ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [17 الی 24 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

تقابل The Witcher 3 و Fallout 4؛ شکست فال آوت در دستان جادوگر

fallout-4-vs-witcher-3-war

بازی های ویدیویی نیز همانند فیلم ها، از جمله رسانه های تصویری به شمار می روند، اما احتمالا هیچ گاه در نقد و بررسی یک فیلم سینمایی، آن محصول به علت "فیلم نبودن" مورد انتقاد قرار نمی گیرد! ایرادی که در صنعت گیم، بر بسیاری از عناوینی که تمرکز کمتری روی گیم پلی دارند، وارد می شود. شاید علت اصلی اش، این باشد که امروزه محوریت اصلی گیم پلی بازی های ویدیویی را خشونت و مبارزه تشکیل داده و سایر المان های آن، صرفا تزئینی هستند.

به همین دلیل، اگر نگاهی مجدد به عناوین سال 2015 داشته باشیم، عنوان The Witcher 3 بسیار بیشتر از Fallout 4 ما را تحت تاثیر قرار داد. هر دو این عناوین بازی های خارق العاده ای هستند و تا سال ها در ذهن گیمر ها باقی خواهند ماند و نشان گر وضعیت فعلی صنعت بازی های ویدیویی طی این سال ها خواهند بود. اما تفاوت این دو در این است که Fallout 4 تاکید بسیار زیادی بر روی مبارزات دارد، در حالی که Witcher 3 بیشتر داستان محور است.

بگذارید برای بیان تفاوت این دو، چند مثال برای شما بزنیم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی Resident Evil Zero Remaster؛ قطار سریع السیر نامیرایان

Resident-Evil-Zero-Logo

عملکرد ضعیف کمپانی کپکام در قبال فرنچایز Resident Evil در دهه اخیر، درست بعد از عرضه نسخه چهارم آن، بر هیچکس پوشیده نیست. بعد از جدایی شینجی میکامی از این کمپانی ژاپنی، سری بازی رزیدنت اویل به شکل محسوسی دچار افت شد و به نظر نمی رسد که در آینده نزدیک، این روند تغییر پذیرد.

نسخه پنجم و ششم رزیدنت اویل علی رغم دستیابی به فروش قابل قبول، به هیچ وجه با استانداردهای رایج این سری بازی بی نظیر همخوانی نداشتند و برنامه های آتی کپکام نشان می دهد احتمالا رزیدنت اویل هم به جمع فرنچایزهایی پیوسته که با هزینه های ساخت پایین، درآمدی قابل توجه روانه جیب سازندگان خود می کنند.

در حال حاضر، شرایط نسخه هفتم رزیدنت اویل هنوز در پرده ای از ابهام قرار دارد و کپکام فعلا تمایلی به صحبت درباره آن نشان نمی دهد؛ حتی با این وجود که ساخت آن تقریبا به صورت رسمی تایید شده و سازندگان قول داده بودند که به زودی اطلاعاتی از آن به اشتراک بگذارند. در همین حال اسپین آفی جدید به نام Umbrella Corps در دستور کار قرار دارد که البته سبک و سیاقی کاملا متفاوت با آنچه که از یک بازی رزیدنت اویل انتظار می رود را دنبال می کند.

در این میان، تنها روزنه امید باقی مانده برای این سری بازی، عناوین قبلی آن است که به صورت HD عرضه می شوند. سال گذشته کپکام ورژن بازسازی شده Resident Evil افسانه ای را به صورت HD روی پلتفرم های حال حاضر منتشر کرد که در بهترین حالت می توانستیم آن را یک عنوان معمولی (به توجه به معیار بازی های Remake امروزی) به شمار ببریم.

اما حالا، کپکام روی یکی دیگر از نسخه های ارزشمند سری بازی رزیدنت اویل دست گذاشته که پیش از این در انحصار دو پلتفرم GameCube و Wii قرار داشت. Resident Evil Zero یکی از عناوین جانبی سری بازی مورد بحث است که با عرضه روی پلتفرم های نینتندو، با بازخورد بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد. داستان سرایی عالی و گیم پلی بی نظیر Zero سبب شد که با یکی از بهترین نسخه های رزیدنت اویل در آن زمان مواجه باشیم؛ اما سوال اینجاست که آیا بهبود گرافیکی صرف می تواند باعث شود که زیرو یک بار دیگر ارزش بازی کردن داشته باشد یا خیر؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

تقابل هدست های واقعیت مجازی؛ کدام یک تجربه ای بهتر ارائه می دهند؟

0729615

تکنولوژی واقعیت مجازی در حال حاضر سرنوشتی نامشخص دارد و نمی توان به هیچ وجه موفقیت یا شکست آن ها را تضمین نمود. به زعم بسیاری، سال 2016، سال واقعیت مجازی خواهد بود و این تکنولوژی شانس زیادی برای موفقیت و جذب مخاطبان دارد. اما از سوی دیگر، احتمال آن نیز وجود دارد که با عرضه نسخه خرده فروشی هدست های بهره مند از این تکنولوژی، هیچکس تمایلی به آن ها نشان ندهد و یکی از بزرگترین شکست های تکنولوژیکی چند سال اخیر رقم بخورد.

البته رشد چشمگیر و شکوفایی حوزه های مختلف تکنولوژی در چند سال اخیر به ما نشان داده که باید همواره با دیدی خوشبینانه به دستگاه های سرگرمی محور نگاه کرد. در هر صورت از همین حالا افراد زیادی هستند که به واقعیت مجازی و هدست های آن علاقه مند شده اند و احتمالا می خواهند با هدست های در حال توسعه آشنا شوند. در این مقاله سعی شده که هدست های واقعیت مجازی در حال توسعه با قیمت های مختلف معرفی شوند تا کاربران بیش از پیش با این محصولات آشنایی یابند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

راهنمای استراژی های موثر League Of Legends؛ آیتم ها

Jhin_Splash_1

در عصری از صنعت بازی های ویدیویی هستیم که ناشر ها دست به هر کاری می زنند تا محصولات خود را به قیمت گزاف به فروش برسانند. از عرضه بسته های الحاقی 50 دلاری بگیرید تا خریدهای ریز و درشت درون بازی در مطرح ترین و نامدارترین عناوین.

اما در این صنعت بی رحم یک نام هم روز به روز بزرگ تر و عظیم تر می شود و پای خود را به تمامی پلتفرم ها باز می کند: Free to Play. این نام به بازی هایی گفته می شود که برای بازی کردن شان نیاز نیست حتی یک ریال هم پول بپردازید، اما متاسفانه باز هم به دلیل برخی سیاست های سودجویانه، F2P چندان مورد پسند بازیکنان نیست.

صحبت از F2P که می شود یاد بازی های Freemium تلفن های هوشمند می افتیم که برای خرید کوچک ترین آیتم ها هم باید مبلغ های گزاف پرداخت کنیم، یاد عنوان هایی می افتیم که پول خرج کردن به مهارت و کار تیمی می چربد. انکار نمی کنیم، حتی بازار F2P هم آبروی چندانی ندارد.

اما نباید تیشه به ریشه تمامی بازی های این سبک بزنیم، بزرگ ترین عناوین عرصه Free to Play یعنی Dota 2 و League of Legends، روز به روز عظیم تر می شوند، بازیکنان بیشتری به سمت خود جذب می کنند و به محبوبیت شان می افزایند.

League of Legends در حال حاضر یکی از عظیم ترین بازی های رقابتی است. عنوانی F2P و در سبک MOBA که بیش از 6 سال از عرضه اش می گذرد. توسعه دهندگان LoL در تمام این سال ها و با فراهم کردن نه یک بازی، بلکه یک دنیای مستقل و بدون سیاست های نادرست بازی های رایگان، جایگاه خود را در پلتفرم PC مستحکم کرده اند.

محبوبیت سبک MOBA در ایران روز به روز در حال افزایش است، بنابراین بر آن شدیم با معرفی مطرح ترین عنوان این سبک یعنی League of Legends کمکی به جایگاه این ژانر بازی ها کنیم. در این سلسله مقالات ابتدا با مفهوم سبک MOBA آشنا می شوید و سپس به سراغ یکی از بزرگ ترین نام های این سبک می رویم.

با مراجعه به وبسایت League of Legends و دانلود رایگان این بازی می توانید ما را با این مقالات همراهی کنید و تجربه های تان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

چه عواملی سد راه موفقیت آکیلس ریفت خواهند شد؟

Oculus-Rift-2-1024x576

600 دلار برای Oculus Rift ابدا مبلغ کمی نیست! مهم نیست که چقدر تکنولوژی واقعیت مجازی جذاب باشد، اما در حال حاضر در وضعیتی قرار دارد که توسط همه اقشار جامعه قابل استفاده نیست و احتمالا روزی هم که به وسیله ای معمول و روز مره بدل گردد، به این زودی ها فرا نمی رسد.

البته 600 دلار تنها قیمت خام ریفت است، فراموش نکنید که این عینک، باید حتما کنار یک پی سی قدرت مند استفاده شود تا بتوان به خوبی از آن بهره برد. یک حساب سر انگشتی کنیم، می بینیم قیمت تمام شده برای استفاده از ریفت، بسیار گزاف و غیر معمول است.

اما باید بدانید که این قیمت بالا، تنها مشکلی نیست که ریفت با آن دست و پنجه می کند، ای کاش تنها مشکل بود! اما ضعف های بسیار بزرگ تری متوجه ریفت و تیم سازنده اش است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

تاد هاوارد، کارگردان بازی فال آوت، جایزه «یک عمر دستاورد هنری» را در طی مراسم GDC دریافت می کند

todd_howard1

اخیرا اعلام شده است که تاد هاوارد، مغز متفکر سری بازی هایی نظیر The Elder Scrolls و فال آوت در کمپانی بتسدا، قرار است جایزه «یک عمر فعالیت هنری» را در طی مراسم انتخاب بهترین بازی های سال از دید بازیسازان (GDC) دریافت کند.

این جایزه پیش تر و در سال های گذشته به افرادی همچون وارن اسپکتور، پیتر مولینیو (سازنده سری بازی Fable)، دکتر ری موزیکا و دکتر گرگ زشاک (موسسین استودیوی Bioware) تعلق گرفته بود.

تاد هاوارد که حدود 22 سال از فعالیت وی در بتسدا می گذرد، قرار است در روز چهارشنبه 16 مارس (26 اسفندماه) جایزه خود را در مراسم بهترین بازی های سال از دید بازیسازان دریافت کند؛ این مراسم به صورت زنده استریم خواهد شد و می توان آن را به صورت آنلاین از وب سایت توییچ مشاهده کرد.

نسخه چهارم بازی فال آوت در کنار عناوینی چون ویچر 3، متال گیر سالید 5، راکت لیگ و بلادبورن به عنوان شانس اصلی دریافت جایزه «بهترین بازی سال» به شمار می رود و در دو بخش «بهترین طراحی» و «بهترین دستاورد تکنولوژیک» نیز نامزد شده است. لیست کامل نامزدهای این مراسم را می توانید از این لینک مشاهده نمایید.

هارد درایو 4 ترابایتی برای اکس باکس وان عرضه شد

xbox-one-seagate-drive-768x768

نسل گذشته، حجم اکثر بازی ها فراتر از ده گیگابایت نمی رفت، حتی با وجود اینکه کنسول سونی به بلو-ری پلیر مجهز بود، اما دی وی دی پلیر اکس باکس 360 محدودیت بسیاری برای توسعه دهندگان ایجاد می کرد. با ورود به نسل جدید، این محدودیت برداشته شد و حجم بازی ها نیز به یک باره چندین برابر شد.

مشکل اصلی، زمانی خود را نشان می دهد که کنسول های جدید، مثل گذشته عمل نمی کنند و هر بازی پس از قرار گرفتن درون دستگاه روی هارد نصب شده و سپس اجرا می شود. این یعنی حافظه داخلی کنسول شما مرتبا پر می شود و اگر اهل بازی خریدن باشید، قطعا 500 گیگابایت کفاف نیاز شما را نخواهد داد.

کمپانی Seagate اخیرا هارد درایوی برای کنسول مایکروسافت توسعه داده که می تواند 4 ترابایت اطلاعات درون خود جای دهد. حتی اگر به شکلی اغراق آمیزی، میانگین حجم هر بازی را 50 گیگابایت هم در نظر بگیریم، این هارد به تنهایی می تواند اطلاعات 80 بازی را درون خود جای دهد.

با این حال، صفحه رسمی این محصول در وبسایت تولید کننده، به 100 بازی اشاره دارد که رقم منطقی تری است. البته نباید میزان حافظه 500 یا 1 ترابایتی خود کنسول را هم فراموش کرد که برای عمده مشتریان کفایت می کند.

حکایت مضحک بتسدا و طرفدار ناراضی؛ دیسک ها را بشکن و عکس بگیر

jpg

پال واتسون، یکی از مسئولین امور تبلیغات وبسایت یوروگیمر است و به اعتراف همکارانش، شخصیتی بسیار دوست داشتنی دارد. حالا تصور کنید، شخصی به مهربانی پال مجبور شود چکش به دست، به جان دیسک های موسیقی بازی مورد علاقه اش بیافتد.

ماجرا از این قرار است که پال، از عاشقان Fallout 3 است و نسخه محدود و 125 دلاری موسیقی های آن را خریداری می کند اما متوجه تاب برداشتن یکی از دیسک های موسیقی شده و بدین منظور با پشتیبانی شرکت بتسدا، ناشر و توسعه دهنده بازی تماس برقرار می کند.

در پاسخ، چنین متنی برای وی ارسال می شود:

سلام پال، تو فقط نشان دادی که یکی از دیسک ها آسیب دیده، بنابراین به ازای یک دیسک مبلغ را به تو پس خواهیم داد. اگر دیسک های دیگر هم آسیب دیده اند، لطفا تصویرشان را بفرست. با این حال، اگر آسیب ندیده اند و تو مبلغ کامل را می خواهی پس بگیری، لطفا مراتب زیر را اجرا کن:

دیسک های دیگر را از بین ببر

عکس دیسک های آسیب دیده را بفرست

به محض اینکه تصاویر را دریافت کنم، مشتاقانه مبلغ را باز پس خواهیم داد. متشکرم و روز خوبی برایت آرزو دارم.

بنابراین یک راه بیشتر برای پال باقی نمی ماند:

jpg (1)

خوشبختانه پس از این اتفاق، پال موفق شد تا 125 دلار خود را پس بگیرد. اما آیا چنین عملی واقعا لازم بود؟ پشتیبانی بتسدا قادر نبود تا صرفا یک دیسک جایگزین برای وی ارسال کند؟ بتسدا پس از نشر این خبر به یوروگیمر گفت که دنبال این ماجرا هستند، چرا که قرار نیست دیگر مشتریان تجربه مشابهی را داشته باشند.

Capture
خُب، تجربه من از پشتیبانی بتسدا نتیجه کاملا هولناکی به همراه داشت.

کارگردان کوانتوم بریک: احتمال ساخت نسخه دوم وجود دارد

quantum-break-horizontal-key-art-ds1-670x377-constrain

کمپانی های بزرگ بازی سازی، با سرمایه گذاری روی یک عنوان، آینده ای درخشان را برایش پیش بینی می کنند اما استودیوهایی چون Remedy، هیچ گاه چنین رویه ای را در پیش نگرفته اند تا ثروتمندتر از قبل شوند. به همین سبب، هر گاه عنوان جدیدی از سوی این استودیوها منتشر می شود، کمال کیفیت را در آن ها مشاهده می کنیم.

با وجود شخصی چون سم لیک به عنوان نویسنده و کارگردان خلاق در این استودیو، بعید به نظر می رسد که شاهد ساخت ادامه های ضعیف باشیم. ذهن خلاق سم لیک همیشه آماده ی داستان سرایی های فوق العاده بوده، بنابراین از نگاه وی، ساختن کوانتوم بریک 2 اتفاق نمی افتد، مگر اینکه ایده خوبی به سراغش آید.

لیک در همایشی که اخیرا در پاریس برگزار شد در مورد ساخت بازی توسط استودیو Remedy توضیحاتی ارائه داد. وی می گوید همیشه به گونه ای بُن مایه ی داستان و پیش زمینه را فراهم می کنند که برای بیشتر از یک بازی قابل استفاده باشد. خصوصا اگر این بازی پیرامون سفر در زمان باشد.

با این تفاسیر، داستان جک در Qunatum Break بسیار مستحکم و صریح بیان شده و پیش زمینه داستانی آن بسیار قدرتمند است. یک شروعی در نظر گرفته شده و یک پایان، داستان جک به پایان می رسد اما همچنان دنیای کوانتوم بریک جا برای تعریف داستان های نو را خواهد داشت.

از سوی دیگر باید توجه داشت که استودیو فنلاندی Remedy سابقه درخشانی در زمینه سرعت عمل بالا ندارد و شاید بازی بعدی آن ها حتی طی دهه جاری عرضه نشود. با این حال، استخدام نیرو برای ساخت بازی جدید آن ها آغاز شده. چه کوانتوم بریک 2، چه آلن ویک 2 و چه یک بازی جدید دیگر، احتمالا به این زودی شاهد عرضه اش نخواهیم بود.

اپل به بازی The Binding of Isaac: Rebirth مجوز نشر در اپ استور را نداد

isaacheader

علاقه مندان به بازی های مستقل با نام Super Meat Boy و The Binding of Isaac قطعا آشنایی دارند. عناوینی که توسط ادموند مک میلان طراحی و ساخته شده اند، در نمایش خشونت و تنفر حالت مبالغه آمیزی دارند و از همین سو، ساخته های وی همیشه مورد توجه قرار گرفته اند.

اما اخیرا، ناشر بازی The Bindng of Isaac: Rebirth قصد کسب مجوزهای کافی برای انتشار عنوان مذکور روی پلتفرم iOS را داشت که با جواب جالب کمپانی اپل روبرو شد.

در بیانیه ارسالی برای تایرن رودریگز، ناشر بازی آمده که: «اپلیکیشن شما شامل محتوا یا ویژگی هایی است که خشونت علیه کودکان را نمایش می دهد؛ چنین چیزی در اپ استور اجازه نشر ندارد.»

Isaac، کاراکتر اصلی این بازی، کودکی است که از ترس کشته شدن توسط مادر خود، دست به فرار می زند و در راهش هزاران مانع قرار می گیرد. چهره گریان و محیط رعب انگیز بازی که خشونتی معطوف شده نسبت به آیزاک را نمایش می دهد، حقیقتا برای هر مخاطبی قابل تحمل نیست.

The Binding of Isaac: Rebirth عنوان بزرگی است و رد شدن آن از سوی اپل می تواند موج گسترده ای از اعتراضات را برانگیزد. احتمالا به زودی شاهد جزئیات و اخبار بیشتری در این ارتباط خواهیم بود.

تایتانفال 2 بخش داستانی خواهد داشت

titanfall-review-2

تایتانفال، توسط خالقین سری Call of Duty ساخته شد. پس از مشاجرات گسترده ی استودیو Infinity Ward با اکتیویژن، ناشر Call of Duty، مسئولین استودیو تصمیم گرفتند تا استودیوی جدیدی تاسیس کرده و بازی خودشان را با همکاری الکترونیک آرتز بسازند.

در نتیجه، تایتانفال پدید آمد و برخلاف انتظار، یک بازی کاملا آنلاین، بدون بخش داستانی بود. جسی استرن، سرپرست نویسندگان تایتانفال اما حالا در گفتگو با فوربس در این رابطه می گوید که نسخه دوم بازی، بخش داستانی مخصوص به خودش را خواهد داشت.

گفته می شود که Respawn Entertainment در زمان توسعه تایتانفال به اندازه کافی منابع در اختیار نداشته تا هم بخش داستانی و هم بخش مالتی پلیر را بسازد. اما حالا و با فروش فوق العاده بالای بازی شان، فرصت دارند تا داستانی جذاب هم در کنار بخش چند نفره داشته باشند.

استرن می گوید که آن ها از جنگ داخلی آمریکا برای طراحی نسخه بعدی استفاده کرده اند، اما قرار نیست در تاریخ به عقب بازگردیم و با اسلحه های قدیمی بجنگیم. همچنان ربات های عظیم، محوریت خواهند داشت. و جای تعجب نیست که بگوییم این عنوان برخلاف نسخه پیشین، برای پلی استیشن 4 هم عرضه می شود.

گروه هکر 3DM از این پس دیگر بازی های ویدیویی را کرک نمی کند

2807299-jc3_screenshot_chutevista1_13_1422545231.02.15_01

گروه چینی فعال در زمینه کرک بازی های ویدیویی به نام 3DM، چندی پیش اعلام کرده بود که تا سال 2018، اقدامات امنیتی در جهت جلوگیری از انتشار نسخه غیرقانونی بازی ها به قدری پیشرفت می کند که تحقق این هدف تقریبا غیرممکن خواهد شد.

اما به گفته رییس این گروه، که با نام مستعار Bird Sister شناخته می شود، گروه 3DM قصد دارد روند کرک بازی های تک نفره را متوقف کرده و در همین حال، تاثیر آن بر رشد میزان فروش بازی های ویدیویی را مورد بررسی قرار دهد. به گفته وی، به تازگی جلسه ای میان اعضای گروه 3DM برگزار شده و با ورود به سال نوی چینی، تمام فعالیت های آن ها متوقف شود.

این خبر در حالی منتشر شده که حدود یک ماه پیش Bird Sister و تیم وی اعلام نمودند قادر به کرک بازی Just Cause 3 (بررسی دیجیاتو) نیستند. نسخه سوم بازی Just Cause از قفل نرم افزاری مطرح Denuvo استفاده کرده است که پیش از این به هنگام عرضه بازی Dragon Age Inquisition، دردسر زیادی برای 3DM و سایر تیم ها ایجاد کرده بود.

در حال حاضر نیز اعلام شده که دو بازی Rise of the Tomb Rider و FarCry: Primal هم به قفل Denuvo مجهز خواهد بود و بعید به نظر می رسد که در کوتاه مدت کرک شوند.

قفل های نرم افزاری در چند سال اخیر به یکی از مهم ترین مباحت صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده اند. از یک سو، کمپانی یوبی سافت بعد از چند آزمون و خطا به این نتیجه رسید که هیچ راهی برای جلوگیری از دزدی انتشاراتی وجود ندارد. اما از سوی دیگر، کمپانی لهستانی CD Projekt RED، سازنده سری بازی ویچر، اصلا اعتقادی به این قفل ها ندارد و آن را «بدترین چیز در صنعت بازی» می خواند.

شایعات خبر از عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن با قیمت 300 دلار می دهند

Project-Morpheus_Sony-VR

با ورود به سال 2016 میلادی، تکنولوژی واقعیت مجازی بیشتر از هر زمان دیگری توجه ها را به خود جلب کرده و گیمرها بی صبرانه منتظراند تا سونی از قیمت هدست پلی استیشن خود رونمایی کند. چندی پیش، پالمر لاکی، مدیر کمپانی آکیلس اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی ریفت، قیمتی برابر با 600 دلار دارد و همین موضوع، موجی از ناامیدی را در دل طرفداران این تکنولوژی منحصر به فرد برانگیخت.

حالا و با توجه به همین مسئله، چشم ها به سونی دوخته شده است تا ببینیم که آیا کمپانی ژاپنی قیمتی ارزان تر برای محصول خود در نظر خواهد گرفت یا خیر. بنابر شایعات جدیدی که درباره صحت آن ها هیچ اطمینانی وجود ندارد، کمپانی سونی احتمالا هدست واقعیت مجازی پلی استیشن را با برچسب قیمت 300 دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

در همین حال باندلی نیز برای این هدست با قیمت حدودا 430 دلار در نظر گرفته شده که علاوه بر هدست، کنترلرهای موو، دوربین پلی استیشن و یک بازی را نیز در خود جای می دهد. به نظر می رسد که این شیوه قیمت گذاری با توجه به افرادی که از قبل دوربین و کنترلرهای موو را در اختیار داشته اند به دست آمده.

از سوی دیگر، به نظر می رسد که سونی برنامه های طولانی مدت برای هدست واقعیت مجازی خود دارد و می خواهد که اولین نسل از این هدست ها را روی کنسول بعدی خود نیز مورد استفاده قرار دهد؛ کنسولی که مطمئنا از توان پردازشی و گرافیکی به مراتب بالاتری نسبت به پلی استیشن 4 برخوردار خواهد بود.

در نهایت و با تمام این اوصاف باید در نظر داشت که خبر مورد بحث، فعلا در حد شایعه است و نمی توان به آن استناد کرد. هم چنین، قیمت 300 دلاری برای هدست پلی استیشن کمی خوشبینانه به نظر می رسد و احتمالا این پلتفرم با حداقل قیمت 400 دلار عرضه شود. اما سونی پیش از این در E3 2013 یک بار نشان داده که در غافلگیر کردن مخاطبان خود، تبحر خاصی دارد.

بازی Red Dead Redemption به صورت موقت از دسترس کاربران اکس باکس وان خارج شد

red_dead_redemption

روز گذشته برایتان نوشتیم که اجرای بازی محبوب Red Dead Redemption بالاخره روی کنسول اکس باکس وان میسر شد و برخی از کاربران اعلام کردند که به لطف قابلیت Backward Compatibility کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، قادر به دانلود بازی اند.

اما حالا کمپانی مایکروسافت اعلام نموده که انتشار زودهنگام Red Dead Redemption به اشتباه روی اکس باکس وان رخ داده و این بازی برای مدتی موقت از میان عناوین Backward Compatible حذف شده است. Major Nelson پس از انتشار خبر اجرای بازی روی اکس باکس وان، در وب سایت Reddit نوشت:

مایکروسافت تمام عناوین اکس باکس 360 را با نوعی شبیه ساز مورد بررسی قرار می دهد تا از کیفیت اجرای این عناوین اطمینان حاصل شود. متاسفانه به دلیل یک ارور در روند کار، برخی از بازی هایی که فعلا در مرحله بررسی قرار دارند، در دسترس کاربران قرار گرفتند.

Major Nelson ضمن عذرخواهی از طرفداران بازی وسترن کمپانی راک استار، اعلام نمود که بازی به صورت موقت از دسترس کاربران خارج شده است تا عملکرد مناسب آن مورد بررسی قرار گیرد.

اگرچه این خبر ممکن است موجب دلسردی طرفداران کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان شود اما حداقل به صورت قطع می دانیم که Red Dead Redemption برای این پلتفرم عرضه خواهد شد و باید برای مدتی بیشتر صبر به خرج داد. بازی Red Dead Redemption بعد از راه اندازی قابلیت Backward Compatibility بارها توسط طرفداران مورد درخواست قرار گرفت و ظاهرا راک استار بالاخره چراغ سبز عرضه این عنوان را به مایکروسافت نشان داد.

آمازون از موتور بازیسازی Lumberyard رونمایی کرد؛ پلتفرمی با هدف ادغام سرویس های ابری و Twitch

Empty screen hd tv

کمپانی آمازون شاید بیشترین شهرت خود را مدیون خرده فروشی محصولات مختلف باشد، اما سرویس های ابری آن ها هم کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند. در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن ها و وبسایت های محبوب جهان با استفاده از سرویس های ابری آمازون به کار خود ادامه می دهد و در همین حال نیز، آمازون به یکی از بهترین سایت های استریم بازی های ویدیویی به نام Twitch دسترسی دارد.

اما کمپانی غول خرده فروشی قصد دارد که از تمام سرویس های خود به صورت یک جا بهره ببرد و در همین راستا، از موتور بازیسازی Lumberyard رونمایی کرده است؛ موتوری رایگان که به توسعه دهندگان اجازه ساخت بازی های کلان بودجه و ادغام سرویس های مختلف آمازون را می دهد.

آمازون اعلام کرده که Lumberyard بیش از هر چیز روی اجتماعی کردن روند ساخت بازی های ویدیویی متمرکز است. کمپانی مورد بحث می خواهد که بازیسازان روی ساخت بازی های منحصر به فردی تمرکز کنند که از ابتدا، مورد حمایت جامعه Lumberyard قرار می گیرد و دیگر خبری از پیچیدگی های ساخت یک موتور بازی شخصی سازی شده یا مشکلات مختلف سرور نخواهد بود. به محض ثبت نام، استودیوی سازنده می تواند به قابلیت هایی دست یابد که امکان ساخت و ادیت انیمیشن ها، فریمورک های دوربین، ابزارهای صوتی و چیزهایی از این دست را مهیا می کند.

lumberyard-room

مطمئنا موتور جدید، تا حد زیادی برای توسعه دهندگان کاربرد خواهد داشت، اما گیمرها چه نفعی از این ماجرا می برند؟ به گفته آمازون، توسعه دهنده می تواند با استفاده از المان های ابری Lumberyard، تعداد سرورهای مورد نیاز خود را انتخاب کند و آمازون به صورت خودکار تمام محتویات را مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود که در تجربه آنلاین و چندنفره بازی، خللی ایجاد نشود.

بعد از این نوبت به سرویس Twitch می رسد. در حالی که آمازون اخیرا نگاه چندانی به سرویس استریم بازی خود نداشته اما به نظر می رسد که قرار است آن را تا حد زیادی ارتقا دهد. در کنار سایر قابلیت های کلیدی Lumberyard، استودیوهای بازیسازی حالا می توانند ویژگی های مربوط به Twitch را نیز در بازی خود جای داده و با ارتباط مستقیم با مخاطبان، از آن ها پشتیبانی کند.

با قابلیت ChatPlay پلتفرم Twitch، آمازون این اجازه را به توسعه دهندگان می دهد که قابلیت های Real-Time یا همزمان در بازی خود قرار دهند و کاربران به رای دادن درباره موضوعی خاص درون بازی یا ارسال هدیه به یکدیگر تشویق کنند. به کمک قابلیت JoinIn نیز مخاطبان یک استریم زنده می توانند با یک کلیک، وارد بازی شخص استریم کننده شوند و با وی به بازی بپردازند.

Lumberyard در حال حاضر برای ساخت بازی روی پی سی و کنسول بهینه شده، اما آمازون می گوید که بزودی از واقعیت مجازی و بازی های موبایل نیز پشتیبانی می کند. اگرچه موتور بحث رایگان است اما کمپانی آمازون از تعداد کاربران فعال روزانه یک بازی درآمد خود را کسب خواهد کرد؛ روشی که به پروژه های کوچکتر اجازه می دهد تا سریع تر به موفقیت برسند.

بازی Call of Duty: Black Ops 3 به صدر جدول عناوین پرفروش هفتگی انگلیس بازگشت

Call-of-Duty-Black-Ops-3-4

هفته گذشته، بازی LEGO Marvel's Avengers توانست به سلطنت Call of Duty: Black Ops 3 بعد از هفت هفته پیاپی پایان دهد و در صدر جدول فروش پرفروش ترین عناوین کشور انگلیس قرار گیرد؛ اما حالا به گزارش GFK Chart-Track به نظر می رسد که Black Ops 3 بار دیگر این مقام را از LEGO پس گرفته و هم چنان می تازد.

در همین حال، بازی Narutu Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 که براساس انیمه ای محبوب با همین نام ساخته شده، شروع موفقیت آمیزی را تجربه کرد و در رده سوم جدول فروش هفتگی انگلیس قرار گرفت. Ultimate Ninja Storm 4 اولین عنوان از سری بازی ناروتو است که برای کنسول های نسل هشتم عرضه شده و توانست به دومین نسخه پرفروش از این فرنچایز در هفته نخست بدل گردد.

طبق معمول، بازی FIFA 16 کمپانی الکترونیک آرتز کماکان شرایط فوق العاده ای را تجربه می کند و در رده چهارم جدول قرار گرفته است. بعد از فیفا 16، بازی های Grand Theft Auto V ،Rainbow Six: Siege، استاروارز بتلفرانت و جاست کاز 3 به ترتیب جایگاه های پنجم الی هشتم را در اختیار دارند.

دو بازی Assassin's Creed Syndicate و Minecraft: Story Mode نیز بعد از مدتی نسبتا طولانی، بار دیگر در میان 10 عنوان پرفروش انگلیس قرار گرفتند. گذشته از این ها، انتظار می رود که با عرضه دو بازی XCOM 2 و نیز Unravel، شاهد تغییراتی نسبی در جدول هفته آینده باشیم و باید دید که پی سی گیمرها چگونه از عنوان انحصاری XCOM 2 استقبال خواهند کرد.

سونی و مایکروسافت در «کنفرانس بازیسازان» امسال درباره تکنولوژی های جدید خود صحبت می کنند

xbox-playstation

دو کمپانی سونی و مایکروسافت قرار است که در طی همایش «کنفرانس بازیسازان - GDC» امسال درباره فعالیت های اخیر خود صحبت کنند. هر دو کمپانی، چند پنل مختلف برگزار کرده و درباره تکنولوژی های که روی آن ها سرمایه گذاری کرده اند سخنانی به میان خواهند آورد و بازیسازان را با آن ها آشنا می سازند.

کمپانی ژاپنی سونی قرار است میزبانی پنلی به نام «واقعیت مجازی پلی استیشن: توسعه و نوآوری» را برعهده گیرد و به صحبت درباره تکنولوژی واقعیت مجازی هدست پلی استیشن و نیز مفاهیم توسعه و نوآوری های طراحی روی آن بپردازد. کمپانی ژاپنی هم چنین چند پنل دیگر در حوزه واقعیت مجازی به اجرا در خواهد آورد که از جمله آن ها می توان به پنل هایی برای چگونگی صداگذاری و نیز طراحی گیم پلی برای عناوین واقعیت مجازی اشاره کرد.

در همین حال، مایکروسافت نیز قصد دارد که از این موقعیت استفاده کرده و درباره تکنولوژی رابط برنامه نویسی نرم افزار DirectX 12 خود سخنرانی کند. کمپانی ساکن ردموند قصد دارد با برگزاری پنل «پیشرفت های DirectX 12» مفاهیم مربوط به پورت یک عنوان موجود در DirectX روی نسخه 12 آن را مورد بررسی قرار دهد.

مایکروسافت هم چنین به بحث در رابطه با ایجاد اکوسیستمی واحد روی دو پلتفرم پی سی و اکس باکس خواهد پرداخت و این موضوع را در پنل هایی چون «موفقیت های بازیسازان و موقعیت های گیمینگ روی ویندوز»، «آینده توسعه بازی های اکس باکس روی ویندوز» و نیز «فروشگاه جهانی ویندوز» مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

همایش GDC 2016 در ماه اسفند شروع به کار می کند و در کنار آن، دو مراسم اهدای جوایز «بهترین بازی های سال از دید توسعه دهندگان» و «بهترین بازی های مستقل سال» برگزار خواهد شد.

بازی ایرانی ارتش های فرازمینی اسفند ماه روی پلتفرم استیم عرضه می شود

E.T.-Armies4

آریا اسرافیلیان، مدیر عامل استودیوی راسپینا و کارگردان بازی ارتش های فرازمینی (بررسی دیجیاتو) به تازگی از عرضه بازی مورد بحث در بازار بین المللی خبر داده و اعلام نموده که ناشری خارجی، مسئولیت عرضه آن روی پلتفرم محبوب استیم را برعهده خواهد داشت.

بازی ارتش های فرازمینی برای اولین بار در دی ماه سال 90 و در نمایشگاه رسانه های دیجیتالی در معرض دید عموم قرار گرفت. ساخت ارتش های فرازمینی اوایل سال گذشته شمسی به پایان رسید اما مشکلات متعدد در روند انتشار، سبب شد که بازی با تاخیر فراوان در شهریور امسال عرضه شود؛ اما با این حال، به نظر می رسد با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شده است.

آریا اسرافیلیان ضمن تایید خبر انتشار بازی روی استیم گفته که ناشر خارجی، برخوردی مناسب با تیم توسعه دهنده ایرانی راسپینا داشته و شرکت های اروپایی بعد از برجام و رفع تحریم ها، حساسیت کمتری نسبت به تعامل با شرکت های ایرانی نشان می دهند.

بازی ارتش های فرازمینی در حال حاضر در بازار ایران موجود می باشد و در تاریخ 14 اسفندماه روی پلتفرم استیم عرضه خواهد شد؛ باید توجه داشت که بازی مذکور، از بخش آنلاین چندنفره نیز بهره مند است و با عرضه بین المللی، این بخش نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. علاقه مندان این بازی ایرانی می توانند به صفحه رسمی ارتش های فرازمینی در شبکه استیم مراجعه کرده و از آخرین اخبار و موضوعات مربوط به آن مطلع شوند.

وبسایت گیم تریلرز پس از 13 سال فعالیت تعطیل شد

gametrailers

مهم نیست چند سال دارید یا چه مدت است که پیگیر اخبار دنیای بازی هستید، در هر صورت قطعا نام GameTrailers به گوش تان خورده. وبسایتی که عمده شهرت خود را به سبب ارائه تریلرهای با کیفیت بازی های ویدیویی به دست آورده بود، حالا با حضور یوتوب و توییچ دیگر حرف خاصی برای گفتن ندارد و روز گذشته، پس از 13 سال، برای همیشه بسته شد.

در بیانیه ی رسمی منتشر شده توسط این شرکت آمده است: «وقتی که GameTrailers در سال 2002 تاسیس شد، ویدیوی اینترنتی مفهومی انقلابی بود. در آن دوران، مقالات متنی و تصاویر ثابت، ژورنالیسم آنلاین بازی را تحت سلطه خود داشتند. GameTrailers کمک کرد تا همه چیز تغییر کند. امروز، تریلرها، گیم پلی زنده، Let's Play ها و اخبار ویدیویی غالب شده اند.»

گیم تریلرز کار خود را ابتدا در قالب وبسایت کوچکی آغاز کرد و مدتی بعد در سال 2005 توسط MTV خریداری شد تا محتوای ویدیویی اینترنت را یک گام به جلو برد. GTTV، برنامه ویدیویی جف کیلی، مجری نام دار و شناخته شده ای که این روزها مهم ترین برنامه های سال را میزبانی می کند، یکی از محبوب ترین ویدیوهای این وبسایت بود.

در سال 2014، این وبسایت توسط Defy Media خریداری شد و حالا پس از دو سال همه چیز تمام شده. بن مور، یکی از نویسندگان این وبسایت می گوید که تیم گیم تریلرز تنها چند ساعت قبل، از این خبر اطلاع یافته اند و هنوز در شوک به سر می برند.

