ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل قصد دارد امسال 12 میلیارد دلار اوراق قرضه صادر کند

براساس اطلاعات مندرج در یکی از پرونده های کمیسیون اوراق بهادار و ارز ایالات متحده آمریکا (SEC) که در اختیار سایتی به نام ZeroHedge قرار گرفت، اپل در نظر دارد طی یک توافق ده بخشی، اوراق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

براساس اطلاعات مندرج در یکی از پرونده های کمیسیون اوراق بهادار و ارز ایالات متحده آمریکا (SEC) که در اختیار سایتی به نام ZeroHedge قرار گرفت، اپل در نظر دارد طی یک توافق ده بخشی، اوراق قرضه تازه ای را منتشر کرده و از این طریق بودجه لازم برای بالا بردن سود سهام خود و بازخرید سهامش را تامین نماید.

در این پرونده آمده است:

اهداف کلی سازمانی شامل بازخرید سهام اپل، پرداخت سود براساس برنامه تدوین شده شرکت برای بازگرداندن سرمایه به سهامداران، تامین بودجه برای سرمایه در گردش، هزینه سرمایه ای، خریدها و پرداخت بدهی ها می شود.

نشریه MarketWatch اضافه کرده است که نرخ بهره شناور این اوراق در سال های 2018 و 2019 میلادی به بالاترین میزان خود می رسد و نرخ بهره ثابت نیز بین سال های 2018 میلادی تا 2046 کامل می گردد.

گفتنی است که اپل تا به امروز هیچیک از نرخ های پیشنهادی خود یا کل مبلغی که در نظر دارد با فروش این اوراق تامین نماید را مشخص نکرده اما با در نظر داشتن اوراق قرضه ای که پیشتر توسط این شرکت منتشر شدند می توان انتظار داشت که مبلغ نهایی قابل توجه خواهد بود.

این شرکت پیشتر در سال های 2013، 2014 و 2015 میلادی، به ترتیب 17، 12 و 8 میلیارد دلار را از طریق فروش این اوراق تامین کرده بود. گفتنی است که در گزارش مالی ماه قبل این کمپانی نیز آمده بود که تا به حال 153 میلیارد دلار از مبلغ 200 میلیارد دلار برنامه ریزی شده آن تامین شده است.

حتما این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که وقتی این شرکت در حساب بانکی خود 200 میلیارد دلار پول نقد دارد چراباید اقدام به فروش اوراق قرضه نماید؟ علت این است که بخش اعظمی از آن پول در کشورهایی غیر از ایالات متحده آمریکا نگهداری می شوند و اگر اپل بخواهد آن پول ها را به داخل خاک آمریکا باز گرداند لازم  است که مالیات های هنگفتی را پرداخت نماید. بنابراین قرض گرفتن پول به مراتب برایش ارزان تر تمام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی