ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ به پرسشی مهم: چرا مایکروسافت هنوز موبایل تولید می کند؟

در میان شرکت های سازنده تلفن هوشمند، دست تان را روی هر کدام که می خواهید بگذارید. مطمئن باشید شرکتی که انتخاب کرده اید با فشار بسیار زیادی برای توسعه موبایل هایش رو به روست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۱

در میان شرکت های سازنده تلفن هوشمند، دست تان را روی هر کدام که می خواهید بگذارید. مطمئن باشید شرکتی که انتخاب کرده اید با فشار بسیار زیادی برای توسعه موبایل هایش رو به روست و همواره استراتژی های مختلفی در برابر خود دارد.

در میان تولید کنندگان تلفن های هوشمند، استراتژی «مایکروسافت» بسیار ساده تر از بقیه است و می توان گفت هر کاری که حالا شرکت ساکن ردموند می کند، یک «برد» است.

هر اپلیکیشنی که شرکت مذکور برای اندروید یا iOS توسعه می دهد قدمی در تحقق خواسته و اهداف ساتیا نادلاست. هر کاربری که سرویس هایش استفاده می کند، هر کاربری که از فضای ابری اش بهره می گیرد، هر اپلیکشنی که دانلود می شود، هر سندی که روی فضای ابری ویرایش می گردد... هر کدام از این موارد برای مایکروسافت یک موفقیت کوچک هستند.

«تقدم موبایل و فضای ابری»، شعاری بوده که نادلا از روز اول مدیریت اش بر زبان داشته اما اشتباه نکنید، تفسیر این شعار ارتباطی با تعداد موبایل های ویندوزی فروخته شده از سوی مایکروسافت ندارد.

تا به حال پیش خود فکر کرده اید که واقعا مایکروسافت به چه دلیل از تولید و فروش تلفن های هوشمند دست نمی کشد؟ پاسخ ساده تر از آن است که تصور می کنید. این شرکت هدفی ساده را دنبال می کند و صرفا تصمیم دارد نامش در جمع تولید کنندگان موبایل باقی بماند. همین که همه بدانند مایکروسافت "هنوز از بازی کردن استعفا نداده" کافیست.

اما از طرف دیگر ردموندی ها تلاش می کنند با استفاده از راهکارهای دیگر از بازار موبایل کسب درآمد داشته باشند؛ درآمدهایی که در پنج الی ده سال آینده به اوج خود خواهد رسید.

251582-satyanadella2

شاید بتوان گفت «ویندوز ۱۰» یک چشم انداز خوش منظره است که تولید آن زمان زیادی به خود اختصاص داده؛ سیستم عاملی که به شکل مداوم خود را ارتقا می دهد و دست کم در حال حاضر قرار نیست زمانی برای مرگ اش تعیین شود.

سیستم عاملی که در موردش صحبت می کنیم اگرچه در درجه اول برای کامپیوترهای شخصی توسعه یافته اما تجربه استفاده از آن در سرفس ها نشان می دهد که به خوبی می تواند از پس دنیای تبلت ها هم برآمده و تجربه ای قابل قبول ارائه دهد. در حالی که مایکروسافت این پلتفرم پویای نرم افزاری را در لومیا ۹۵۰ نیز قرار داده اما ویندوز ۱۰ همچنان سیستم عاملی است که برای محصولات روی میزی طراحی شده، اما در سایر محصولات هم عملکرد مناسبی دارد.

Microsoft-Lumia-950-and-950-XL-w600

این حقیقت که لومیا ۹۵۰ و نمونه اکس ال از این موبایل به طور کلی وجود دارند، یک نشانه بزرگ است. مایکروسافت با این محصولات می تواند ادعا کند که هنوز در بازار تلفن های هوشمند حضور دارد؛ حضوری که بسیار با اهمیت است، مخصوصا زمانی که یک شرکت بخواهد برای سایر پلتفرم ها اپلیکیشن ارائه دهد و فضای ابری در اختیار کاربران آنها قرار دهد. در این بین حتی اگر سایر سازندگان، اسمارت ف ویندوز ۱۰ موبایل توسعه دهند باز هم می توان شاهد برد دیگری برای مایکروسافت بود.

شرکت یاد شده در هر حال یک پلتفرم موبایلی دارد و به همین دلیل هیچ کس نمی تواند منکر وجود یک پلتفرم سوم در بازار تلفن های هوشمند شود، حتی اگر همین پلتفرم سهمی دو درصدی از فروش جهانی داشته باشد. جدا از خود پلتفرم، مایکروسافت شرکت بزرگیست و نمی توان آن را نادیده گرفت.

Lumia650_Marketing_Image-SSIM-02-1024x731-w600
لومیا ۶۵۰، موبایل ۱۹۹ دلاری مایکروسافت که روز گذشته معرفی شد.

مایکروسافت همواره قرار است به عنوان یک تولید کننده موبایل شناخته شود و همین موضوع به استفاده کاربران سایر پلتفرم ها از اپلیکیشن های توسعه یافته توسط این شرکت کمک خواهد کرد. کاربر iOS یا اندروید زمانی که یکی از اپلیکیشن های مایکروسافت را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود می کند، می داند که این شرکت پیشنهادهای بزرگ تری هم برایش دارد، و حتی اگر این پیشنهاد که همان موبایل هایش باشند را قبول نکند، دست کم احترام بیشتری برای همان اپ هایی که توسعه داده قائل خواهد بود.

از لحاظ افزایش تعداد کاربران، ویندوز ۱۰ در کامپیوترهای شخصی است که این بار سنگین را بر دوش می کشد. از طرفی شرکت مورد بحث اپ های خود را برای iOS و اندروید نیز منتشر می کند تا افراد بیشتری از آنها بهره گیرند و در نهایت درآمدش از آنها افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که اکنون مایکروسافت برای اپلیکیشن هایش در پلتفرم هایی که از آنها نام بردیم، تبلیغات انجام می دهد، توسعه شان می دهد و استارتاپ ها را خریداری می کند تا بتواند اپ های بیشتری برای اندروید و iOS داشته باشد.

satya-nadella-office-ipad-launch-100259527-orig-100263339-primary.idge

تا زمانی که ویندوز ۱۰ موبایل به واسطه سخت افزارهای ساخته شده توسط خود مایکروسافت یا شرکایش در بازار حضور داشته باشد، این شرکت می تواند بلندپروازی هایش جهت کسب درآمد از دو پلتفرم رقیب را ادامه دهد. به همین دلیل است که اپ های مایکروسافت کاربران بیشتری به خود جذب می کنند، اپ هایی که کاربران را به فضای ابری مایکروسافت می آورند و این شرکت هم در نهایت تلاش خواهد کرد تا آنها را تبدیل به مشترکین سرویس هایش کند.

حضور مایکروسافت در جمع سازندگان تلفن های همراه یک بازی هوشمندانه و استراتژیک است؛ نوعی بازی که در نهایت کاربر را به سوی خرید اشتراک در سرویس های ابری مایکروسافت سوق می دهد. این سرویس ها البته اکنون به بهترین شکل توسعه یافته اند و می توانند نیازهای افراد را برآورده سازند.

داستان ویندوز ۱۰ در موبایل ها، این است و به همین دلیل مایکروسافت به توسعه سخت افزاری موبایل هایش ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    این فقط بخشی از هدفه

    کسی که یک بار با ویندوز 10 موبایل کارکنه یا موبایل یا تبلتشو دست گرفته باشه همچین حرفی نمیزنه

    ویندوز 10 موبایل از اندروید بهتر نباشه کمتر هم نیست

    گوشی لومیا 950 هم از نظر سخت افزاری هم نرم افزاری بسختی بتونید واسش رقیب پیدا کنید

    برید در مورد Cortana یا Continuum بخونید بعد بگید ماکروسافت بیخودی موبایل تولید میکنه

  • davoud
    davoud | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    ببخشيد واقعا ،حالم از ويندوز ديگه بهم ميخوره ،ي لوميا ٨٣٠ گرفتم بعد از ٦ ماه بلندگوي گوشي از كار افتاد و ويندوز ١٠ هم افتضاح است(نسخه اينسايدر) بسيار باگ داره،بنظرم اندرويد واسه ما خيلي خيلي بهتره

  • lyla
    lyla | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    پاسخ به پرسشی مهم : چرا مایکروسافت هنوز زباله ویندوز فونی تولید میکند ؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی