ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جاده ابریشم بار دیگر احیا می شود؛ نخستین قطار تجاری امروز از چین به ایران رسید

نخستین قطار مملو از کالا امروز از چین به ایران رسید تا بار دیگر مسیر بازرگانی جاده ابریشم را زنده کرده و پتانسیل های اقتصادی پیش روی تهران را از زمان برداشته شدن تحریم های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

نخستین قطار مملو از کالا امروز از چین به ایران رسید تا بار دیگر مسیر بازرگانی جاده ابریشم را زنده کرده و پتانسیل های اقتصادی پیش روی تهران را از زمان برداشته شدن تحریم های بین المللی پر رنگ تر نماید.

محسن پورسید آقایی رئیس شرکت راه آهن ایران در این باره گفت: این سفر 9500 کیلومتری که از شرق ژجیانگ آغاز می گردد، حدودا 14 روز به طول می انجامد که 30 روز از سفر دریایی معمول از شانگهای به بندرعباس کوتاه تر است.

البته لازم است یادآور شویم که تهران مقصد نهایی این قطار نیست. براساس اعلام آقایی، طرح اصلی این است که مسیر حرکت این قطار به اروپا کشیده شود و از این طریق پول بیشتری به خاطر تردد قطارها عاید ایران شود.

بنابر گزارش بلومبرگ ایران اخیرا نخستین محموله نفت خام خود را از طریق کشتی به اروپا فرستاده است و پیش بینی می گردد که با احداث این خط آهن، تبادلات میان کشورمان و اروپا وارد فاز جدیدی شود.

گفتنی است که چین یکی از معدود قدرت های جهانی به شمار می رود که ایران را تحریم نکرد و در سال های اخیر بیش از یک سوم تجارت خارجی ایران با این کشور انجام گرفت که حالا اصلی ترین مشتری نفت کشور نیز محسوب می گردد.

یکی از سخنگویان شرکت راه آهن ایران در گفتگو با خبرگذاری فرانسه اعلام نمود که در آینده، قطارها با تناوب بیشتری از چین به ایران سفر خواهند کرد و در ابتدا این پروسه به صورت ماهی یک بار انجام شده و سپس افزایش می یابد. گفتنی است که نمایندگان این دو کشور ماه گذشته یک قرارداد همکاری تجاری 10 ساله را به ارزش 600 میلیارد دلار به امضا رساندند.

جاده ابریشم شبکه ای کهن از مسیرهای تجاری است که تاریخ آن به 220 سال قبل از میلاد باز می گردد و چین را به دریای مدیترانه پیوند می زند. این جاده نقشی قابل توجه را در اوج گیری و شکوفایی تمدن های غربی و شرقی ایفا کرد که از آن جمله می توان به چین، هند، یونان، روم و ایران اشاره نمود.

در سال 2013 میلادی، رئیس دولت چین پیشنهاد داد که یک جاده ابریشم جدید از روسیه و اکراین به اروپا کشیده شود و نام «یک کمربند، یک جاده» را بر آن بگذارند که این ایده در واقع بخشی از چشم انداز ملی چین برای بهبود ارتباطش با اروپا، آسیا و آفریقاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • morteza
    morteza | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    خبر بسیار خوبی بود

  • Alireza
    Alireza | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    فقط ببینید چه قدر گنجشک روزی هستیم که به اینکه حق تردد میگیریم راضی هستیم

    • رضا
      رضا | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

      قرن 21 هستیم دوست من، حق تردد شامل اسکان و تجارت مستقیم + گردشگر هم خواهد شد.
      شما این رو هم در نظر بگیرید که همه کشورها از کمترین چیزی پول درمیارن، یک مسیر بین المللی که خودش معدن طلاست

مطالب پیشنهادی