ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوستالژی: موتورولا فیلیپ اوت موبایلی که قصد داشت با طراحی متفاوت اش جانی دوباره به دنیای اسمارت فون ها بخشد

در سال 2010 میلادی به نظر می رسید که تمامی موبایل های اندرویدی از هر دو لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری شبیه هم هستند و تنوع خاصی در میان آنها به چشم نمی خورد. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

در سال 2010 میلادی به نظر می رسید که تمامی موبایل های اندرویدی از هر دو لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری شبیه هم هستند و تنوع خاصی در میان آنها به چشم نمی خورد. تا اینکه موتورولا دروید با اندروید 2.0 و صفحه کلید کشوئی آمد تا تغییری در این بازار ایجاد نماید. پس از آن نیز نکسوس وان با بدنه بسیار باریکی که داشت جانی دوباره به موبایل های اندرویدی بخشید.

شرکت تایوانی HTC نیز به پیروی از این موجِ تحول، اسمارت فون Droid Incredible خود را معرفی کرد که یک برآمدگی کوچک و کمی عجیب در بخش پشتی بدنه ی خود داشت.

پس از ارائه همه ی این مدل ها، شرکت موتورولا دوباره به سراغ ایده پردازی رفته و این بار نسل جوان را هدف طراحی های خود قرار دارد و نتیجه ی آن نیز تولید و عرضه یک موبایل کوچک مربعی شکل به نام Flipout بود که با تمامی اسمارت فون های موجود در بازار بسیار فرق داشت.

این دستگاه با یک صفحه کلید QWERTY در زیر صفحه نمایش 2.8 اینچی همراه است که با چرخاندن نمایشگر پدیدار می گردد و می توان با آن تایپ نمود. صفحه نمایش دستگاه نیز رزولوشن 240×320 و تراکم تصویر 143 پیکسل در هر اینچ دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به باتری 1170 میلی آمپر ساعتی، اندروید 2.1، چیپست تک هسته ای TI OMAP 3410 با فرکانس 720 مگاهرتز، پردازنده گرافیکی PowerVR SGX530 و 512 مگابایت رم و 512 مگابایت رام اشاره نمود.

همچنین جالب است بدانید این دیوایس کوچک یک دوربین 3 مگاپیکسلی نیز در بخش پشتی خود دارد.

Motorola-FLIPOUT-US-1-w600

قیمت اسمارت فون مورد بحث در زمان عرضه یعنی حدود 6 سال پیش، 79.99 دلار بود و به واسطه آن موتورولا یک فرم فکتور جدید به دنیای موبایل ها اضافه نمود که سال ها بعد، نوکیا از آن استقبال کرده و اسمارت فون 7705 Twist خود را مشابه فلیپ اوت طراحی و روانه بازار نمود.

اما در حال حاضر که همه موبایل ها نمایشگرهای بزرگ دارند دیگر چنین محصولاتی را شاهد نیستیم و شاید کاربران نیز به استفاده از چنین مدل هایی تمایل چندانی نداشته باشند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تصور می کنید در دنیای کنونی موبایل ها جای چنین طراحی های خالیست یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی