ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Mattel از یک چاپگر سه بعدی ۳۰۰ دلاری برای پرینت اسباب بازی کودکان پرده برداشت

به تازگی یک نمایشگاه اسباب بازی در شهر نیویورک برگزار شد و بی راه نیست اگر محصول جدید کمپانی مطرح Mattel را ستاره درخشان این نمایشگاه بنامیم. کمپانی فوق که یکی از نام های مطرح در صنعت تولید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

به تازگی یک نمایشگاه اسباب بازی در شهر نیویورک برگزار شد و بی راه نیست اگر محصول جدید کمپانی مطرح Mattel را ستاره درخشان این نمایشگاه بنامیم.

کمپانی فوق که یکی از نام های مطرح در صنعت تولید پرینترهای سه بعدی به شمار می رود، با همکاری شرکت نرم افزاری Autodesk (که در زمینه تولید نرم افزاهای طراحی سه بعدی فعالیت می کند)، اقدام به تولید یک پرینتر سه بعدی ارزان قیمت با نام Thingmaker 3D کرده است. این پرینتر سه بعدی که تنها ۲۹۹ دلار قیمت دارد، می تواند انواع اسباب بازی را برای کودکان چاپ نماید.

ماده اولیه مورد نیاز دستگاه Plastigoop نامیده می شود که متریالی مناسب و بهداشتی جهت تولید اسباب بازی هاست. Thingmaker 3D می تواند اجزای مختلف یک اسباب بازی را به نوعی پرینت نماید که قابلیت سرهم کردن و بازکردن مکرر را داشته باشند.

البته محصول جدید Mattel تنها پرینتر سه بعدی در این رده قیمتی نیست. پیش از نیز کمپانی XYZprinting محصولی با عنوان Da Vinci Jr. 1.0 را به بازار عرضه کرده که آن هم چاپگری مناسب منازل و مدارس است و قیمتی برابر با ۳۳۰ دلار دارد.

جهت پرینت سه بعدی در Thingmaker 3D نرم افزار خاصی در پلتفرم های اندروید و iOS طراحی شده که کاربر می تواند با استفاده از آن، اسباب بازی مورد نظر خود را با به هم چسباندن تکه های دلخواه از پیش طراحی شده بسازد. دیتابیس این نرم افزار مملو از طرح های متنوع برای سرهم کردن قطعات مختلف اسباب بازی هاست.

طبق گفته شرکت سازنده، این نرم افزار قابلیت کار با سایر پرینترهای سه بعدی را نیز داراست. به نظر می رسد شرکت یاد شده به دنبال ایجاد بازار فروشی برای طرح های آماده، خاص و سفارشی خود جهت چاپ در تمام پرینترهای سه بعدی است. پیش فروش Thingmaker 3D در سایت آمازون آغاز شده و خریداران، این محصول را تا پاییز امسال دریافت می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    و باز هم در آمریکا
    عالیه کشور مهد تکنولوژی و فناوری
    حرف نداره ، فوق العادست

مطالب پیشنهادی