ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجله فامیتسو می گوید که 66 درصد از بازی سازان امیدی به فراگیر شدن واقعیت مجازی ندارند

پیش بینی موفقیت یا عدم موفقیت واقعیت مجازی، تقریبا از توان هر تحلیلگری خارج است و هیچکس دقیقا مطمئن نیست که مخاطبان و بازیسازان چه عکس العملی نسبت به موج اول هدست های این تکنولوژی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

پیش بینی موفقیت یا عدم موفقیت واقعیت مجازی، تقریبا از توان هر تحلیلگری خارج است و هیچکس دقیقا مطمئن نیست که مخاطبان و بازیسازان چه عکس العملی نسبت به موج اول هدست های این تکنولوژی نشان خواهند داد.

مجله ژاپنی و شهیر فامیتسو به تازگی در شماره اخیر خود، یک نظرسنجی جالب درباره واقعیت مجازی به عمل آورده است که از میزان علاقه بازیسازان و مخاطبان نسبت به این تکنولوژی حکایت دارد. یک بخش از نظرسنجی به پرسش سوالات از 25 توسعه دهنده تعلق دارد و بخش دیگر براساس نظر خوانندگان مجله به دست آمده است.

نخست به آمار به دست آمده از منظر توسعه دهندگان پرداخته می شود:

آیا علاقه ای به واقعیت مجازی دارید؟

  • بله - 94 درصد
  • خیر - 6 درصد

آیا برای واقعیت مجازی بازی می سازید یا روی آن مطالعه می کنید؟

  • بله - 67 درصد
  • خیر - 22 درصد
  • بدون نظر - 6 درصد

آیا در آینده عنوانی برای واقعیت مجازی عرضه می کنید؟

  • درباره آن فکر می کنم - 61 درصد
  • خیر - 22 درصد
  • بله - 11 درصد
  • بدون نظر - 6 درصد

درباره قیمت 600 دلاری هدست آکیلس ریفت چه نظری دارید؟

  • گران است - 88 درصد
  • بدون نظر - 12 درصد

انتظار دارید قیمت هدست واقعیت مجازی پلی استیشن چقدر باشد؟

  • 441 الی 529 دلار - 11 درصد
  • 353 الی 441 دلار - 6 درصد
  • 246 الی 353 دلار - 27 درصد
  • 176 الی 246 دلار - 17 درصد
  • بدون نظر - 17 درصد

فکر می کنید که واقعیت مجازی در صنعت گیمینگ فراگیر خواهد شد؟

  • بله - 33 درصد
  • خیر - 66 درصد

به نظر شما مهم ترین عامل در جذب مخاطبان به واقعیت مجازی چیست؟

  • محتوای سازگار - 37 درصد
  • قیمت - 26 درصد
  • محیط گیم پلی - 18 درصد
  • تبلیغات - 7 درصد
  • سایر - 7 درصد
  • قدرت سخت افزاری - 7 درصد

در ادامه نیز نظر خوانندگان مجله فامیتسو درباره واقعیت مجازی پرسیده شده است که البته برخی از آن ها کاملا مشابه سوالات توسعه دهندگان است و آمار جالبی به همراه می آورد:

تا به امروز واقعیت مجازی را تجربه کرده اید؟

  • بله - 20 درصد
  • خیر - 80 درصد

آیا آکیلس ریفت را خریداری می کنید؟

  • بله - 8 درصد
  • خیر - 65 درصد
  • درباره آن فکر می کنم - 27 درصد

نظر شما درباره قیمت 736 دلاری آکیلس ریفت [با در نظرگیری هزینه ارسال آن] چیست؟

  • گران است - 86 درصد
  • ارزش قیمت اش را دارد - 13 درصد
  • ارزان است - 1 درصد

به ترتیب اولویت ترجیح می دهید که کدام سبک از بازی ها را روی واقعیت مجازی تجربه کنید؟

  1. ماجرایی
  2. اول شخص یا سوم شخص
  3. نقش آفرینی
  4. اکشن
  5. مسابقه ای
  6. شبیه ساز
  7. شوتر
  8. ورزشی
  9. سایر
  10. مبارزه ای

انتظار دارید قیمت هدست پلی استیشن چقدر باشد؟

  • 88 الی 176 دلار - 13 درصد
  • 176 الی 264 دلار - 24 درصد
  • 264 الی 353 دلار - 25 درصد
  • 353 الی 441 دلار - 23 درصد
  • 441 الی 529 دلار - 10 درصد
  • 529 الی 618 دلار - 3 درصد
  • 618 الی 706 دلار - 1 درصد
  • بیشتر از 883 دلار - 1 درصد

فکر می کنید که واقعیت مجازی در صنعت گیمینگ فراگیر خواهد شد؟

  • بله - 33 درصد
  • خیر - 67 درصد

به نظر شما مهم ترین عامل در جذب مخاطبان به واقعیت مجازی چیست؟

  • محتوای سازگار - 33 درصد
  • قیمت - 29 درصد
  • تبلیغات - 14 درصد
  • محیط گیم پلی - 11 درصد
  • قدرت سخت افزاری - 7 درصد
  • سایر - 6 درصد

نتیجه این نظرسنجی از آن جهت قابل توجه است که هم توسعه دهندگان و هم گیمرها معتقدند واقعیت مجازی چندان در صنعت گیمینگ فراگیر نخواهد شد و انقلابی جدید به راه نخواهد انداخت. اواخر امسال بالاخره هدست های واقعیت مجازی مختلف، به بازار عرضه می شوند، هرچند که هم توسعه دهندگان و هم مخاطبان، هنوز نسبت به بهره گیری از تکنولوژی آن ها شک دارند.

با این همه، تا به امروز تمام هدست ها، از آکیلس ریفت گرفته تا اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر، عملکردی درخور توجه از خود به نمایش گذاشته اندو البته از بازی های معرفی شده برای آن ها نیز نمی توان گذشت. شکی نیست که اگر ناشران این هدست ها و نیز تیم های بازیسازی دست به دست یکدیگر داده و بازی هایی ارزشمند تولید کنند، مردم نظر خود را تغییر می دهند و آن ها را تهیه می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mamali
    mamali | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    واقعیت مجازی بدون واقعیت افزوده واقعا خیلی چشمگیر نیست تو همین کشور خودمون چقدر بودن شرکتایی که سمتش رفتنو شکست خوردن البته شرکتایی مثل سروش مهر واقعا استثنا بودن اونم به خاطر این بود که از اول سوار این موج بودن...

  • شهریار
    شهریار | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    دیگه وضعش بدتر از ایکس باکس نسل یک که نمیشه

مطالب پیشنهادی