ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پورشه در یک قدمی تسلا؛ صرف بودجه 1.12 میلیارد دلاری برای تسریع تولید خودروی میشن ای

شاید پورشه برنامه ای برای ساخت ماشین های خودران نداشته باشد اما تمام توانش را به کار گرفته تا یک خودروی الکتریکی را توسعه دهد. براساس گزارشی که به تازگی از سوی رویترز منتشر گردیده، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

شاید پورشه برنامه ای برای ساخت ماشین های خودران نداشته باشد اما تمام توانش را به کار گرفته تا یک خودروی الکتریکی را توسعه دهد. براساس گزارشی که به تازگی از سوی رویترز منتشر گردیده، این خودروساز آلمانی اخیرا اعلام نموده که قصد دارد ظرف سال های آتی حدودا 1.12 میلیارد دلار را صرفه به روز رسانی و تجهیز کارخانجات تولیدی خود کرده و مسیر را برای تولید اتومبیل Mission E هموار نماید.

این شرکت در عین حال از برنامه های خود برای ایجاد حدودا هزار شغل جدید خبر داد تا از این طریق برنامه هایش برای ساخت خودروهای الکتریکی را به بار بنشاند.

پورشه که دیرتر از دیگر شرکت ها به مقوله خودروهای الکتریکی علاقمند شده است در سپتامبر گذشته از طرح ها و برنامه های خود برای ورود به بازاری خبر داد که در حال حاضر تحت تسلط تسلاست.

برنامه های این خودروساز آلمانی حول محور مدل مفهومی میشن ای قرار دارند؛ ماشینی با 600 اسب بخار قدرت، شتاب بالا، برد حدودی پانصد کیلومتر با هر بار شارژ و شارژ سریع در بازه زمانی 15 دقیقه ای.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی های انجام شده صورت بگیرد، پورشه امیدوار است که میشن ای را تا سال 2020 میلادی در سطح خیابان ها به حرکت درآورد.

ولفگانگ پورشه رئیس هیئت مدیره این کمپانی چند ماه پیش گفت: ما با میشن ای به صورت واضح آینده برند خود را به تصویر بکشیم. او در ادامه گفت: حتی در دنیای متغیر وسایل نقلیه موتوری، پورشه با تولید این ماشین اسپورت جایگاه خود را در میان برترین های جهانی حفظ خواهد کرد.

این شرکت در نظر دارد که در کنار نسخه تمام الکتریکی میشن ای یک مدل هیبریدی از پورشه 911 را حداکثر تا سال 2018 میلادی عرضه نماید.

اما تسلا نیز دست روی دست نگذاشته است و برای نمونه تولید مدل اکس خود را افزایش داده، ساخت و ساز گیگافکتوری را با جدیت دنبال می کند و به زودی از خودروی مدل 3 خود که مدتهاست مشتری ها بی صبرانه انتظارش را می کشند رونمایی خواهد کرد.

گزارشات اخیر همچنین نشان میدهند که قیمت 35 هزار دلاری تبلیغ شده برای مدل 3 احتمالا به رقم 25 هزار دلار نزدیک خواهد شد البته اگر دولت مشوق های لازم را در اختیار این شرکت قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • من
    من | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    "...میلیارد دلار را صرفه به روز رسانی و تجهیز کارخانجات تولیدی..."
    کلمه "صرفه" باید بصورت "صرف" نوشته بشه؛

    • ?
      ? | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      ?

  • Carrera
    Carrera | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    ببخشيد تسلا الان خيلي وقته كه داره مدلهاي الكتريكي توليد ميكنه و ميفرمايين كه Porsche تا 2020 اميدواراست كه خودروهاي الكتريكيشو بحركت دراورد
    درست! ?
    حالا يكي بمن بگه کجاش در یک قدمی تسلا س؟!

مطالب پیشنهادی