ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزارهای مبتنی بر فناوری بلوتوث در آینده نزدیک از امکان اتصال مستقیم به اینترنت برخوردار خواهد بود

هرچند بخش های زیادی از عملکرد ابزارهای هوشمند خانگی به فناوری بلوتوث متکی است، اما این فناوری از نقطه ضعفی نیز برخوردار است که در نتیجه نمی تواند همه بخش های مورد نیاز را پوشش ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

هرچند بخش های زیادی از عملکرد ابزارهای هوشمند خانگی به فناوری بلوتوث متکی است، اما این فناوری از نقطه ضعفی نیز برخوردار است که در نتیجه نمی تواند همه بخش های مورد نیاز را پوشش دهد، از جمله اینکه همه چنین گجت هایی برای اتصال به اینترنت نیاز به یک ابزار جانبی دارند تا امکان کنترلشان از فاصله نیز امکان پذیر باشد (خصوصیتی که بخش مهمی از هوشمند بودن ابزار به آن وابسته است).

اکنون موسسه استاندارد بلوتوث وارد عمل شده و برای رفع چنین نقطعه ضعفی، از معماری تازه فناوری خود با قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت بدون نیاز به ابزارهای موبایل پرده برداشته است. با وجود چنین قابلیتی، برای مثال امکان روشن کردن سیستم تهویه پیش از ورود به منزل امکان پذیر می گردد، آن هم بدون نیاز به انجام مراحل اضافی برای متصل کردن دستگاه به اینترنت.

البته توجه داشته باشید که روی آوردن سازندگان به استفاده از این معماری تازه و مشاهده آن در محصولات مدتی به طول خواهد انجامید، در نتیجه نمی توان انتظار داشت که در روزهای آینده ابزارهای هوشمند خانگی قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را به دست آورند.

در پایان لازم است بدانید که اضافه شدن امکان اتصال مستقیم به اینترنت در ادامه روندی است که بلوتوث در مدت اخیر طی کرده تا موقعیت خود را بین ابزارهای هوشمند خانگی تثبیت کرده و سهم خود را از این بازار افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    من سه سال پیش از بلوتوث برای متصل شدن به نت استفاده میکردم

مطالب پیشنهادی