها محسوب می شوند؛ این تولید کننده هم کسی نیست جز شرکت اپل. آیفون های اپل همواره بیش از ۵۰ درصد بازار اسمارت فون های آمریکا را در اختیار خود داشته اند.

اما بر اساس گزارش های جدید، بعد از چند سال، اپل عاقبت شاهد افت سهم خود در بازار و رسیدنش به زیر ۵۰ درصد بوده و رقبایی همچون سامسونگ مشغول کم کردن فاصله ی خود با آنها هستند.

البته در آمریکا نیز به مانند تمام کشورهای دنیا، سهم اصلی در اختیار پلتفرم اندروید است، اما وقتی هدف مقایسه برندها باشد، اپل هموراه جایگاه مستحکمی در میهن خود داشته است.

موسسه تحقیقات و مشاوره Parks Associates به تازگی گزارشی را از وضعیت بازار تلفن های هوشمند در ایالات متحده منتشر کرده که بر اساس آن مشخص شده، ۸۶ درصد از تمام خانوارهای آمریکایی که به شبکه اینترنت دسترسی دارند، حداقل صاحب یک اسمارت فون هستند.

در این گزارش آمده که اپل همچنان با در اختیار داشتن سهمی ۴۰ درصدی، بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند در آمریکا محسوب می شود. رتبه های بعدی در اختیار سامسونگ با ۳۱ و ال جی با ۱۰ درصد است و بعد از آنها هم موتورولا و اچ تی سی قرار دارند. این نتایج نشان دهنده کاهش فاصله بین اپل و سامسونگ است. در ضمن، ۳۰ درصد از دارندگان موبایل های هوشمند دو برند مورد بحث (یا همان اپل و سامسونگ) بیش از ۲ سال است که تلفن همراه خود را تعویض نکرده اند، بنابراین این امیدواری وجود دارد که این دو غول دنیای موبایل در سال آینده فروش خوبی را تجربه کنند.

Parks-Associates-Smartphone-US-2015-Market-Share-Jan-2016-KK

نکته جالب دیگر این گزارش، افزایش تمایل آمریکایی ها به خرید موبایل های آنلاک و بدون قرارداد است؛ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ حدود ۴۹ درصد از اسمارت فون ها بدون قرارداد به فروش رفته اند.

این بررسی همچنین نشان می دهد که ۷۰ درصد کاربران با موبایل خود به تماشای ویدیوهای آنلاین کوتاه می پردازند. این رقم در مورد ویدیوهای بلند به حدود ۴۰ درصد می رسد. حدود۴۰ درصد نیز از دستیارهای صوتی چون سیری، گوگل ناو و کورتانا در امور روزانه استفاده می کنند.

حدود ۳۶ درصد صاحبان اسمارت فون ها در آمریکا از سرویس های تماس اینترنتی بر بستر وای فای برای ارتباط با یکدیگر بهره می برند و همین مقدار نیز به صورت آنلاین به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهند. همچنین ۲۶ درصد از افراد تمایل دارند که از نرم افزارهای پرداخت موبایلی برای خریدهای خود استفاده کنند و ۲۴ درصد از آنها نیز مبادرت به استریم ویدیو روی نمایشگرهای ثانویه چون تلویزیون های هوشمند و لپ تاپ می نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Reza
    Reza | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    سامی دوستان عزیز فیلم هندی زیاد نگاه میکنین آیا

  • Reza
    Reza | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    گوشی های لوپ لوپی سامسونگ جای بحث کردن نداره سامسونگ کارش تقلید کردن از اپل و سونیه،خدا وکیلی کدوم قطعه از سامسونگ رو خودش داره طراحی میکنه،خخخخخخخخخخ گوشی های پلاستیکی سامسونگ

    • bad name
      bad name | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

      اینو که گفتی پس منتظر جواب کوبنده باش

      خوب میگی از سونی اسکی رفته فک میکنی طراحی سونی واسه خودشه در اشتباهی عزیزم یه اسکی کامل از 4s ایفون هس فقط جای فلش رو عوض کرده به همین سادگی جلو گوشی هم که رخ نداره ادم یاد شیشه حموم میوفته بعدش سونی دیگه چی داره که به اون z5 که با z1 فرقی نداره پول بدیم شما که بدنتون از شیشه هس به کجا رسیدید?!???
      تو امریکا هم که معلوم نیس کجاید تازه سامی یه زمانی پلاستیک بود الان همه فلز و شیشه ?? ادم رابط کاربری داغون سونی رو دیدنی از نون می افته دوربینشم که زده 21 مگا در حد s3 هم نیس ??? دیگه کارتون به جایی رسیده که هواوی نکسوس زده ولی شما هنوز نزدید ببین جقد عقبید ??? حله یا بازم بگم?!????