گیم تریلرز یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین وبسایت های ویدیوگیم بود که منبعی دوست داشتنی برای اطلاع یافتن از اخبار بازی و دیدن جدیدترین ها محسوب می شد و حالا پس از این همه سال قرار است از لیست وبسایت هایی که هر روز می خوانیم و می بینیم حذف شود.

بدرود گیم تریلرز.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Hitman منتشر شد

hitman

این هفته، کاربرانی که Hitman، نسخه ریبوت شده ی سری را خریداری کرده باشند، می توانند در فاز بتا، بازی را تجربه کرده و مشکلات بازی را چند هفته پیش از ارائه رسمی به بازار گزارش دهند. اما اگر مایلید بدانید که کامپیوتر شما قدرت اجرای بازی را دارد یا خیر، باید شما را به مشاهده لیست رسمی منتشر شده دعوت کنیم.

در زیر می توانید این مشخصات را مشاهده کنید. سیستم پیشنهادی و حداقل سیستم مورد نیاز تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند اما اگر کارت گرافیک شما از دایرکت اکس 11 پشتیبانی نمی کند، باید قید این بازی را بزنید.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: OS 64-bit Windows 7
  • پردازنده: Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz یا AMD CPU Phenom II X4 940
  • مموری: 8 گیگابایت رم
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660 یا Radeon HD 7870
  • دایرکت اکس: ورژن 11

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 7 64 بیتی یا ویندوز 8 64 بینی یا 8.1 یا ویندوز 10
  • پردازنده: Intel CPU Core i7 3770 3.4 GHz یا AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
  • مموری: 8 گیگابایت رم
  • گرافیک: Nvidia GPU GeForce GTX 770 یا AMD GPU Radeon R9 290
  • دایرکت اکس: ورژن 11

طبق اعلام قبلی، هیتمن در تاریخ 11 اسفند برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد اما نه به طور کامل. بخش هایی از بازی ماه آینده و قسمت های دیگر آن طی ماه های آتی عرضه می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی و نسخه بتای آن می توانید این خبر را مطالعه کنید و به صفحه استیم بازی سر بزنید.

نویسنده و خالق دنیای Dragon Age به استودیوی بازی سازی دیگری پیوست

Dragon_Age_Inquisition_wallpaper

دیوید گیدر، نویسنده و خالق دنیای عصر اژدها، ماه گذشته رسما از Bioware جدا شد و حالا به استودیو Beamdog، سازندگان سری Baldur's Gate پیوسته است. گیدر حالا به عنوان کارگردان خلاق و سرپرست نویسندگان در Beamdog مشغول فعالیت است.

این شرکت در بیانیه ای که برای پی سی گیمر ارسال نموده نوشته: «بسیار خوشحالیم که دیوید گیدر را به عنوان کارگردان خلاق جدید خود معرفی کنیم. در ابتدا ما به دنبال نویسنده ارشد می گشتیم اما زمانی که دیوید با Trent Oster تماس برقرار کرد، نتیجه گرفتیم تا وی را به پستی بالاتر منصوب کنیم.»

سری Dragon Age در منطقه ای به نام Thedas جریان دارد و یکی از قوی ترین فانتزی های حماسی پدید آمده در دنیای بازی های ویدیویی است و به حق، میراثی که گیدر به جای گذاشته می تواند آینده ای درخشان در دنیای سرگرمی داشته باشد.

Dragon Age: Inquisition، آخرین عنوان از این سری، سال 2014 عرضه شد و توانست بیشترین جوایز بهترین بازی سال را از مراجع معتبر دریافت کند و موفق ترین بازی سال نام گیرد. هیچ بعید نیست که استودیوی Bioware پس از اتمام توسعه Mass Effect جدید، یک بار دیگر به سراغ Thedas و قهرمانانش برود.

موتور بازیسازی Unity حالا به صورت رسمی از تکنولوژی واقعیت مجازی کمپانی والو پشتیبانی می کند

DSC_6926-copy

برای بسیاری از پلتفرم های گیمینگ امروزی، شاید یکی از مهم ترین مسائل آن باشد که آیا موتور بازیسازی Unity از آن ها پشتیبانی می کند یا خیر؛ در واقع این موضوع برای بسیاری از بازیسازان و گیمرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کمپانی والو به تازگی خبر از سازگاری تکنولوژی واقعیت مجازی خود با این موتور محبوب بازیسازی داده است؛ بنابراین اگر یک بازی واقعیت مجازی محور به خوبی روی موتور یونیتی اجرا شود، به احتمال زیاد روی هدست وایو، محصول مشترک والو و اچ تی سی، و سایر هدست هایی که از تکنولوژی SteamVR بهره می برند، اجرا خواهد شد.

البته کمپانی والو تنها شرکتی نیست که به موتور یونیتی چراغ سبز نشان داده است. یونیتی هم چنین اخیرا از کاردبوردهای گوگل نیز پشتیبانی کرده و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تجارب واقعیت مجازی ارزان قیمتی برای مخاطبان تولید کنند.

هم گوگل و هم والو، کمی دیر نسبت به سایر کمپانی های دیگر مورد پشتیبانی موتور یونیتی قرار گرفتند. برای مثال هدست آکیلس ریفت، مدتی نسبتا طولانی است که با یونیتی سازگاری دارد. با این حال، این خبر می تواند برای آن دسته از افرادی که نسبت به عملکرد استودیوهای بازیسازی در قبال تکنولوژی والو نگران بودند، خوشایند باشد.

انتشار بازی Quantum Break برای پی سی تایید شد؛ با پیش خرید نسخه اکس باکس وان آن را رایگان دریافت کنید

quantum-break-6_1586793147

با وجود سیاست های اخیر مایکروسافت در قبال ویندوز 10 و انتشار برخی انحصاری های اکس باکس وان روی این پلتفرم، تایید نسخه پی سی کوانتوم بریک دور از ذهن به نظر نمی رسید. با این وجود، خیلی ها گمان می کردند بازی پس از عرضه روی اکس باکس وان برای پی سی معرفی شود. اما امروز رمدی با تایید آخرین ساخته خود برای ویندوز 10 همگان را شگفت زده کرد.

بر اساس گفته این استودیو، نسخه پی سی کوانتوم بریک، همزمان با اکس باکس وان، در تاریخ 5 آوریل [17 فروردین] عرضه خواهد شد. استودیوی Remedy تایید کرده که مسئولیت ساخت نسخه پی سی را نیز خودش بر عهده دارد. علاوه بر این، از سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی نیز رونمایی شد که به صورت زیر است:

سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (64 بیت)
  • دایرکت اکس: دایرکت اکس 12
  • سی پی یو: Intel Core i5-4460 با 2.70 گیگاهرتز یا 6300-AMD FX
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 760 یا AMD Radeon R7 260x
  • VRAM [ویدیو رم]: 2 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: 55 گیگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (64 بیت)
  • دایرکت اکس: دایرکت اکس 12
  • سی پی یو: Intel Core i7-4790 با 4 گیگاهرتز یا نمونه های مشابه AMD با همین قدرت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 980 Ti یا AMD Radeon R9 Fury X
  • VRAM [ویدیو رم] : 6 گیگابایت
  • رم: 16 گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: 55 گیگابایت

البته مایکروسافت در هیاهوی تایید نسخه پی سی، از اکس باکس وان نیز غافل نشد و با معرفی مزایایی سعی نمود تا بازیکنان را به خرید بازی روی کنسول نسل هشتمی خود ترغیب کند. طبق گفته این شرکت، نسخه اکس باکس وان بازی دارای آلن ویک و دو محتوای قابل دانلودش، The Signal و The Writer بوده و دارندگان می توانند به صورت رایگان آن را دانلود نمایند.

هم چنین، با پیش خرید نسخه دیجیتالی اکس باکس، می توانید با یک تیر دو نشان زده و نسخه ویندوز 10 بازی را نیز به صورت رایگان دریافت کنید. قابلیت انتقال سیو ها بین دو نسخه وجود دارد.

XboxOne-QuantumBrea
نمایی از باندل اکس باکس وان بازی

علاوه بر این، باندلی سفید رنگ نیز برای بازی رونمایی شد. در این باندل 500 گیگابایتی، شاهد نسخه ای از کوانتوم بریک به همراه آلن ویک هستیم. از دیگر مزایای این باندل می توان به قابلیت دانلود آلن ویک: آمریکن نایتمر در کنار دو محتوای قابل دانلود سیگنال و رایتر و 14 روز اشتراک گلد اشاره کرد. قیمت باندل مورد بحث 349 دلار خواهد بود. در پایان تریلر سینمایی بازی را می توانید مشاهده می کنید:

تاریخ انتشار اپیزود نخست بازی The Walking Dead: Michonne مشخص شد

Capture11

استودیوی Telltale، سانده سری بازی تحسین شده The Walking Dead، به تازگی از تاریخ عرضه اپیزود نخست بسته الحاقی The Walking Dead: Michonne رونمایی کرده است. اپیزود اول بازی مورد بحث، In Too Deep نامیده می شود و روایت اتفاقات مربوط به شخصیت میشون در سری کمیک های «مردگان متحرک» را روایت می کند.

داستان اپیزود اول بازی از این قرار است که میشون به کاراکتری دیگر به نام Pete و خدمه کشتی وی خواهد پیوست تا به وی در یافتن سایر بازمانده ها و تجهیزات مورد نیاز برای بقا کمک کند. در همین حال، کشتی The Companion با سیگنالی برای کمک مواجه می شود و گروهی از بازماندگان را در کلونی شناور Monroe می یابد.

The Walkind Dead: Michonne قرار است در قالب سه اپیزود عرضه شود. اپیزود دوم، Give No Shelter نام گرفته است و حدود یک ماه بعد از اپیزود اول عرضه خواهد شد. هرسه اپیزود در کل قیمتی برابر با 15 دلار خواهند داشت و باخرید مجموعه کامل بازی، دسترسی به اپیزود دوم و سوم نیز باز می شود.

اپیزود The Walking Dead: Michonne - In Too Deep در تاریخ 23 فوریه (4 اسفند) برای پی سی، مک و کنسول های نسل هفتم و هشتم عرضه خواهد شد. در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) نیز نسخه اندرویدی و iOS بازی عرضه خواهد شد.

گزارش مالی یوبی سافت؛ امسال خبری از Assassin’s Creed جدید نیست

assassins-creed-logo

حدود چند ماه پیش گزارشی منتشر شد که باورش کمی سخت به نظر می رسید. بر اساس این گزارش، یوبی سافت تصمیم گرفته نسخه ای از اساسینز کرید را در سال 2016 عرضه نکرده و واچ داگز 2 را جایگزین آن کند. اکنون، این شرکت با انتشار بیانیه ای به تمامی شایعات پایان داد.

طبق گفته یوبی سافت، برای افزایش کیفیت سری اساسینز کرید، در سال جاری نسخه دیگری از عنوان مورد بحث منتشر نمی شود. Yves Guillemot، مدیر عامل یوبی سافت، در بیانیه ای گفت: «امسال بر آن شدیم یک قدم به عقب برگشته و دوباره فرنچایز اساسینز کرید را بررسی کنیم. بدین ترتیب، در سال 2016 عنوان جدیدی از این سری را شاهد نخواهیم بود.»

به اعتقاد گیلموت، علت اصلی این تصمیم به افزایش رضایت طرفداران باز می گردد. وی اذعان داشت که از زمان عرضه اساسینز کرید یونیتی، در اواخر سال 2014 تاکنون، به بازخوردها توجه کرده و نکات زیادی را از آنان فرا گرفته اند.

او در این رابطه گفت: «ما با بروز رسانی های گوناگون در بخش های مختلف، سعی کردیم تا سری اساسینز کرید را به یکی از بهترین فرنچایزهای جهان باز [Open World] تبدیل کنیم. با فرصت اضافه ای که امسال در اختیار خواهیم داشت، مکانیک های بازی را به تکامل می رسانیم تا تجربه ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را خلق کنیم.»

انتشار اساسینز کرید یونیتی در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد. کاربران زیادی به باگ های گوناگون بازی معترض بودند. یوبی سافت نیز با ارائه آپدیت و پچ های مختلف سعی نمود تا مشکلات را بر طرف نماید که در این زمینه نیز موفق عمل کرد.

assassin's-creed-egypt
براساس گفته منابع موثق، قسمت بعدی سری اساسینز کرید در مصر اتفاق افتاده و بازیکن حسی همانند سری ویچر را تجربه خواهد کرد؛ آزادی عمل در مبارزات و قابلیت پیشرفت. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

یک سال پس از عنوان مورد بحث، اساسینز کرید سندیکا عرضه شد که با وجود میانگین امتیازی نه چندان مناسب [پس از یونیتی، کمترین در سری] بازخورد مثبت گیمرها و سایت های معتبری مانند: گیم اسپات، گیم اینفومر و ... را دریافت نمود.

البته اگر از علاقه مندان به سری یاد شده هستید، می توانید سه گانه فرعی Assassin's Creed Chronicles را هم اکنون دانلود کرده و تجربه نمایید. این عنوان دارای دوربین 2.5 بعدی است. علاوه بر این، فیلم اساسینز کرید نیز با هنرنمایی مایکل فسبندر، یکی از نامزدهای اسکار پیش رو برای فیلم استیو جابز، در اواخر سال جاری اکران خواهد شد.

طبیعتا اکنون سوالی پیش می آید که با وجود نبود اساسینز کرید، چگونه این خلا پر می شود؟ همان طور که انتظار می رفت، قسمت دوم واچ داگز مسئولیت این وظیفه را برعهده خواهد گرفت. بر اساس گزارش مالی منتشر شده از سوی یوبی سافت، واچ داگز 2 به همراه چند عنوان بزرگ دیگر این شرکت در سال مالی 2017 [بین بازه آوریل 2016 تا مارس 2017 - اسفند 94 تا فروردین 96] عرضه می شود.

یوبی سافت در سال مالی 2017 عناوین با کیفیتی مانند: For Honor ،South Park: The Fractured but Whole ،Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands، قسمت بعدی واچ داگز و یک عنوان پر هزینه AAA را خواهد داشت.

پروژه های AAA عناوینی هستند که با بالاترین بودجه ممکن ساخته گردند. یوبی سافت اعلام کرد این عنوان معرفی نشده تمرکز ویژه ای روی بخش دیجیتالی و سرویس های آن دارد. با توجه به سابقه این شرکت، معرفی بازی در نمایشگاه E3 پیش رو محتمل ترین گزینه است.

ubisoft
با توجه به علاقه یوبی سافت به بازی های آنلاین و اطلاعات منتشر شده از پروژه جدید این شرکت، آیا بازی بعدی آنان نیز تمرکز اصلی خود را روی بخش آنلاین خواهد گذاشت؟

از عناوین آینده یوبی سافت به ارقام گزارش مالی اش می رویم. جزییات نشان می دهند که درآمد این شرکت در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2015 [10 دی - به سومین سه ماهه معروف است] کمتر از پیش بینی ها بود. علت اصلی این امر به فروش پایین اساسینز کرید سندیکا در ابتدای عرضه باز می گردد.

به عبارت دیگر، بسیاری از گیمرها با وجود خاطرات بد یونیتی، باگ های گوناگون و مشکلات تکنیکی، ترجیح دادند تا برای خرید سندیکا دست نگه دارند. البته در هفته های بعد فروش بازی با افزایش مواجه شد.

با این وجود، یوبی سافت تصمیم گرفت تا جزییات دقیقی از فروش عنوان مورد بحث منتشر نکند و تنها به این بسنده نمود که تمام عناوین اساسینز کرید در 9 ماه ابتدایی سال مالی [بین اسفند 93 تا دی 94] 10 میلیون نسخه فروختند.

یکی دیگر از عناوین بزرگ یوبی سافت که در اواخر سال قبل عرضه شد، Rainbow Six Siege بود. به نظر می رسد بازی نتوانست انتظارات را در دیدگاه فروش به خوبی برآورده کند و اطلاعات دقیقی نیز از فروش این عنوان در دسترس قرار نگرفت.

البته یوبی سافت از میزان استقبال بازیکنان به بخش چند نفره بازی راضی است. این شرکت در گذشته ابراز امیدواری کرده بود که قسمت جدید سری رین بو، با شکستن رکورد فارکرای 4، به پر فروش ترین بازی شوتر اول شخص [FPS] این شرکت بدل می گردد.

watch_dogs
قسمت اول واچ داگز تاکنون بیش از 10 میلیون نسخه فروخته است. شایعات نشان می دهند برخلاف قسمت اول، که در شیکاگو اتفاق افتاد، این بار بازی در سانفرانسیسکو جریان دارد.

علاوه بر این، آنان انتظار دارند فروش هدست های واقعیت مجازی [ Virtual Reality] در سال مالی بعد با رشد مواجه گردد. در ادامه می توانید جزییات و ارقام منتشر شده از گزارش مالی یوبی سافت را مشاهده نمایید:

  • درآمد کلی این شرکت در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 561.8 میلیون یورو بود که نسبت به 809.7 میلیون یورو سال گذشته با افت مواجه شد. آنان انتظار 600 میلیون یورو را در این بازه زمانی داشتند.
  • درآمد کلی در 9 ماهه سال مالی کنونی 769.1 میلیون دلار برآورد شد. این عدد در مدت زمان مشابه سال گذشته 1.293 میلیارد یورو بود.
  • در بخش دیجیتالی یوبی سافت درآمد 207.7 میلیون یورویی را در 9 ماهه سال مالی تجربه کرد.
  • بیشترین فروش عناوین این شرکت مربوط به نسخه های پلی استیشن 4 با 41 درصد است. در رتبه های بعدی اکس باکس وان با 27 درصد و پی سی با 12 درصد قرار دارند.

گیمینگ موبایل 85 درصد از درآمد 51 میلیارد دلاری اپلیکیشن ها در سال گذشته را به خود اختصاص داده است

Google-Play-Store-AH-03612

منصفانه خواهد بود اگر بگوییم که کسب درآمد از طریق اپلیکیشن های موبایل بسیار ساده است. این مهم به طرق مختلف مانند تبلیغات، میکروترنسکشن، جذب اسپانسر و یا دریافت مستقیم هزینه اپلیکیشن یا بازی محقق می شود. در این میان بازی های موبایل سازگاری بی نظیری با مدل Freemium (عرضه بازی به صورت رایگان و ارائه محتوای اضافه در قالب میکروترنسکشن) پیدا کرده اند و به صورت سالانه درآمدی کلان عاید سازندگانشان می شود.

در حالی که این مطلب به قلم تحریر درآمده است، بازی های Freemium رتبه های نخست جدول عناوین برتر گوگل پلی را فتح کرده اند؛ در واقع اگر بخواهیم دقیق باشیم سه رتبه برتر به عناوین کلش آو کلنز، گیم آو وار و کندی کراش تعلق دارد.

کمپانی App Annie طبق روال همیشه به ارزیابی بازار اپلیکیشن های موبایل پرداخته و تحقیقات آنان نشان می دهد که در سال 2015 گیمینگ موبایل، چیزی در حدود 85 درصد از درآمد کل صنعت اپلیکیشن جهان را به خود اختصاص می دهد. بازی های موبایل، در مجموع به درآمد حیرت انگیز 34.8 میلیارد دلار دست یافته است و پیش بینی های App Annie نشان می دهد که این رقم در سال 2020 به 74.6 میلیارد دلار خواهد رسید.

