ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با افزونه جدید آکیلس آواتارهای واقعیت مجازی طبیعی تر صحبت خواهند کرد

حتما فیلم های قدیمی هنگ کنگی که در مورد کنگ فو ساخته می شدند را به یاد دارید؛ آن ویدئو ساخت بسیار ضعیفی داشتند و حتی وقتی صدای کاراکترهایشان قطع می شد دهان هایشان همچنان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

حتما فیلم های قدیمی هنگ کنگی که در مورد کنگ فو ساخته می شدند را به یاد دارید؛ آن ویدئو ساخت بسیار ضعیفی داشتند و حتی وقتی صدای کاراکترهایشان قطع می شد دهان هایشان همچنان در حال حرکت بود.

در هر صورت آن فیلم ها قابل قبول بودند اما آنچه قابل پذیرش نیست آواتارهایی با صورت های سنگی هستند که دیالوگ ها را به بدترین شکل ممکن ادا می کنند و تا آنجا که امکان دارد از قدرت دنیای واقعیت مجازی می کاهند.از همین رو آکیلس تصمیم گرفت نسخه بتای پلاگین موتور بازی یونیتی به نام OVRLipSync را معرفی نماید.

این افزونه به توسعه دهندگان امکان می دهد که حرکات دهان یک آواتار را با صدا یا ورودی میکروفون مورد نظر خود به شکلی طبیعی و بدون دردسر سینک نمایند.

ظاهرا آکیلس بلافاصله بعد از انتشار این خبر صفحه مربوط به OVRLipSync را از سایت خود حذف کرد اما دو توسعه دهنده فرز و چابک توانستند به این ابزار دسترسی پیدا کنند و نشان دهند که ابزار مورد بحث چه قابلیت هایی دارد.

البته نتایج بدست آمده زیاد هم طبیعی نیستند اما برای نرم افزاری که در مرحله بتا قرار دارد چندان هم بد نیست، با این همه، نمی دانیم که در ادامه چه تعداد عنوان واقعیت مجازی از پلاگین جدید بهره خواهند برد؟ احتمالا بیشمار!

این را هم باید توضیح دهیم که موارد مصرف احتمالی برای این افزونه فراتر از طبیعی جلوه دادن کاراکترهایی خواهد که کنترلشان از دستان گیمر خارج است. در حال حاضر آکیلس مشغول کار روی تجربیات واقعیت مجازی مشترک با پلتفرم آکیلس سوشال است.

از همین رو، انتظار می رود که به زودی این چت روم های واقعیت مجازی مملو از آواتارهای کارتونی شوند که پیشتر در رمان های علمی و تخیلی با موضوعات سایبری به ما وعده داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    واقعا فوق العادست
    دیگه حرف اخرو در واقعیت مجازی زد ماکروسافت

مطالب پیشنهادی