      • zia
        zia | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

        جک گفتی تموم اولا از اپدیت سونی که نمیشه گذشت زد رو تا پنج کشید بالا نوت سامسونگ چی پرچمداراش و بزور اندروید جدید میده بعخش سنسور دوربین سونی هم که معروفه سود کلانیم برای وسنی اورد طراحی امنی بالانس سونی هم روی زد وان برنده جایزه طراحی شد پس بهتره حرفات برای خودت نگهداری چون بدرد خودت میخوره سونی اصالت داره کجا بودی اون گوشی سونی و ببینی که هنوز لمسی باب نشده بود گوشی زد که از هردوطرفش مبشد ببینی و حتی دستت که پشت نمایشگر بود سامسونگ یا اپل چی همش سر نقض پنتت دعوا دارن و خسارت میدن اپل که دایم داره ازش شکایت میشه سامسونگم همینطور حداقل سونی دزد پنتت نیست همه چیزش ماله خودشه الی یدونه پردازندش که اونم همه از اسنپ دراگون میگرفتن کجا بودی ببینی موقعی که همه از اسنپ ۸۱۰فرار میکردن سونس لوله حرارتی گزاشت جلوشو گرفت زد اب بودنشو که نگم بهتره جریت داری اس فایو سامسونگ و ببر استخر اگر نسوخت هرچی خواستی بگو من زد وان و و با صابون میشستم حموم میبردم همه چیش عالی بود حتی دوربینش که میگن بی رنگ ثبت میکنه اتفاقا بالانس خیلی خوبی هم داشت کجایی ببینی موقعی سامسونگ با اس تری پرچمدارش اچ دی میزد سونی با زد فول اچ دی زد سامسونگ که بخش طراحیش اونقدر ضعف‌داشت که با فلزی شدنش بخش مموری کارت حذف شد ولی سونی با طراحی فلز و شیشه که بازم سامسونگ از روش تقلید کرد حذف نکرده مموری کارت رو از رابط کاربریش بگم که هنگ درکارش نیست حتی اگر در اپدیتی دچار مشکلاتی بشه بعداز حداکثر یکماه با یک اپدیت بهتر میشه کافیه یا بازم بگم ؟؟؟چشات و بستی هیچ چیزی هم نمیبینی واقعا متاسفم

        • bad name
          bad name | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

          باوووو شما که انقد رو طراحی تاکید داری الان به کجا رسیدید ??? من خودم s5 داشتم انداختم تو اب چند یار شسشتم الان میتونم چر چی میخوای بت بگم یه الجی از snap810 فرار سامی هم پردازنده خودش رو تولید میکنه که فوق العادس ? سونی چی دید چاره ای نداره یه لوله حرارتی گزاش ولی بازم دستگاه داغ میکرد من که الان m9 دارم snap810 روشه اصلا داغ نمیکنه اسکی های سامی قبول ولی اینو میان میگن سونی از سامی بهتره واقا احمقانس سونی اصلا ارزش دو ملیون که بدی به z5 رو نداره چون هیچی نداره یه ربط کاربری داغون که ادم دیدنی از نون می افته تازه گوگل به شما تا حالا نکسوس داده ? تازه اون برنده جایزه طراحی شده امثال مثل شما بیش نبوده وگرنه اون سونی اجر چی داره اخه ???

    • Mr.EN
      Mr.EN | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

      دیگه اخه چقد طرفتاری کور کورانه
      اخه برادر من وقتی چیزی نمی دونی چی داری میگی
      پلاستیکی :|
      کدوم قطعه رو خودش طراحی میکنه :|
      من خودم سونی رو دوست دارم ولی بعضی ها مث شما دارید خرابش میکنید.

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    اقایون سونی چیکارتون کرده خیلی خیلی عقده دارین ازش من که صددرصد میگم یه کار حسابیو درست درمون باتون کرده که اینطوری شدین باش
    حالا یه سوال زورکی بود مگه؟؟؟

    • bad name
      bad name | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

      سونی کارمون نکرده برعکس شما فقط این بنجل ساز درجه یک ادعا گوشی فوق العاده داره اهل فن هاشم که هیچی فک میکنن رو دست سونی گوشی نیس اخه چی تو سوتییییی دیدی مرد مومن

  • Mehran
    Mehran | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    امسال بدلیل تغییر ندادن آن چنانی ظاهر اس 7 نسبت به اس6 سامسونگ خیلی ضرر میکنه ظاهر گوشی واسه افراد خیلی مهمه کسی که اس6 داره وقتی میبینه گوشیش از لحاظ سخت افزاری تا چند سال آینده تضمینه و ظاهر اس 7 هم تغییر خاصی نکرده به این نتیجه میرسه که نیازی به تعویض گوشیش نداره

  • zia
    zia | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    متاسفم بزاتون هرچی هم باشه حق توهین ندارین و مسخره کردن هرکسی سلیقه ای داره و سونی به سلیقه خیلیا نزدیکترن کامران توهم خیلی تند میری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی