ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

170 کیلومتر در ساعت با سریعترین اسکوتر جهان؛ رکورد جدید گینس

اسکوترهای الکتریکی معمولا در نقش ویلچیرهای برقی برای حمل و نقل و تردد افراد مسن و فاقد توانایی ها حرکتی مناسب استفاده می شوند و به هیچ عنوان وسایل نقلیه سریع و جذابی نیستند، اما ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

اسکوترهای الکتریکی معمولا در نقش ویلچیرهای برقی برای حمل و نقل و تردد افراد مسن و فاقد توانایی ها حرکتی مناسب استفاده می شوند و به هیچ عنوان وسایل نقلیه سریع و جذابی نیستند، اما حالا یک علاقه مند و مکانیک با حفظ مشخصات کلی یک اسکوتر موفق به شکستن رکورد سرعت گینس در این شاخه شده است.

ESCO-1

دیوید ادینستون و متیو هاین دو مکانیک انگلیسی درگیر در این پروژه بوده اند و پروسه ساخت این سوپر اسکوتر نزدیک به 6 ماه زمان برده است.

ESCO-3

مسلما شاسی اصلی اسکوتر توانایی تنش ناشی از سرعت 170 مایل برساعت را ندارد و به همین دلیل هم چهارچوب اسکوتر با شاسی یک خودرو کارتینگ حرفه ای جایگزین شده است.

ESCO-5

در زیر صندلی نیز حالا اثری از موتور برقی کم توان اسکوتر دیده نمی شود و یک مجموعه عاریت گرفته شده از موتورسیکلت سوزوکی بندیت با ظرفیت 600 سی سی در قالب 4 سیلندر نیرو بخش این اسکوتر آتشین شده اند.

ESCO-6

ماحصل تمام ماجرا ثبت سرعت 107 مایل بر ساعت یا نزدیک 170 کیلومتر بر ساعت بوده است که حدود 40 کیلومتر برساعت از رکورد قبلی این رشته مربوط به سال 2012 بیشتر است.

ESCO-8

با تمام این اوصاف متاسفانه مجوزی برای تردد شهری با این اسکوتر فوق سریع صادر نمی شود، چرا که چرخ های جلو این اسکوتر فاقد ترمز هستند و به همین جهت نیز امکان صدور مجوز تردد جاده ای برای این اسکوتر وجود ندارد.

ESCO-2

ESCO-7

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی