ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 5se چه درآمدی برای اپل به ارمغان می آورد؟

چند روز پیش وب سایت 9To5Mac مقاله ای منتشر کرد و خبر داد که اپل تصمیم دارد آیفون جدید و ۴ اینچی خود را در ۱۵ مارس - ۲۵ اسنفد رونمایی کند. از آخرین باری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

چند روز پیش وب سایت 9To5Mac مقاله ای منتشر کرد و خبر داد که اپل تصمیم دارد آیفون جدید و ۴ اینچی خود را در ۱۵ مارس - ۲۵ اسنفد رونمایی کند.

از آخرین باری که اپل یک آیفون ۴ اینچی معرفی کرد بیش از ۲ سال و نیم سپری می شود و اکنون منابع مختلف خبر می دهند که این شرکت از چیپست A9 و چیپ M9 در این محصول استفاده خواهد کرد.

حال «استیو ملونویچ» (Steve Milunovich)، تحلیلگر ارشد موسسه آماری UBS برآورد می کند که اپل در سال مالی ۲۰۱۵ قادر بوده ۴۶.۶ میلیون آیفون 5c و 5s به فروش برساند و این در حالیست که در سال پیش، شرکت مورد بحث به طور کلی ۲۳۱.۲ میلیون آیفون به فروش رسانده. این رقم، تقریبا ۲۰ درصد از فروش کل آیفون در سال گذشته بوده است.

همین تحلیلگر باور دارد که دو آیفون ۴ اینچی و قدیمی تر یاد شده می توانند ۴ درصد از فروش کل تلفن های هوشمند توسعه یافته از سوی اپل را در دست گیرد. او خبر می دهد که اپل در سال مالی ۲۰۱۶ قادر به فروش ۸.۶ میلیون عدد از آیفون های ۴ اینچی و قدیمی خود خواهد بود.

در حال حاضر آیفون 5s نسخه ۱۶ گیگابایتی در آمریکا با مبلغ ۴۵۰ دلار فروخته می شود و این تحلیلگر باور دارد با قیمت بین ۴۵۰ الی ۵۰۰ دلار برای آیفون ۴ اینچی جدید، شرکت ساکن کوپرتیو می تواند بازارهای جدیدی نظیر «هند» را بیشتر از پیش به آیفون مشتاق کند. از سوی دیگر همین قیمت، به اپل کمک خواهد کرد تا بتواند دوباره شرایط بهتری در کشور چین پیدا کند.

4-inch-iphone-6-style-model-w600

در نهایت ملونویچ می گوید که اپل می تواند در سال مالی ۲۰۱۶، تعداد ۳۰ میلیون آیفون 5SE را به شکل جهانی به فروش برساند. وی همچنین باور دارد که شرکت یاد شده می تواند ۵ میلیون آیفون ۶ به فروش رسانده و درآمدی ۳ میلیارد دلاری از آن داشته باشد.

این در حالیست که درآمد شرکت مذکور از آیفون ۴ اینچی جدید برابر با ۷.۸ میلیارد دلار خواهد بود که از این مبلغ، ۱.۹۵ میلیارد دلار سود علمیاتی است. با کسر مالیات و سایر هزینه ها، می توان گفت که سود خالص اپل از آیفون 5se به ۱.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اشکان
    اشکان | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    واقعا اینکه قیمتش ارزونتره ملاکم نیست، سایزشه که باعث میشه من 100% خریدار این محصول باشم (البته به شرطی که فقط یه 5S فیس لیفت نباشه و حداقل یه چیزی بین 6 و 6S چهار اینچی باشه).

مطالب پیشنهادی