برای مقایسه این عدد می توان گفت که کمپانی عظیم آلفابت در سال 2015 سودی معادل 75.5 میلیارد دلار کسب نمود. بازی کلش آو کلنز به تنهایی حجم بی نظیری از مخاطبان را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. در همین حال، بسیاری از بازی های مشابه هم با دنبال کردن خط مشی تبلیغاتی کلش آو کلنز به موفقیت بسیاری در کشورهای چین، ژاپن و کره دست پیدا کرده اند.

با توجه به آمار و ارقام بین المللی موجود از صنعت گیمینگ موبایل به نظر می رسد که در برخی از بازارهای این صنعت، موفق به شکست همتایان خود در حوزه کنسول های خانگی و پی سی شده است. در مجموع با توجه به تحلیل های صورت گرفته از سوی شرکت Digi-Capital انتظار می رود که ارزش گیمینگ در سال 2020 به 115 میلیارد دلار برسد.

این بدان معناست که اگر انتظارات App Annie نیز به حقیقت بپیوندد، گیمرهایی که با موبایل و یا کنترلر به بازی می پردازند، چیزی در حدود دو سوم کل بازار گیمینگ را به تصرف خود درآورده و دیگر بخش ها را کنار می زنند.

مضاف بر این ها، آمار نشان داده که عرضه بسته های الحاقی (DLC) و فروش بازی به صورت سنتی سوددهی کمتری نسبت به مدل فریمیوم دارد. با این حال آن دسته از بازی های پی سی و کنسولی که که از روش تجاری فریمیوم بهره برده اند نیز درآمد کمتری نسبت به حوزه موبایل کسب می کنند و احتمالا این ترفند در گیمینگ موبایل کاربرد بیشتری دارد.

بنابر گزارش App Annie برای سال 2015، مجموع صنعت اپلیکیشن درآمد 51 میلیارد دلاری کسب کرده است که انتظار می رود تا سال 2020، به 101 میلیارد دلار افزایش یابد. با در نظر گیری تحول موبایل های امروزی و ورود واقعیت مجازی و هوش مصنوعی پیشرفته، تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا این پیش بینی ها به وقوع خواهند پیوست یا خیر.

گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد از سه ماهه چهارم 2015؛ عرضه نسخه دوم دستینی تایید شد

2991560-5293738741-650x366

کمپانی اکتیویژن به تازگی گزارش مالی خود از سه ماه چهارم سال 2015 را منتشر کرده که خبرهای جدیدی درباره فرنچایزهایی چون دستینی و کال آو دیوتی به همراه دارد. به گفته کمپانی مورد بحث، بسته الحاقی The Taken King بازی دستینی رکوردهای دیجیتالی را جا به جا کرده و 25 میلیون کاربر فعال بیش از 3 میلیارد ساعت به تجربه آن پرداخته اند.

در همین حال، بسته الحاقی جدید و عظیمی برای بازی در نظر گرفته شده که تا پایان سال 2016 عرضه می شود تا گیمرها دائما سرگرم باقی بمانند. مضاف بر این ساخت نسخه دوم دستینی نیز تایید شده و در سال 2017 میلادی عرضه خواهد شد.

فرنچایز کال آو دیوتی طبق معمول همیشه به پیشرفت روزافزون خود ادامه می دهد و درآمدی حدود دو برابر سال گذشته روانه جیب اکتیویژن کرده. با عرضه بازی Call of Duty: Black Ops 3 هم تعداد کاربران فعال ماهانه به بیشترین حد خود در تاریخ این فرنچایز رسیده است. کال آو دیوتی در سال 2015 به برترین بازی کنسولی و نیز برترین فرنچایز آمریکای شمالی در 7 سال اخیر تبدیل شده است. سیزن پس Black Ops 3 نیز به بالاترین نرخ دانلود محتویات اضافه در تاریخ این فرنچایز دست پیدا کرده است.

با توجه به همه این ها، فرنچایز کال آو دیوتی حالا در مجموع از مرز فروش 250 میلیون واحد عبور کرده و از سال 2003 تا به امروز و با در نظرگیری تمام محتویات اضافه، درآمدی برابر با 15 میلیارد دلار به همراه داشته است.

اکتیویژن اعلام نموده که استودیوی Infinity Ward در حال حاضر ساخت عنوان بعدی کال آو دیوتی را در دستور کار دارد و مخاطبان در سه ماهه آخر سال جاری میلادی می توانند منتظر آن باشند؛ بنابراین احتمالا طبق رسم همیشگی، بازی مورد بحث در هفته نخست و یا دوم ماه نوامبر به بازار عرضه می شود.

اکتیویژن اعلام کرده که دو بازی The Skylanders: Super Charges و Guitar Hero Live عملکردی ضعیف تر از آن چه پیش بینی می شد به نمایش گذاشته اند. کمپانی ناشر معتقد است که این عملکرد ضعیف ارتباطی مستقیم با اسباب بازی هایی که برای این ژانر تولید می شوند و نیز علاقه مردم به گیمینگ موبایل دارد. با توجه به این، امسال نسخه جدیدی از Guitar Hero عرضه نخواهد شد هرچند که سازندگان به تولید محتوا برای Guitar Hero Live ادامه خواهند داد.

مایک مورهیم، مدیر Blizzard Entertainment در طی گزارش عملکرد به سرمایه گذاران اعلام کرد که تعداد کاربران فعال در تمام عناوین بلیزارد به بیشترین حد خود در سال 2015 دست یافت و رشد 25 درصدی سال به سال را در سه ماهه چهارم 2015 نشان می دهد.

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، بازی Gearthstone: Heroes of Warcraft از مرز 40 میلیون کاربر به ثبت رسیده عبور کرده. بسته الحاقی League of Explorers نیز در شش هفته نخست 20 درصد فروش بیشتر نسبت به سایر محتویات را تجربه کرد. مورهیم هم چنین اضافه کرده که بازی StarCraft 2: Legacy of the Void در 24 ساعت نخست یک میلیون واحد فروخته است و بسته الحاقی جدید آن، بهار آتی منتشر می شود.

علاوه بر این ها، بازی Diablo 3 بعد از گذشت 4 سال از عرضه خود کماکان روندی موفقیت آمیز را تجربه می کند و رکوردهای فروش آن به دلیل عرضه در کشور چین جا به جا شده است. بیش از 8 میلیون کاربر برای فاز بتای بازی Overwatch نیز ثبت نام کردند و قرار است اطلاعات بیشتری از بازی در ماه های پیش رو انتشار یابد.

اکتیویژن اعلام کرده که درآمد دیجیتالی برای سه ماهه چهارم سال 2015، رشد 32 درصدی سال به سال را به همراه داشته و چیزی در حدود 54 درصد از درآمد کل اکتیویژن را تشکیل داده است. در همین حال نرخ درآمد با رشد 6 درصدی به رقم 4.66 میلیارد دلار رسیده که سه ماهه چهارم رقم 1.35 میلیارد دلار از آن را به خود اختصاص می دهد.

بابی کاتیک، مدیر عامل اکتیویژن در بیانیه خود گفت که با توجه به خریداری کمپانی King Digital، اکتیویژن به بزرگترین شبکه گیم جهان با بیش از 500 میلیون کاربر فعال دسترسی خواهد شد. فرنچایزهایی نظیر کال آو دیوتی، World of Warcraft و البته کندی کراش، مردم را روی پلتفرم های موبایل، کنسول و دسکتاپ هدف قرار می دهند و در تقریبا در تمام کشورهای جهان به آن ها دسترسی دارند.

در همین حال، خریداری Major League Gaming به اکتیویژن اجازه خواهد داد تا فعالیت های خود در صنعت eSports را گسترش داده و از گیمرهای سراسر جهان تقدیر به عمل آورد. کاتیک انتظار دارد که درآمدی معادل 6.25 میلیارد دلار و نیز سود عملیاتی 2 میلیارد دلاری در سال 2016 کسب شود.

گزارش ماه ژانویه NPD؛ رکود نسبی بازار بازی های ویدیویی و فروش توقف ناپذیر Black Ops 3

2854919-black-ops-3_specialist_ruin

ماه گذشته میلادی، بازه زمانی چندان پرباری برای عرضه بازی های جدید به حساب نمی آمد و همین موضوع سبب شده که وضعیت بازار از آغاز سال نوی میلادی تا به امروز چندان تغییر کند. گروه NPD طبق رسم هرماهه آمار خود از ماه ژانویه میلادی را منتشر کرده که حکایت از ادامه یافتن روند موفقیت آمیز Call of Duty: Black Ops 3 و کاهش نسبی ارزش صنعت بازی های ویدیویی دارد.

به گفته NPD در مجموع رقم 605.2 میلیون دلار در ماه ژانویه صرف محصولات مرتبط با بازی های ویدیویی شده که 4 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کمتر است. در حالی که سخت افزار و نرم افزار درآمدی تقریبا برابر کسب کردند، این تنها تجهیزات گیمینگ بودند که با رشد 15 درصدی، به درآمد 235 میلیون دلار رسیدند.

فروش کلی سخت افزار با کاهش 15 درصدی سال به سال، به رقم 157 میلیون دلار رسید. برخلاف آن چه انتظار می رفت، این کاهش درآمد تنها به افت فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 مربوط نمی شود و دو کنسول نسل هشتمی نیز برای اولین بار بعد از عرضه در سال 2013 با این مشکل مواجه شدند.

البته باید خاطر نشان کرد که افت درآمد دو کمپانی مایکروسافت و سونی ارتباطی با تعدادهای فروخته شده اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ندارد، بلکه ناشی از تخفیف های اعمال شده روی این دو کنسول خانگی است.

طبق معمول، پلی استیشن 4 از نظر فروش اکس باکس وان را پشت سر گذاشت و سونی نیز کنسول نسل هشتمی خود را «پرفروش ترین پلتفرم با دسترسی به بهترین عناوین» خوانده که «رشد چشمگیر سال به سال در دو بخش سخت افزار و نرم افزار را از خود به نمایش می گذارد.» در نهایت نیز باید گفت فروش  کنسول های نسل هفتم 81 درصد افت داشته و کنترلرهای قابل حمل 3DS و پلی استیشن ویتا نیز شرایط چندان مساعدی ندارند.

فروش نرم افزار با کاهش 10 درصدی سال به سال به 212.7 میلیون دلار رسید؛ البته این موضوع با توجه به عدم عرضه عناوین جدید چندان جای تعجب ندارد. تنها بازی جدیدی که توانست در میان 10 بازی پرفروش قرار گیرد، عنوان LEGO Marvel Avengers بود. گروه NPD هم چنین گفته که بازی Mario & Luigi: Paper Jam در صورت مقایسه تک پلتفرمی، در میان 10 عنوان برتر قرار می گرفت.

جدول 10 بازی پرفروش ماه ژانویه، تفاوت چندانی با سابق ندارد و بازی های Grand Theft Auto V، Call of Duty: Black Ops 3 و NBA 2K16 سه رتبه اول را در تصرف خود درآورده اند.

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  3. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  4. StarWars Battlefront - Xbox One, PS4, PC
  5. Fallout 4 - PS4, Xbox One, PC
  6. Minecraft - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3
  7. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege - Xbox One, PS4, PC
  8. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  9. LEGO Marvel Avengers - PS4, Xbox One, Xbox 360, Wii U, PS3, 3DS, Vita
  10. FIFA 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3

طبق معمول باید به خاطر سپرد که گروه NPD صرفا به جمع آوری آمار و ارقام مربوط به محصولات فیزیکی می پردازد و بدون درنظر گیری آمار و ارقام دیجیتالی، نمی توان ذهنیتی کامل نسبت به شرایط صنعت بازی های ویدیویی دست یافت.

نسخه دوم بازی Titanfall احتمالا تا پایان سال 2016 عرضه می شود

titanfall_3-600x337

الکترونیک آرتز هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه دوم فرنچایز Titnafall ارائه نکرده؛ با این حال این کمپانی غول بازیسازی در گزارش مالی خود از سه ماهه چهارم سال 2015 خاطر نشان کرد که عنوان مورد بحث، در تاریخی پیش از ماه مارس 2017 عرضه خواهد شد.

اما حالا به گفته کمپانی McFarlane، که شهرت بسیاری در تولید اسباب بازی های باکیفیت دارد، می توان تا پایان سال جاری میلادی منتظر عرضه تایتان فال 2 بود. کمپانی McFarlane اخیرا از قرارداد جدید خود با کمپانی الکترونیک آرتز در جهت تولید اسباب بازی و اکشن فیگور شخصیت های تایتان فال رونمایی کرده و در آن ذکر شده که این محصولات، زمستان 2016 به بازار عرضه خواهند شد.

کمپان McFarlane اگرچه هنوز طرح های نخست این اکشن فیگورها را منتشر نکرده اما در مصاحبه با وب سایت GameSpot تایید نموده که محصولات جدید، در قالب Collector's Edition به مخاطبان ارائه می شوند.

در هر حال باید به خاطر داشت که الکترونیک آرتز و نیز استودیوی Respawn هنوز این خبر را تایید نکرده اند و احتمال دارد که تایتان فال اوایل سال آتی میلادی به بازار آید. انتظار می رود که الکترونیک آرتز در طی کنفرانس خود در همایش E3 امسال، از بازی رونمایی کند و گیم پلی آن را به نمایش بگذارد.

تریلر جدید Far Cry Primal شما را به سفر در زمان می برد [تماشا کنید]

Far-Cry-Primal-Charge

توسعه Live Action برای بازی ها معمولا هزینه بسیاری بر می دارد و یوبیسافت در زمینه تبلیغ و بازاریابی محصولات جدیدش هیچگاه کم نمی گذارد. تریلر جدید Far Cry Primal از نبرد دنیای مدرن آغاز می شود و مرتبا به عقب باز می گردد.

در حالی که امروزه سربازان با اسلحه های ویرانگر اتوماتیک می جنگند، صد سال پیش چنین نبود. در زمان جنگ جهانی اسلحه ها به مراتب ضعیف تر بودند و چند صد سال قبل تر نیز جنگ ها با شمشیر و سپر و توپ بود.

اما در دورانی که بازی Far Cry Primal به وقوع می پیوندند، انسان ها گروه گروه زندگی می کردند و به شکل پیشرفته، سلاحی وجود نداشت که برای مبارزه بتوان از آن ها استفاده کرد. یک تکه استخوان؟ شاید بتوان گفت بهترین سلاح همین است.

در انتهای تریلر گفته می شود که: «بحث دیگر بر سر اسلحه نیست، بحث سر دل و جرات است.» نبرد با ماموت و ببرهای دندان شمشیری با دست خالی، حقیقتا دل و جرات می خواهد. Far Cry Primal در تاریخ 4 اسفند برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، سپس در تاریخ 11 اسفند، برای پی سی منتشر خواهد شد.

آپدیت جدید آنریل انجین 4، بازی سازی با هدست های واقعیت مجازی را ممکن می سازد

htc_vive_pre_ces2016_2-600x400

کمپانی اپیک گیمز، توسعه دهنده موتور بازی سازی Unreal Engine 4، اخیرا از ویژگی قابل توجهی پرده برداشت که ارتباط مستقیمی با واقعیت مجازی دارد.

آپدیت جدید آنریل انجین 4، قابلیت ساخت بازی به وسیله هدست های واقعیت مجازی را ممکن می سازد. در واقع می توانید هدست را روی سر گذاشته، کنترلرهای مخصوص را به دست بگیرید و همانند یک معمار، درون محیط بازی تان راه رفته و همه چیز را مرتب و منظم، آنطور که می خواهید بچینید.

تمام بخش ادیتور مرحله حالا از این طریق قابل استفاده است. طراح با قرار دادن هدست روی سر خود، وارد محیط مرحله می شود. اشیاء به وسیله کنترلرها قابل جا به جایی هستند و برای دسترسی به منوها نیز، از نمایشگری مجازی استفاده می شود که تیم سویینی، مدیرعامل استودیو از آن تحت عنوان آیپد مجازی یاد می کند.

اپیک می گوید آپدیت اواخر سال جاری میلادی منتشر شده و کسانی که دو هدست واقعیت مجازی وایو و آکیلس ریفت را داشته باشند می توانند از آن بهره بجویند. ماه آینده میلادی، در جریان کنفرانس توسعه دهندگان، اپیک گیمز جزئیات بیشتری از این تکنولوژی را به نمایش خواهد گذاشت.

اطلاعات بیشتری درباره فاز بتای بازی Hitman منتشر شد [تماشا کنید]

13303615761260.822.1dde4da9301213e2cbd5ff1750571d40

کمپانی اسکوئر انیکس به تازگی اطلاعات جدیدی درباره فاز بتای نسخه ریبوت Hitman عرضه کرده که تا چند روز دیگر در دسترس کاربران پلی استیشن 4 و پی سی قرار خواهد گرفت. نسخه بتای Hitman از تاریخ 23 بهمن روی پلتفرم پلی استیشن 4 در دسترس خواهد بود و کاربران پی سی نیز با یک هفته تاخیر، یعنی در تاریخ 30 بهمن به آن دست می یابند.

فاز بتای Hitman قرار است به صورت محدود شروع به کار کند و تنها کاربرانی که نسبت به پیش خرید نسخه دیجیتالی بازی اقدام کرده باشند، قادر به تجربه آزمایشی بازی خواهند بود. تا به امروز چندین نسخه دیجیتالی مختلف مانند Full Experience ،Intro Pack و Collector's Edition معرفی شده که با پیش خرید تمام آن ها، کد ورود به فاز بتا در اختیارتان قرار می گیرد.

با توجه به بیانیه رسمی اسکوئر انیکس، به نظر می رسد که گیمرها قادر به تجربه مقدمه یا همان پرولوگ Hitman در بتا خواهند بود. وقایع مقدمه بازی، در یک تاسیسات فوق سری نظامی می گذرد و نشان می دهد که مامور 47 چطور به گروه ICA پیوست و و همکاری قدیمی خود یعنی دایانا بِرنوود ملاقات کرد. در واقع فاز بتا قرار است که گیمر را برای ورود به دنیای Hitman آماده کند و می توان در دو بخش تمرینی به تجربه بازی پرداخت.

به گفته اسکوئر انیکس، نسخه بتای Hitman روی پلی استیشن 4، حجمی معادل 4.7 گیگابایت دارد و به نظر می رسد که نسخه پی سی نیز تقریبا همین میزان باشد. مضاف بر این، ناشر بازی اعلام نموده که برای تجربه بتای Hitman، نیازی به اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس نیست.

گیمرها برای تجربه بتای Hitman باید همواره به اینترنت متصل باشند و به نظر می رسد که این موضوع، ارتباطی مستقیم با جمع آوری اطلاعات از سوی اسکوئر انیکس با هدف بهبود نسخه نهایی بازی داشته باشد. در همین حال، گیمرها این توانایی را دارند که از بازی عکس و فیلم گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بعد از پایان یافتن فاز بتا نیز اسکوئر انیکس پرسش نامه ای برای کاربران ارسال می کند تا از نظر آن ها درباره بازی مطلع شود.

بازی Hitman قرار است که به صورت اپیزودی در دسترس کاربران پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی قرار گیرد. بازی مورد بحث ابتدا قرار بود اواخر سال 2015 میلادی عرضه شود اما IO Interactive با هدف افزودن محتوای بیشتر، انتشار آن را تا 11 مارس (22 اسفند) به تعویق انداخت. در پایین می توانید تریلر رسمی فاز بتای Hitman را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی