ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی یوبی سافت؛ امسال خبری از Assassin’s Creed جدید نیست

حدود چند ماه پیش گزارشی منتشر شد که باورش کمی سخت به نظر می رسید. بر اساس این گزارش، یوبی سافت تصمیم گرفته نسخه ای از اساسینز کرید را در سال 2016 عرضه نکرده و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

حدود چند ماه پیش گزارشی منتشر شد که باورش کمی سخت به نظر می رسید. بر اساس این گزارش، یوبی سافت تصمیم گرفته نسخه ای از اساسینز کرید را در سال 2016 عرضه نکرده و واچ داگز 2 را جایگزین آن کند. اکنون، این شرکت با انتشار بیانیه ای به تمامی شایعات پایان داد.

طبق گفته یوبی سافت، برای افزایش کیفیت سری اساسینز کرید، در سال جاری نسخه دیگری از عنوان مورد بحث منتشر نمی شود. Yves Guillemot، مدیر عامل یوبی سافت، در بیانیه ای گفت: «امسال بر آن شدیم یک قدم به عقب برگشته و دوباره فرنچایز اساسینز کرید را بررسی کنیم. بدین ترتیب، در سال 2016 عنوان جدیدی از این سری را شاهد نخواهیم بود.»

به اعتقاد گیلموت، علت اصلی این تصمیم به افزایش رضایت طرفداران باز می گردد. وی اذعان داشت که از زمان عرضه اساسینز کرید یونیتی، در اواخر سال 2014 تاکنون، به بازخوردها توجه کرده و نکات زیادی را از آنان فرا گرفته اند.

او در این رابطه گفت: «ما با بروز رسانی های گوناگون در بخش های مختلف، سعی کردیم تا سری اساسینز کرید را به یکی از بهترین فرنچایزهای جهان باز [Open World] تبدیل کنیم. با فرصت اضافه ای که امسال در اختیار خواهیم داشت، مکانیک های بازی را به تکامل می رسانیم تا تجربه ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را خلق کنیم.»

انتشار اساسینز کرید یونیتی در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد. کاربران زیادی به باگ های گوناگون بازی معترض بودند. یوبی سافت نیز با ارائه آپدیت و پچ های مختلف سعی نمود تا مشکلات را بر طرف نماید که در این زمینه نیز موفق عمل کرد.

assassin's-creed-egypt
براساس گفته منابع موثق، قسمت بعدی سری اساسینز کرید در مصر اتفاق افتاده و بازیکن حسی همانند سری ویچر را تجربه خواهد کرد؛ آزادی عمل در مبارزات و قابلیت پیشرفت. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

یک سال پس از عنوان مورد بحث، اساسینز کرید سندیکا عرضه شد که با وجود میانگین امتیازی نه چندان مناسب [پس از یونیتی، کمترین در سری] بازخورد مثبت گیمرها و سایت های معتبری مانند: گیم اسپات، گیم اینفومر و ... را دریافت نمود.

البته اگر از علاقه مندان به سری یاد شده هستید، می توانید سه گانه فرعی Assassin's Creed Chronicles را هم اکنون دانلود کرده و تجربه نمایید. این عنوان دارای دوربین 2.5 بعدی است. علاوه بر این، فیلم اساسینز کرید نیز با هنرنمایی مایکل فسبندر، یکی از نامزدهای اسکار پیش رو برای فیلم استیو جابز، در اواخر سال جاری اکران خواهد شد.

طبیعتا اکنون سوالی پیش می آید که با وجود نبود اساسینز کرید، چگونه این خلا پر می شود؟ همان طور که انتظار می رفت، قسمت دوم واچ داگز مسئولیت این وظیفه را برعهده خواهد گرفت. بر اساس گزارش مالی منتشر شده از سوی یوبی سافت، واچ داگز 2 به همراه چند عنوان بزرگ دیگر این شرکت در سال مالی 2017 [بین بازه آوریل 2016 تا مارس 2017 - اسفند 94 تا فروردین 96] عرضه می شود.

یوبی سافت در سال مالی 2017 عناوین با کیفیتی مانند: For Honor ،South Park: The Fractured but Whole ،Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands، قسمت بعدی واچ داگز و یک عنوان پر هزینه AAA را خواهد داشت.

پروژه های AAA عناوینی هستند که با بالاترین بودجه ممکن ساخته گردند. یوبی سافت اعلام کرد این عنوان معرفی نشده تمرکز ویژه ای روی بخش دیجیتالی و سرویس های آن دارد. با توجه به سابقه این شرکت، معرفی بازی در نمایشگاه E3 پیش رو محتمل ترین گزینه است.

ubisoft
با توجه به علاقه یوبی سافت به بازی های آنلاین و اطلاعات منتشر شده از پروژه جدید این شرکت، آیا بازی بعدی آنان نیز تمرکز اصلی خود را روی بخش آنلاین خواهد گذاشت؟

از عناوین آینده یوبی سافت به ارقام گزارش مالی اش می رویم. جزییات نشان می دهند که درآمد این شرکت در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2015 [10 دی - به سومین سه ماهه معروف است] کمتر از پیش بینی ها بود. علت اصلی این امر به فروش پایین اساسینز کرید سندیکا در ابتدای عرضه باز می گردد.

به عبارت دیگر، بسیاری از گیمرها با وجود خاطرات بد یونیتی، باگ های گوناگون و مشکلات تکنیکی، ترجیح دادند تا برای خرید سندیکا دست نگه دارند. البته در هفته های بعد فروش بازی با افزایش مواجه شد.

با این وجود، یوبی سافت تصمیم گرفت تا جزییات دقیقی از فروش عنوان مورد بحث منتشر نکند و تنها به این بسنده نمود که تمام عناوین اساسینز کرید در 9 ماه ابتدایی سال مالی [بین اسفند 93 تا دی 94] 10 میلیون نسخه فروختند.

یکی دیگر از عناوین بزرگ یوبی سافت که در اواخر سال قبل عرضه شد، Rainbow Six Siege بود. به نظر می رسد بازی نتوانست انتظارات را در دیدگاه فروش به خوبی برآورده کند و اطلاعات دقیقی نیز از فروش این عنوان در دسترس قرار نگرفت.

البته یوبی سافت از میزان استقبال بازیکنان به بخش چند نفره بازی راضی است. این شرکت در گذشته ابراز امیدواری کرده بود که قسمت جدید سری رین بو، با شکستن رکورد فارکرای 4، به پر فروش ترین بازی شوتر اول شخص [FPS] این شرکت بدل می گردد.

watch_dogs
قسمت اول واچ داگز تاکنون بیش از 10 میلیون نسخه فروخته است. شایعات نشان می دهند برخلاف قسمت اول، که در شیکاگو اتفاق افتاد، این بار بازی در سانفرانسیسکو جریان دارد.

علاوه بر این، آنان انتظار دارند فروش هدست های واقعیت مجازی [ Virtual Reality] در سال مالی بعد با رشد مواجه گردد. در ادامه می توانید جزییات و ارقام منتشر شده از گزارش مالی یوبی سافت را مشاهده نمایید:

  • درآمد کلی این شرکت در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 561.8 میلیون یورو بود که نسبت به 809.7 میلیون یورو سال گذشته با افت مواجه شد. آنان انتظار 600 میلیون یورو را در این بازه زمانی داشتند.
  • درآمد کلی در 9 ماهه سال مالی کنونی 769.1 میلیون دلار برآورد شد. این عدد در مدت زمان مشابه سال گذشته 1.293 میلیارد یورو بود.
  • در بخش دیجیتالی یوبی سافت درآمد 207.7 میلیون یورویی را در 9 ماهه سال مالی تجربه کرد.
  • بیشترین فروش عناوین این شرکت مربوط به نسخه های پلی استیشن 4 با 41 درصد است. در رتبه های بعدی اکس باکس وان با 27 درصد و پی سی با 12 درصد قرار دارند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mohammadfalla
    mohammadfalla | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    khoda kone prince of persia ro besazan

    • امیر
      امیر | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

      خدا تورو شفا بده

      • mohammadfalla
        mohammadfalla | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

        shoor hm khob chiziye ke adam haei mesle to nadaran

  • ARATTA
    ARATTA | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    محض اطلاع فقط همین 2 تا اساسینز کرید از ابتدای سال 2016 تا الان داده بیرون.

    Assassins Creed Chronicles Russia

    Assassins Creed Chronicles India

  • mr.mr
    mr.mr | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    يوبي سافت استعداد بازي سازي براي حرفه اي ها رو نداره،البته خودم زياد اهل گيم نيستم.


    هيچ وقت يادم نميره،تريلر ها و گيم پلي هاي واچ داگز رو ديدم گفتم چه چيز توپيه.ولي وقتي گرفتمش و يکم بازي کردم اصلا از تعجب داشتم ميمردم(اولين بازي بود که واسه ps4 گرفتم) چه ماشين هاي اشغال و مزخرفي بود،واسه چند روزي هم از ps4 زده شدم،ديگه بازي نکردم فروختمش.


    خداوکيلي سري بازي هاي راک استار محشرند،هم از نظر کيفيت و هم از نظر داستاني و ...


    الان کلا 2 تا بازي دارم يکي gta v يکي هم fifa 15.
    تا الان اين gta v رو 4 بار تمومش کردم،بازم ازش سير نشدم.


    ديگه بميرم سمت بازي هاي يوبي نميرم،چون همش دروغه و چيزي که قبل از ورود بازي به ما نشون ميدن کاملا با بازي از همه جهات فرق داره.

    • afshin
      afshin | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

      قبول دارم یوبی سلطانه تبلیغات و بالا بردن هایپه

مطالب پیشنهادی