ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارپا به زودی کشتی ربات بدون سرنشین خود را رونمایی می کند

بنابر گفته Arati Prabhakar مدیر دارپا که در یک میزگرد رسانه ای حضور یافته بود، این آژانس در نظر دارد اوایل فروردین ماه (آوریل) کشتی ربات خودکار خود را رونمایی کند. این کشتی ربات در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بنابر گفته Arati Prabhakar مدیر دارپا که در یک میزگرد رسانه ای حضور یافته بود، این آژانس در نظر دارد اوایل فروردین ماه (آوریل) کشتی ربات خودکار خود را رونمایی کند.

این کشتی ربات در اصل همان شکارچی زیردریایی است که Leidos (شرکت پیمانکار دفاعی) فرایند ساختنش را در سال 2014 میلادی آغاز کرد و قرار است هدایت آن توسط همان نرم افزاری صورت بگیرد که احتمالا شما نیز چند سال پیش در توسعه اش مشارکت نموده اید (چندی پیش این سازمان طی از علاقمندان درخواست کرد که در پروسه توسعه نرم افزار کنترلی این ربات مشارکت نمایند).

این ربات به اختصار ACTUV خوانده می شود که به معنای کشتی بدون سرنشین ضد زیردریایی است و حدودا چهل متر طول و 127006 کیلوگرم وزن دارد.

این کشتی ربات به گونه ای طراحی شده که کاملا خودکار عمل نماید چراکه به این ترتیب به میزان زیادی در هزینه های این سازمان صرفه جویی خواهد کرد. براساس جزئیات منتشر شده قبلی از سوی دارپا، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا قرار است که با استفاده از اجسام شناور سونار مسیر حرکت این ربات را مشخص نمایند.

بعد از این مرحله، کشتی کنترل حرکت را در دست خواهد گرفت و از طریق سونار دوربرد /کوتاه برد زیردریایی های پنهان کار دیزلی-الکتریکی را ردیابی خواهد کرد و برای ماه ها آنها را دنبال می کند.

این ربات علاوه بر شکار زیردریایی ها می تواند کار مراقبت و حتی تحویل آذوقه و بار به دیگر کشتی ها را هم انجام دهد و بستر دریا را مین روبی کند.

بعد از رونمایی و معرفی ACTUV در پورتلند اورگان این آژانس در نظر دارد که توانمندی های دوربرد آن را ظرف یک بازه زمانی 18 ماهه به نمایش بگذارد. البته این تمام چیزی نیست که مدیر دارپا در جریان نشست رسانه ای خود اعلام کرد. وی همچنین از تامین بودجه این پروژه و تعدادی طرح دیگر در سال 2017 خبر داد که در آن میان می توان به راه اندازی 100 ماهواره در یک بازه زمانی 10 روزه اشاره نمود که قرار است با استفاده از فضاپیمای چند بار مصرف XS-1 انجام گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی