ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد از سه ماهه چهارم 2015؛ عرضه نسخه دوم دستینی تایید شد

کمپانی اکتیویژن به تازگی گزارش مالی خود از سه ماه چهارم سال 2015 را منتشر کرده که خبرهای جدیدی درباره فرنچایزهایی چون دستینی و کال آو دیوتی به همراه دارد. به گفته کمپانی مورد بحث، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

کمپانی اکتیویژن به تازگی گزارش مالی خود از سه ماه چهارم سال 2015 را منتشر کرده که خبرهای جدیدی درباره فرنچایزهایی چون دستینی و کال آو دیوتی به همراه دارد. به گفته کمپانی مورد بحث، بسته الحاقی The Taken King بازی دستینی رکوردهای دیجیتالی را جا به جا کرده و 25 میلیون کاربر فعال بیش از 3 میلیارد ساعت به تجربه آن پرداخته اند.

در همین حال، بسته الحاقی جدید و عظیمی برای بازی در نظر گرفته شده که تا پایان سال 2016 عرضه می شود تا گیمرها دائما سرگرم باقی بمانند. مضاف بر این ساخت نسخه دوم دستینی نیز تایید شده و در سال 2017 میلادی عرضه خواهد شد.

فرنچایز کال آو دیوتی طبق معمول همیشه به پیشرفت روزافزون خود ادامه می دهد و درآمدی حدود دو برابر سال گذشته روانه جیب اکتیویژن کرده. با عرضه بازی Call of Duty: Black Ops 3 هم تعداد کاربران فعال ماهانه به بیشترین حد خود در تاریخ این فرنچایز رسیده است. کال آو دیوتی در سال 2015 به برترین بازی کنسولی و نیز برترین فرنچایز آمریکای شمالی در 7 سال اخیر تبدیل شده است. سیزن پس Black Ops 3 نیز به بالاترین نرخ دانلود محتویات اضافه در تاریخ این فرنچایز دست پیدا کرده است.

taken-king4

با توجه به همه این ها، فرنچایز کال آو دیوتی حالا در مجموع از مرز فروش 250 میلیون واحد عبور کرده و از سال 2003 تا به امروز و با در نظرگیری تمام محتویات اضافه، درآمدی برابر با 15 میلیارد دلار به همراه داشته است.

اکتیویژن اعلام نموده که استودیوی Infinity Ward در حال حاضر ساخت عنوان بعدی کال آو دیوتی را در دستور کار دارد و مخاطبان در سه ماهه آخر سال جاری میلادی می توانند منتظر آن باشند؛ بنابراین احتمالا طبق رسم همیشگی، بازی مورد بحث در هفته نخست و یا دوم ماه نوامبر به بازار عرضه می شود.

اکتیویژن اعلام کرده که دو بازی The Skylanders: Super Charges و Guitar Hero Live عملکردی ضعیف تر از آن چه پیش بینی می شد به نمایش گذاشته اند. کمپانی ناشر معتقد است که این عملکرد ضعیف ارتباطی مستقیم با اسباب بازی هایی که برای این ژانر تولید می شوند و نیز علاقه مردم به گیمینگ موبایل دارد. با توجه به این، امسال نسخه جدیدی از Guitar Hero عرضه نخواهد شد هرچند که سازندگان به تولید محتوا برای Guitar Hero Live ادامه خواهند داد.

گزارش مالی بلیزارد

hearthstone

مایک مورهیم، مدیر Blizzard Entertainment در طی گزارش عملکرد به سرمایه گذاران اعلام کرد که تعداد کاربران فعال در تمام عناوین بلیزارد به بیشترین حد خود در سال 2015 دست یافت و رشد 25 درصدی سال به سال را در سه ماهه چهارم 2015 نشان می دهد.

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، بازی Gearthstone: Heroes of Warcraft از مرز 40 میلیون کاربر به ثبت رسیده عبور کرده. بسته الحاقی League of Explorers نیز در شش هفته نخست 20 درصد فروش بیشتر نسبت به سایر محتویات را تجربه کرد. مورهیم هم چنین اضافه کرده که بازی StarCraft 2: Legacy of the Void در 24 ساعت نخست یک میلیون واحد فروخته است و بسته الحاقی جدید آن، بهار آتی منتشر می شود.

علاوه بر این ها، بازی Diablo 3 بعد از گذشت 4 سال از عرضه خود کماکان روندی موفقیت آمیز را تجربه می کند و رکوردهای فروش آن به دلیل عرضه در کشور چین جا به جا شده است. بیش از 8 میلیون کاربر برای فاز بتای بازی Overwatch نیز ثبت نام کردند و قرار است اطلاعات بیشتری از بازی در ماه های پیش رو انتشار یابد.

جزییات مالی

BO3.0

اکتیویژن اعلام کرده که درآمد دیجیتالی برای سه ماهه چهارم سال 2015، رشد 32 درصدی سال به سال را به همراه داشته و چیزی در حدود 54 درصد از درآمد کل اکتیویژن را تشکیل داده است. در همین حال نرخ درآمد با رشد 6 درصدی به رقم 4.66 میلیارد دلار رسیده که سه ماهه چهارم رقم 1.35 میلیارد دلار از آن را به خود اختصاص می دهد.

بابی کاتیک، مدیر عامل اکتیویژن در بیانیه خود گفت که با توجه به خریداری کمپانی King Digital، اکتیویژن به بزرگترین شبکه گیم جهان با بیش از 500 میلیون کاربر فعال دسترسی خواهد شد. فرنچایزهایی نظیر کال آو دیوتی، World of Warcraft و البته کندی کراش، مردم را روی پلتفرم های موبایل، کنسول و دسکتاپ هدف قرار می دهند و در تقریبا در تمام کشورهای جهان به آن ها دسترسی دارند.

در همین حال، خریداری Major League Gaming به اکتیویژن اجازه خواهد داد تا فعالیت های خود در صنعت eSports را گسترش داده و از گیمرهای سراسر جهان تقدیر به عمل آورد. کاتیک انتظار دارد که درآمدی معادل 6.25 میلیارد دلار و نیز سود عملیاتی 2 میلیارد دلاری در سال 2016 کسب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی