ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رنگ جدید خودروی هیبریدی تویوتا پریوس به فناوری کاهش گرما مجهز شده

پریوس (Prius) خودروی الکترونیکی دوگانه ای است که توسط کمپانی شناخته شده ی تویوتا تولید و عرضه شده و یکی از  هیبریدی های پرچمدار شرکت ژاپنی مورد بحث محسوب می گردد. اما این ماشین همیشه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

پریوس (Prius) خودروی الکترونیکی دوگانه ای است که توسط کمپانی شناخته شده ی تویوتا تولید و عرضه شده و یکی از  هیبریدی های پرچمدار شرکت ژاپنی مورد بحث محسوب می گردد. اما این ماشین همیشه طراحی عجیب و غریبی داشته و هر نسلی که به آن اضافه می گردد، طراحی اش نیز غیرمعمول تر می شود. حالا این بار علاوه بر شمایل ظاهری، رنگ غیرمعمولی نیز برایش در نظر گرفته شده.

تصویری که در بالای این مطلب مشاهده می نمائید، یک پریوس فسفری را نشان می دهد که رنگ بسیار خاصی دارد. دلیل این خاص بودن هم این اعلام گشته که تویوتا مواد کربن سیاه که در بیشتر رنگ ها موجود است را حذف و آنها را با اکسید تیتانیوم جایگزین نموده و به موجب آن باعث شده تا جذب نور خورشید توسط بدنه ی ماشین تا اندازه زیادی کاهش یابد و اشعه های آفتاب از سطح خودرو منعکس گردند و تویوتا این ویژگی را Thermo-Tect نامگذاری نموده.

در نتیجه این امر، خودرو کمتر داغ می شود و متعاقبا نیاز به تهویه هوا نیز در آن کاهش خواهد یافت و در آخر، سوخت کمتری مصرف خواهد گشت.

رنگ سفید نیز همین قابلیت را دارد اما تویوتا اعتقاد دارد رنگ های ترمو-تکت (Thermo-Tect) تولیدی آنها دو برابر بهتر از رنگ سفید عمل می کنند.

اگر رنگ فسفری این خودرو را دوست ندارید باید بگوئیم که خودروساز ژاپنی مورد بحث هیچ گزینه ی دیگری برای آن ارائه نداده و مشتاقان این ماشین مجبور به خرید همین نسخه هستند. رنگ فسفری ذکر شده به صورت یک آپشن جداگانه به علاقه مندان عرضه می شود و آنها می بایست برای این آپشن هزینه ای ۳۸۱ دلاری را بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    خیلی جالبه

  • samenta
    samenta | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴


    عجب ماشینی

مطالب پیشنهادی