ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Immersion از اپل به دلیل استفاده از لمس سه بعدی و سایر فناوری های مشابه شکایت کرد

کمپانی Immersion ساکن سن خوزه که از سال 1993 مشغول به توسعه فناوری های لمسی بوده به تازگی پرونده ای علیه اپل به دلیل نقض آگاهانه قوانین مالکیت تشکیل داده است. به گفته Immersion، موبایل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

کمپانی Immersion ساکن سن خوزه که از سال 1993 مشغول به توسعه فناوری های لمسی بوده به تازگی پرونده ای علیه اپل به دلیل نقض آگاهانه قوانین مالکیت تشکیل داده است. به گفته Immersion، موبایل های آیفون اخیر و نیز تمام اپل واچ ها با اطلاع قبلی اپل از چند پتنت بازخورد لمسی این کمپانی بهره گرفته اند.

مدعی پرونده توضیح داده است که پتنت فناوری «لمس سه بعدی» یا فورس تاچ که اپل از آن در آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس و نیز اپل واچ استفاده کرده پیش از این با نام «بازخورد اشتراکی» به ثبت رسیده است. پتنت مورد بحث، اطلاعات مربوط به میزان فشار لمس کاربر را در خود جای نداده اما به طور دقیق مشخص نموده که کاربر می تواند با یک فشار کوچک، اطلاعات اپلیکیشن را به صورت پیش نمایش مشاهده کند.

کمپانی Immersion هم چنین معتقد است که تمام آیفون های نسل ششم به بعد و نیز تمام مدل های اپل واچ، از تکنولوژی «حواس لامسه ای» بهره برده اند که پتنت آن ها پیشتر به ثبت رسیده است. مضاف بر این، کمپانی ساکن سن خوزه هم چنین می گوید که این دستگاه ها از سیستمی برای ایجاد بازخوردهای مختلف براساس عملیات های کاربر بهره می برند که پتنت آن نیز وجود دارد.

اگر Immersion در دادگاه پیروز شود، مطمئنا به دنبال دریافت غرامت برای استفاده غیرقانونی از تکنولوژی و دارایی های خود خواهد بود؛ البته در حال حاضر میزان خسارت وارده مشخص نیست و باید تا عبور از مراحل نخست تشکیل پرونده منتظر ماند. در ماه ژوئن 2015، کمپانی Immersion اعلام نمود که بیش از 3 میلیارد دستگاه در سراسر جهان حداقل از یکی از فناوری های لمسی آن ها بهره برده اند. بنابر وب سایت رسمی آن ها نیز، Immersion در حال حاضر چیزی در حدود 2000 پتنت به ثبت رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • گلمراد
    گلمراد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    این سامسونگیایی که اومدن جوک میگن,اگه اپل یه مورد رو بدون اجازه کپی کرده,سامسونگ چندین ساله , تا جعبه محصولاتشو از اپل کپی میکنه.رو که نیست.سنگ پا قزوینه :))

    • محمد
      محمد | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

      عادت کردیم بهت ...?

  • نیما
    نیما | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    قضیه ی اون اخطار اخطار 53 تا این که داره غرامت میده خخخخ...داره خیطی به بار میاره اپل

  • hhh
    hhh | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    شرکتی که مفت میدزده و تمام کاربرانشو تو زندان انحصاریش فرو میکنه،درود بر مایکروسافت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی