ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتاق فکر گوگل به یک آزمایشگاه فناوری با نام «Jigsaw» تغییر می یابد

اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت امروز اعلام کرد که Google Ideas (همان اتاق فکر این شرکت که در نیویورک واقع است و مسئولیت سیاست گذاری برای آن را بر عهده دارد) به نوعی آزمایشگاه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت امروز اعلام کرد که Google Ideas (همان اتاق فکر این شرکت که در نیویورک واقع است و مسئولیت سیاست گذاری برای آن را بر عهده دارد) به نوعی آزمایشگاه تکنولوژی با نام Jigsaw تبدیل خواهد شد.

اشمیت این خبر را در مطلبی که در سایت Medium منتشر شد، اعلام نمود و اظهار داشت که این تیم تمرکز خود را روی «رفع دشوارترین چالش های ژئوپولیتیکی خواهند گذاشت که از مقابله با افراط گرایی همراه با خشونت گرفته تا فیلترینگ آنلاین و کاهش تهدیدات ناشی از حملات دیجیتالی» را در بر می گیرد.

مدیریت این آزمایشگاه قرار است که به Jared Cohen محول شود؛ یکی از اعضای سابق ستاد برنامه ریزی وزارت کشور ایالات متحده آمریکا که سرپرستی اتاق فکر گوگل را از سال 2010 میلادی و همزمان با آغاز به کارش بر عهده داشته است. کوهن همچنین قرار است که به عنوان یکی از مشاوران اشمیت به فعالیت خود ادامه دهد.

اصلی ترین وظیفه کوهن در این سال ها ایجاد ارتباط میان گوگل و وزارت کشور آمریکا بوده است و جالب است بدانید که جولین آسانژ نیز زمانی اتاق فکر این شرکت را به خاطر مشارکت در آنچه فعالیت های مرتبط با «تغییر رژیم» در سرتاسر دنیا خواند، مورد انتقاد قرار داد.

اشمیت می گوید این واحد در گذشته گروهی از مهندسان و دانشمندان محقق را در خود جای داده بود تا به کشف «راهکارهای مختلف برای کمک به 5 میلیارد نفری بپردازند که در آینده به فضای آنلاین خواهند آمد». برخی از حوزه های مورد علاقه این تیم عبارتند از مبارزه با پولشویی، جرائم سازمان یافته، خشونت نیروهای پلیس، قاچاق انسان و تروریسم.

در این صورت، به نظر می آید که Jigsaw بیشتر همان Google Ideas است که نامش را تغییر داده و کانون توجه آن اختلاف اندکی با گذشته ندارد. طرح های اخیر Google Ideas مواردی چون پروژه شیلد را در بر می گیرد که در واقع ابزاری برای کمک به پیشگیری از حملات منع ارائه سرویس در وبسایت های آسیب پذیر است.

از دیگر موارد می توان به Digital Attack Map یا نقشه حملات دیجیتالی اشاره نمود که با بصری سازی داده ها، حملات سایبری در سرتاسر دنیا را دنبال می کنند.

مشخص نیست که پروژه های آتی Jigsaw چه خواهند بود اما روشن است که هم رستا با اهداف اولیه Google Ideas خواهند بود.

یکی از سخنگویان آلفابت به ورج گفت که Jigsaw دیگر زیر چتر گوگل و ساندار پیچای نخواهد بود و در عوض به بخشی از آلفابت بدل می گردد. با این همه همچون نست، فایبر یا کالیکو به صورت مستقل فعالیت نخواهد کرد.

او در مورد علت انتخاب نام Jigsaw هم گفت، نام جدید از طرفی تایید می کند که این دنیا معمایی پیچیده از چالش های فیزیکی و دیجیتالی است و از طرفی باور ما را منعکس می کند مبنی بر آنکه حل مساله به شیوه مشارکتی بهترین راهکارها را به دنبال خواهد داشت. Jigsaw به عنوان یک تولید کننده تکنولوژی تمام تلاشش را روی ساخت فناوری هایی قرار خواهد داد که دسترسی به اطلاعات را برای آسیب پذیرترین جمعیت های دنیا و همچنین دفاع در برابر چالش برانگیزترین تهدیدات امنیتی فراهم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    //اصلی ترین وظیفه کوهن در این سال ها ایجاد ارتباط میان گوگل و وزارت کشور آمریکا بوده است و جالب است بدانید که جولین آسانژ نیز زمانی اتاق فکر این شرکت را به خاطر مشارکت در آنچه فعالیت های مرتبط با «تغییر رژیم» در سرتاسر دنیا خواند، مورد انتقاد قرار داد.
    //
    مطمعنی دیجیالتو منبع میگذاشتی خوب بود

مطالب پیشنهادی