ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زلزله تایوان روند تولید و اهداف TSMC را تحت تاثیر خود قرار داده

در روز شنبه 17 بهمن ماه زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر در جنوب تایوان روی داد و خسارت های بسیاری به بار آورد. پیرو همین فاجعه طبیعی، شرکت صنایع نیمه هادی تایوان که ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

در روز شنبه 17 بهمن ماه زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر در جنوب تایوان روی داد و خسارت های بسیاری به بار آورد. پیرو همین فاجعه طبیعی، شرکت صنایع نیمه هادی تایوان که به اختصار به TSMC موسوم است نیز دچار آسیب های جدی شد.

شرکت یاد شده که همه تلاش خود را می کرد تا 100 درصد تولیدات چیپست اپل را به دست بگیرد، به موجب این زلزله با مشکلات بزرگی روبه رو گشته و از اهداف و چشم اندازهای خود دور افتاده است. دلیل آن نیز اشتباه محاسباتی آنها از میزان خسارت های ناشی از زمین لرزه بوده به طوری که برآورد اولیه شان از این آسیب ها بسیار کمتر از آن چیزی بوده که در حال حاضر مشخص شده و باید گفت، این مسئله تاثیر منفی روی تولیدات این کارخانه در سه ماهه نخست سال جاری خواهد گذاشت.

پس از رخ دادن این زمین لرزه، TSMC اعلام نموده بود خسارت ناشی از آن روی دستگاه های تولید تراشه و قطعات زیاد نبوده و شاید فقط یک درصد روی روند تولید و عرضه تاثیر بگذارد اما پس از محاسبات دقیق مشخص شد اوضاع بسیار بدتر از آنچه تصور می کردند، است.

البته جا دارد اشاره نمائیم که تعمیر و راه اندازی دوباره ی دستگاه های آسیب دیده چندان طول نمی کشد و در عرض 48 ساعت می توان دوباره از آنها استفاده نمود. اما همین وقفه ی ظاهرا کوتاه موجب می گردد تا شرکت تایوانی مورد بحث نتواند به هدف مالی 5.9 تا 6 میلیارد دلاری خود در سه ماهه اول سال 2016 میلادی دست پیدا نماید.

برای شرکتی همانند TSMC که مصرانه و با تمام وجود تلاش می کندتا اعتماد شرکت های بزرگی همانند اهالی کوپرتینو را به خود جلب نماید و به موجب آن چرخه ی تولید چیپست های آنها را به طور کامل به خود اختصاص دهد، چنین رویدادی بسیار ناراحت کننده به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    یه کوچولو ضرر به جایی بر نمیخوره تیترو خوندم قلبم گرفت فکر کردم نابود شد

  • سیاوش
    سیاوش | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    اینام باید دقت میکردن

  • پارسا
    پارسا | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    این خا جیا خیلی با حالن ، ۴۸ وقفه تو کارشون افتاده میگن از اهدافشون عقب میوفتن ، اونوقت ما . . . .

مطالب پیشنهادی