ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«خطای 53» برای اپل دردسرساز می شود؛ تقاضای غرامتی 5 میلیون دلاری از سوی کاربران

اوایل این هفته برایتان از «خطای 53» گفتیم؛ مشکلی که سبب می شد آیفون های تعمیر شده توسط افرادی غیر از تکنسین های اپل، پس از به روز رسانی به iOS 9، عملا از کار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اوایل این هفته برایتان از «خطای 53» گفتیم؛ مشکلی که سبب می شد آیفون های تعمیر شده توسط افرادی غیر از تکنسین های اپل، پس از به روز رسانی به iOS 9، عملا از کار بیافتند. زمانی که کاربر، خطای 53 را دریافت کند، آیفون دیگر باز نخواهد گشت و تمامی اطلاعات درون آن از بین می رود. نکته قابل تامل اینجاست که اپل پیش از این، هیچ هشداری در ارتباط با تعمیر اختصاصی آیفون ارائه نداده بود.

چند روز بعد، موسسه حقوقی PCVA وارد عمل شد و به نمایندگی از تمامی کاربرانی که زیان دیده اند، پرونده را بررسی نمود و گفت: «کاربران در فروشگاه و تعمیرگاه های مختلف قادر هستند نمایشگر شکسته دستگاه خود را با ۵۰ الی ۸۰ دلار تعویض کنند، اپل برای همین مورد ۱۲۹ دلار دریافت می کند. همین انگیزه از سوی اپل وجود دارد که به کاربران اجازه ندهد محصولات خود را از سوی تعمیرگاه های شخص ثالث تعمیر کنند.»

حالا امروز این موسسه رسما با اپل اعلان جنگ نمود و پرونده اش را به دادگاه برد. وکلای PCVA ادعا می کنند که اپل کاربران خود را مجبور به پرداخت هزینه های بالاتر می کند و به آن ها حق استفاده از ابزار و مهارت تعمیرگاه های شخص ثالث را نمی دهد که خلاف قوانین است.

در نتیجه، PCVA فعلا درخواست غرامتی 5 میلیون دلاری به خاطر خطای 53 داده که بخشی از آن به کاربران زیان دیده می رسد و قسمت اعظم آن به عنوان حق الزحمه وکلا، به PCVA خواهد رسید. این موسسه همچنین خواستار انتشار نرم افزاری از سوی اهالی کوپرتینو، برای برداشتن محدودیت تعمیرات تلفن های همراهش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • kaveh
    kaveh | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    ما که ۳ برابر قیمت داریم میدیم به محصولاتش کدوم دادگاه باید بریم !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی