ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

در MWC امسال منتظر معرفی موبایل های مبتنی بر اوبونتوی میزو باشید

کمپانی Meizu که تا دو سال پیش کسی نامش را هم نشنیده بود اکنون به اندازه ای پیشرفت نموده که محصولاتش در بسیاری از کشورهای دنیا جزو پرفروش ها به شمار می روند. این شرکت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

کمپانی Meizu که تا دو سال پیش کسی نامش را هم نشنیده بود اکنون به اندازه ای پیشرفت نموده که محصولاتش در بسیاری از کشورهای دنیا جزو پرفروش ها به شمار می روند. این شرکت در سال گذشته ی میلادی توانست 20 میلیون اسمارت فون به فروش برساند که رشد بسیار چشمگیری نسبت به سال 2014 میلادی به شمار می رود که توانسته بود فقط 4.4 میلیون دستگاه موبایل بفروشد.

در حال حاضر، در کنار تمامی مدل های اندرویدی، این کمپانی چینی تصمیم گرفته امسال نسخه هایی تحت پلتفرم اوبونتو نیز عرضه نماید.

در همین راستا اوبونتو نیز پوستری در اکانت رسمی خود در توئیتر منتشر نموده و در آن به همکاری خود با میزو اشاره کرده. بر اساس این پوستر، محصول مشترک آنها در سوم اسفند ماه و در کنگره جهانی موبایل رونمائی خواهد گشت. ضمناً از همین رو حالا برخی گمانه زنی می نمایند نسخه اوبونتوی موبایل Meizu PRO 5 که مدت هاست شایعه اش بر سر زبان هاست، به زودی معرفی خواهد گشت.

همچنین احتمال ضعیفی هم وجود دارد که دو کمپانی یاد شده به جای پرو 5 بخواهند MX5 را با سیستم عامل مورد بحث دوباره عرضه نمایند. به این صورت، موبایل مذکور از نظر سخت افزاری همانند نسخه اندرویدی است و فقط پلتفرم آن به نسخه Ubuntu Touch تغییر خواهد کرد.

بد نیست یادآوری کنیم این نخستین همکاری شرکت Canonical و میزو نیست و آنها در دسامبر سال 2014 میلادی نیز نسخه مبتنی بر پلتفرم اوبونتو Meizu MX4 را عرضه نموده بودند.

در مورد مشخصات Meizu PRO 5 می توان به صفحه نمایش 5.7 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080p، سه یا 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی که به واسطه کارت حافظه میکرو اس دی قابلیت ارتقا نیز دارد، اشاره نمود. البته باید یادآوری نمائیم هنوز معلوم نیست همه این نسخه ها با پلتفرم اوبونتو عرضه خواهند شد یا خیر و برای آگاهی از این امر باید تا هفته ی آینده صبر کرد.

ویژگی های دیگر این دیوایس نیز بر حسب شنیده ها شامل چیپست 8 هسته ای 64 بیتی اگزینوس 7420، باتری 3050 میلی آمپر ساعتی، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و دوربین دوم 5 مگاپیکسلی هستند. همچنین قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه ی 4G LTE را نیز دارد. اندازه این موبایل 156.7×78×7.5 میلی متر و وزن آن 168 گرم اعلام شده.

Ubuntu-and-Meizu-MWC-2016_1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اوبونتو
    اوبونتو | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    امیدوارم تو سایت فروش کالا های چینی موجودش کنن ؛ گفته بودن میاریم اما تا برن موجودش کنن موجودی این گوشی ها تموم شد ؛ امیدوارم حداقل اینو بیارن

مطالب پیشنهادی