ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دامنه مشترک اکس باکس و استیم به ثبت رسید

در E3 2015، مایکروسافت و والو همکاری مشترک شان را اعلام کردند. پیش از آن نیز فیل اسپنسر در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت اشاراتی به تعامل استیم، بزرگترین شبکه مجازی پی سی گیمرها با ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

در E3 2015، مایکروسافت و والو همکاری مشترک شان را اعلام کردند. پیش از آن نیز فیل اسپنسر در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت اشاراتی به تعامل استیم، بزرگترین شبکه مجازی پی سی گیمرها با ویندوز 10 داشت اما تا پیش از اعلام عرضه کوانتوم بریک روی پی سی، کسی مشتاق شنیدن جزئیات بیشتر این قرار داد نشده بود.

بنابر اظهارات مقامات بلندپایه ی مایکروسافت، کوانتوم بریک و احتمالا دیگر بازی های انحصاری مایکروسافت برای اکس باکس وان و ویندوز 10، هیچگاه روی استیم منتشر نخواهند شد و علاقه مندان فقط باید از طریق فروشگاه ویندوز 10 نسبت به خرید آن ها اقدام کنند.

این خبر خشم جامعه چند ده میلیونی استیم را برانگیخت. استیم حالا خانه ی پی سی گیمرها شده و هیچ قدرتی نمی تواند این مسئله را دست کم به این زودی تغییر دهد. با این حال، اخیرا دامنه ای تحت عنوان Xbox.Steampowered.com به ثبت رسیده که توجه بسیاری بر می انگیزد.

به طور عادی، Steampowered.com شما را به فروشگاه استیم منتقل می کند اما این زیر دامنه ی جدید چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ آیا ردموندی ها قصد دارند به جای ساخت رقیبی جدید برای استیم، از قدرتش برای قوی تر کردن ویندوز 10 بهره بگیرند؟

احتمالا از این طریق، اکس باکس لایو به گونه ای با استیم ارتباط خواهد یافت و شاهد یکپارچه سازی کاربران اکس باکس و ویندوز 10 تحت پرچم استیم روی پی سی خواهیم بود. هنوز البته برای قضاوت زود است و باید بیشتر منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی