ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به دادگستری ایالات متحده: آیا دولت می تواند ما را مجبور به آنلاک کردن آیفون ها کند؟

امروز اپل دادخواستی را به مقام ارشد قضایی در سیستم دادگستری ایلات متحده به نام قاضی «جیمز اورنستاین» (James Orenstein) ارسال نموده و درخواست کرده که او در پرونده قضایی تازه ای که درگیرش شده، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

امروز اپل دادخواستی را به مقام ارشد قضایی در سیستم دادگستری ایلات متحده به نام قاضی «جیمز اورنستاین» (James Orenstein) ارسال نموده و درخواست کرده که او در پرونده قضایی تازه ای که درگیرش شده، دخالت کند.

مقامات دولتی تلاش کرده اند اپل را وادار نمایند اطلاعات درون یک آیفون ۵ اس را افشا کند و در همین بین، وکلای اپل از مقام ارشد قضایی درخواست کرده اند که در این پرونده دخالت کرده و نظر قطعی اش را در خصوص پرونده های اینچنینی صادر کرده و بگوید که آیا دولت آمریکا می تواند اپل را مجبور به چنین کاری کند یا خیر.

اما داستان این پرونده از اکتبر ۲۰۱۵ شروع شده، زمانی که فردی به نام «جون فنگ» (Jun Feng) به علت حمل و توزیع مت آمفتامین (شیشه) دستگیر و گناهکار اعلام شد. معمولا در چنین شرایطی، رسیدن به این نقطه از داستان به معنای پایان یافتن آن است.

اما سپس مقامات دولتی تلاش نمودند تا اپل را وادار کنند محتویات iPhone 5s شخص گناهکار را برایشان قابل دسترس نماید. این در حالیست که این شخص آیفون خود را به iOS 8 آپدیت نکرده بود. نسخه هشتم از سیستم عامل iOS با قابلیت رمزگذاری مستحکمی همراه شده است.

این رمزگذاری به نوعیست که حتی خود اپل هم نمی تواند به محتویات آن دسترسی داشته باشد در حالی که نسخه های قدیمی تر نظیر iOS 7، دارای چنین الگوریتمی نبوده اند. موبایل این شخص نیز از iOS 7 بهره برده و در صورتی که این موبایل به iOS 8 بروز رسانی شده بود، مقامات دولتی متوجه می شدند که کاری از دست خود اپل هم ساخته نیست ولی اکنون تلاش می کنند شرکت ساکن کوپرتینو را وادار به گشودن دستگاه یاد شده کنند.

مقامات دولتی همچنان اصرار دارند که اپل باید این آیفون را آنلاک کرده و محتویات موبایل شخص گناهکار را در اختیارشان قرار دهد. اپل در دادخواست اخیرش برای قاضی «جیمز اورنستاین» گفته که همین موضوع باعث از بین رفتن اعتماد کاربران به این برند می شود.

در هر حال اکنون سرنوشت همین پرونده در کنار موارد آتی از این دست، در حال بررسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر خان
    امیر خان | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    همش یه شوی تبلیفاتیه. وقتی امریکا جون مردم خاور میانه براش ذره ای اهمیت نداره و صدها هزار انسان رو کشته و بی سرپرست و بی خانمان کرده، احترام به حریم شخصی برای همچین کشوری خیلی خنده دار بنظر میرسه. اپل هم جزئی از امریکاست و یک تکه از پازل استعمار امریکا.
    این دعواهای زرگری هم فقط یه شوی تبلیغاتیه.

    • mehmet
      mehmet | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

      دمت گرم دقیقا حرف دل منو زدی ، خوشحال شدم بعد از این همه مدت کسی رو دیدم که با فکر باز اینطور کامنت گذاشت

  • محمد
    محمد | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    میشه بگی کجاش بدبخته؟؟ همینان که جونای ملتو نابود میکنن بعد بهش میگی بدبخت؟؟ از کجا معلوم اسم همدستاش و بقیه مواد تو گوشیش نباشه؟ اپل فقط بفکر جیب خودشه وگرنه باید همون اول گوشیو انلاک میکرد تو بودی انلاکش نمیکردی؟؟
    تعصب بزاریم کنار نه اپل ماله باباته نه مایکیو اندی مال بابای من !!

    • گلمراد
      گلمراد | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

      خود تو که اومدی میگی اپل باید گوشی طرف رو باز کنه ,اگه اپل این کار رو بکنه کامنت میدی: امنیت اپل رو هم دیدیم!
      این کار اپل باعث ریشه کن شدن مجرمین نمیشه و فقط باعث دستگیری یه نفر میشه,ولی از اون طرف ضربه محکمی به برندش خورده میشه.بهترین کار اینه که گوشی رو باز نکنه.

  • آریا
    آریا | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    ای بابا این امریکایی ها هم که کاری بلد نیستن بکنن. الکی پای اپل رو وسط کشیدن. متحم میدادن دست پلیس ایران .میبردن اتاق بازجویی کاری میکردن طرف خودش پسورد گوشی که هیچ پسورد همه وسایل هفت جد و آبادش رو با خط نستعلیق و گل و قلب اطرافش رو کاغذ تحویلشون میداد

مطالب پیشنهادی