ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در حال نتیجه گرفتن از حضور خود در پلتفرم اندروید است

در حال حاضر بیش از ۷۰  تولید کننده تلفن هوشمند اندرویدی اپلیکیشن مربوط به سرویس های مایکروسافت را در موبایل های خود به شکل پیش فرض قرار می دهند و این در حالیست که در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

در حال حاضر بیش از ۷۰  تولید کننده تلفن هوشمند اندرویدی اپلیکیشن مربوط به سرویس های مایکروسافت را در موبایل های خود به شکل پیش فرض قرار می دهند و این در حالیست که در ماه مه سال گذشته میلادی تعداد همین شرکت ها ۲۰ عدد بود.

در بلاگ رسمی مایکروسافت، آقای «نیک پارکر»‌ (Nick Parker)، یکی از مدیران شرکت ساکن ردموند که مسئول روابط با تولید کنندگان موبایل های هوشمند در سایر شرکت هاست می گوید:‌ «مایکروسافت اخیرا به سختی تلاش نموده تا قلب و ذهن همکاران تجاری و مشتریان را به سوی محصولات این شرکت متمایل سازد.»

وی در همان نوشته خبر می دهد که ۷۴ شرکت، سرویس های مایکروسافت را به شکل پیش فرض در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد. این شرکت ها که می توان در میان آنها نام هایی نظیر ایسر، ال جی، سامسونگ و سونی را دید، به زودی محصولات خود را با سرویس های مایکروسافت همراه خواهند کرد.

Satya-Nadella

این سرویس ها شامل ورد، اکسل، پاورپوینت، اوت لوک، وان نوت، وان درایو و اسکایپ می شوند و به همین شکل، سرویس های مایکروسافت به دست میلیون ها کاربر همین گجت های هوشمند خواهد رسید.

این مسئله برای مایکروسافت یک موفقیت بزرگ به شمار رفته و باعث می شود تا شکست هایی که اهالی ردموند در زمینه توسعه سیستم عامل موبایلی خوردند، کم رنگ تر شود. اگر به خاطر داشته باشید در اویل ماه جاری گفته شد که به طور کلی از ابتدای عمر ویندوز فون تا کنون، ۱۱۰ میلیون موبایل مبتنی بر این سیستم عامل به فروش رسیده در حالی که در همین دوره، ۴.۵ میلیارد موبایل اندرویدی و مبتی بر iOS از سوی مشتریان خریداری شده.

251582-satyanadella2

آقای پارکر خاطر نشان می کند که آوردن آفیس به موبایل های اندرویدی، بخشی از استراتژی مایکروسافت بوده و این شرکت می کوشد تا سرویس های خود را در همه ابزارها در اختیار افراد قرار دهد. وی همچنین بیان می کند که اضافه کردن سرویس های مایکروسافت در موبایل های اندرویدی، برای سازندگان در آینده درآمدهایی به همراه خواهد داشت، هرچند که توضیح بیشتری در خصوص منبع این درآمدها ارائه نشده است.

مایکروسافت در گزارش مالی مرتبط با سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که ۳۴۰ میلیون کاربر iOS و اندروید از آفیس بهره گرفته اند در حالی که اسکایپ به طور کلی ۹۰۰ میلیون کاربر داشته. در حال حاضر تحلیلگران در خصوص رویکرد جدید مایکروسافت نسبت به سرویس هایش بازخوردی مثبت از خود بروز داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehdi
    Mehdi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    به نظرم مایکروسافت باید بخش ویندوز فونشو تعطیل کنه
    وقتی داره از طریق اندروید پول در میاره چه نیازی به سیستم عامل خودش هست؟!
    فقط داره از پلتفرم خودش ضرر میبینه اگه من جای آقای نادلا بودم در ویندوز فونو تخته میکردم چون دارم از پلتفرم رقیبم نهایت استفاده رو میکنم!

مطالب پیشنهادی