ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت 6 سامسونگ احتمالا با 6 گیگابایت رم همراه خواهد بود

هنوز جوهر اخبار مربوط به S Pen نوت 5 خشک نشده که شایعات جدیدی در مورد جانشین آن منتشر گشته است. البته این نخستین باری نیست که در مورد فبلت آتی سامسونگ حرف و حدیث ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

هنوز جوهر اخبار مربوط به S Pen نوت 5 خشک نشده که شایعات جدیدی در مورد جانشین آن منتشر گشته است. البته این نخستین باری نیست که در مورد فبلت آتی سامسونگ حرف و حدیث هایی در وب به وجود می آید اما همه آنها به چندین ماه پیش بر می گردند و امروز پس از مدت ها اولین باری است که مشخصات این محصول نیز فاش شده است.

یک شناسه کاربری در شبکه ی چینی Weibo امروز شایعه ای در مورد نزدیک شدن به زمان رونمائی از گلکسی نوت 6 منتشر نموده و بیان داشته که این محصول با صفحه نمایش 5.8 اینچی Slim RGB AMOLED و رزولوشن 1440×2650 همراه خواهد بود.

همان طور که از واژه slim به کار در رفته در تعریف نمایشگر این دیوایس معلوم است، این پنل باریک ساخته شده. اما آیا RGB نیز نماینده وجود ماتریکس «پیکسل های الماسی» PenTile در این محصول خواهد بود؟ اگر این گونه باشد شرکت کره ای مورد بحث فناوری جدیدی را به نمایشگرهای AMOLED خود اضافه نموده و آن را در نوت 6 به نمایش عموم خواهد گذاست.

از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به 6 گیگابایت رم اشاره نمود که رقم بسیار بالایی به شمار می رود. اما وجود آن چندان دور از ذهن نیست زیرا گلکسی اس 6 در سال گذشته با 3 گیگابایت رم و نوت 5 نیز با 4 گیگابایت رم روانه بازار گشته اند. همچنین باید اضافه کنیم که سامسونگ چندی پیش اعلام نمود در حال تولید چیپ های 12 گیگابایتی رم LPDDR4 با استفاده از تکنولوژی 20 نانومتری است تا به این واسطه نام خود را به عنوان اولین تولید کننده ی چنین چیپی در تاریخ ثبت نماید.

همان طور که کمپانی یاد شده ادعا نموده این روند کمک می کند تا موبایل هایی با رم 6 گیگابایتی ساخته شوند. از آنجا که در هر بایت 8 بیت وجود دارد، یک چیپ 12 گیگابیتی می تواند 1.5 گیگابایت اطلاعات را در خود نگهداری نماید. با جفت نمودن 4 عدد از این چیپ ها در یک کانال دوگانه، سامسونگ در حال حاضر قادر است اسمارت فون هایی با 6 گیگابایت رم تولید نماید که موفقیت بسیار بزرگی برای این شرکت محسوب می گردد.

منبع شایعه مورد بحث در مورد تراشه های این دستگاه فقط ابراز کرده که با دو سیستم-روی-چیپ با هر دو نمونه های اسنپدراگون و اگزینوس همراه خواهد بود که بر اساس خبرهای موجود، همانند آن را در گلکسی S7 و S7 Edge نیز شاهد خواهیم بود.

از دیگر ویژگی های قابل توجهی که نوت 6 به همراه خواهد داشت، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با سیستم Super OIS Plus است. بد نیست بدانید، OIS Plus یک سیستم لرزش گیر تصویر 5 محوری است. در کنار تمامی این موارد، فبلت مورد بحث استایلوس S Pen نیز خواهد داشت و احتمالا در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی عرضه می گردد و گویا از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

در مورد میزان شارژدهی باتری و طراحی بدنه ی دستگاه هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما شایعات متعددی به این امر اصرار دارند که تا آخر تابستان سال آینده پرده برداری خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • امیر حسین
    امیر حسین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    نوت ۵ عالیه،واقعا بی نظیره از تاچ بگیر تا دوربینو بقیه چیزا. رقیب نداره.

  • -milad
    -milad | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    با سلام خدمت دوستان
    اقایون و خانومایی که هی بحث میکنین میگین سامسونگ بهتره یا اپل بهتر ه یا سونی و .......
    یه سوال ازتون دارم شما تا به حال سامسونگ نوت 5 یا اس 7 اج یا اپل ایفون 6 اس پلاس و یا زی 5 پرمیوم رو تاحالا از نزدیک دیدین و باهاشون کار کردین ؟؟؟
    خب بنده های خدا شما میرین دو تا فیلم می بینین دو تا مقایسه میخونین میاین نظر میدین اونم بدون تجربه
    اینایی که میگن نوت هنگ میکنه یه سوال ازشون داشتم شما چقدر برنامه نصب میکنین که اون هنگ میکنه اگه 2 صفحه هم برنامه داشته باشین باز کمتر از 500 مگ حجمش ازاده
    یا اونایی که میگن اپل امریکاییه و خوب نیستو هنگ میکنه تا الان دیدن که اپل چجوری کار میکنه اگه این گوشیا میگرفتن هنگ میکردن گه شرکتا به عنوان پرچم دار نمیداننش بیرون که پس خواهشا الکی نظر ندین اونیم که میگه دوربین 12 مگا پیکسلی اس 7 بده جنا بعالی فکر میکنی هر چی پیکسل بالا تر باشه کیفتم بیشره ؟؟؟
    بعضی ها بدون اطلاعات میان و نظر میدن خواهشا این کارو ننکنین

  • Mmd
    Mmd | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    باید بگم ۶ گیگ دگ زیادیه
    سام باید به فکر سینک کردن نرم افزار و سخت افزار باشه تا بهبود سخت افزاری البته بهبود سخت افزاری و پیشرفت تکنولوژی خیلی خوبه اما تا زمانی ک تاچویز استفادشو از رم و سی پی یو بهینه نکنه ارزشش کمه و باید اول نرم افزار بهینه بشه بعد سخت افزار آپدیت بشه...
    من نه فن اپلم نه فن سام
    گوشیه خودمم نوت ۵ هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی