ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل آماده رونمایی از حافظه SSD ده ترابایتی خود است

یکی از مشکلات کنونی حافظه های SSD این است که ظرفیت بالایی ندارند و کاربران به همین دلیل آنها را به عنوان درایو اصلی خود انتخاب نمی کنند. اما اکنون خبر می رسید که اینتل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

یکی از مشکلات کنونی حافظه های SSD این است که ظرفیت بالایی ندارند و کاربران به همین دلیل آنها را به عنوان درایو اصلی خود انتخاب نمی کنند. اما اکنون خبر می رسید که اینتل با همکاری شرکت Micron در حال آماده سازی نوعی حافظه SSD است که ۱۰ ترابایت ظرفیت دارد.

ظرفیت جدید با استفاده از حافظه های فلش 3D NAND میسر شده که از سوی Micron توسعه یافته. در این میان سامسونگ و توشیبا هم در SSD های خود از 3D NAND بهره می گیرند اما هیچکدام تا کنون قادر نشده اند به ظرفیت ۱۰ ترابایت دست پیدا کنند.

آنطور که شرکت مایکرون می گوید، 3D NAND می تواند به سلول های چند سطحی (MLC) با ظرفیت ۲۵۶ گیگابیتی و سلول های سه سطحی (TLC) با ظرفیت ۳۸۴ گیگابیتی دست پیدا کنند. به همین شکل دو شرکت یاد شده قادر گشته اند در یک SSD دو و نیم اینچی ظرفیت ۱۰ گیگابایت را جای دهند.

3D NAND سرعت خروجی و ورودی بالاتری از NAND دارد و مدیریت آن بر حالت Sleep بهبود یافته و انرژی کمتری نیز مصرف می کند.

البته لازم به ذکر است که اگر اکنون نیاز بالایی به یک SSD با ظرفیت بالا دارید می توانید نمونه ارائه شده از سوی Fixstars را انتخاب کنید که یک SSD با ظرفیت ۱۳ ترابایتی را در اختیارتان قرار می دهد و سرعت نوشتن در آن به ۵۲۰ مگابایت و سرعت خواندن به ۵۸۰ مگابایت در ثانیه می رسد.

تنها مشکل همین محصول، قیمت آن است که یک دلار به ازای هر گیگابایت است و قیمتی معادل ۱۳ هزار دلار دارد. این شرکت البته SSD های دیگری با ظرفیت ۳، ۶ و ۱۰ ترابایت دارد که قیمتی بسیار معقولانه تر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی